וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שלישי עם פיאט פונטו

7.12.2010 / 16:25

בחודש השלישי עם הפונטו, הסופר-מיני שומרת על קו הבריאות גם לאחר 7,500 ק"מ. זה לא סותר מחלות בהנדסת האנוש

בנסיעה לכיוון ירושלים נשמע המהום חלש מהכנף הימנית. "או! זה נשמע כבר מבטיח. אולי סימנים לתקלה ראשונה", כך לפחות חשבנו לעצמנו. עצרנו בחניה כדי לבדוק את פשרו של הרעש המשונה, ומצאנו שהפיאט אספה טינופת בוצית וחתיכת ניילון שנדבקו לה לדיסק הבילום. נו, אזעקת שווא, אולי בפעם הבאה נדווח על משהו מעניין.

ברכב חדש, חם מהיבואן, תמיד יש סיבה להיות ערני למשמע ציוץ קטן, מזערי ככל שיהיה. הוצאה כספית גדולה לא צריכה להיות מלווה בחרדה מתקלות. אלא שבכלי-רכב מסוימים ובמיוחד הכלים שמגיעים מאירופה הנזק התדמיתי שנגרם להם בישראל פיתח את מבחן ה"שמעת את זה?"!. מעין שכלול פולני שגורם לכולם להיות על הקצה כל הנסיעה מחשש לבעיות מכאניות.

עד כה נספר שלא ממש היינו מתוחים. הפיאט הנחמדה הזאת עוברת חיים די קשים ביום-יום וזאת למרות שהיא אספה נכון לעכשיו רק 7,500 ק"מ (2,000 יותר מהדיווח הקודם) על מד המרחק. עם זאת, מצאנו לנכון להתעכב הפעם על כמה דברים שכן הסבו את תשומת לבנו בהיבט חשוב וקצת יותר משמעותי - הנדסת האנוש.

מה קורה פה עם הבקרות?

כשיצרן מתכנן את הקבינה ברכב הוא משתדל לחשוב על כל המרכיבים. רצוי שהכול יהיה נגיש וקרוב, נוח ושימושי, אבל לא בהכרח זה צולח את מבחן התפעול. בפונטו ישנם מספר דברים שחייבים טיפול מיידי, ומומלץ לבחון כל דבר לגופו כדי לוודא שזה לא מפריע לכם בזמן הנהיגה.

הראשון שבהם, הוא מרכז הבקרה המשני של תפעול האורות והצגים. מיקומו התחתון והמוסתר מתחת לגלגל ההגה מצד שמאל, מאוד מגביל את הגישה אליו ועלול לגרום לנהג להסיר את המבט מהדרך. תירוצים כמו "צריך ללמוד את זה" לא תופסים פה וזאת משתי סיבות: האחת משום שהתפריטים מסורבלים למעבר גם אם למדתם אותם בעל-פה, והשנייה היא שהלחצנים שטוחים וקרובים ולכן בקלות אפשר להתבלבל בין אחד לאחר.

עוד מהתפריט כי בעת הדלקת נורות הערפל הסימול על לוח המחוונים לא מספיק מובדל - האם החרטום מואר או שהנורה בחלק האחורי פועלת? בפעמים הראשונות יצאנו החוצה כדי לבדוק מה עושה מה. גם כלפי בקרת האקלים נשמעו טירוניות על המיקום הבעייתי: המתגים של הבקרה נמוכים והמבטים נשלחים לשם יותר מידי פעמים. כנ"ל בנוגע למתג הפשרת האדים.

בנוסף לאלה, שמנו לב שאין ידית אחיזה לנוסע. האמת היא שזאת לא בעיה שפוקדת רק את הפונטו כי אם גם יצרניות אחרות - עניין של אסתטיקה וגימור בין היתר. רק נציין שזה קצת מסוכן אם אתה לוקח איתך נוסע מבוגר שזקוק לתמיכה והמושב לא מספיק לו. כאן אף נדגיש כי חלק מהנהגים מצאו שהמושבים היו קשים מידי לטעמם וקורה A (הקדמית) מסתירה את שדה הראייה. עוד עולה כי בתא המטען אין תאורת-לילה. חפרנו ובדקנו כל פינה ודופן ולא נמצאה אפילו הכנה לנורה. מוזר.

הדיווח הבא עם הפונטו יהיה האחרון עימה, ולמעשה יסכם לנו 4 חודשים במחציתה. סביר שבזמן הפרסום בתחילת ינואר, הפיאט כבר תשוב לסוכנות המרכזית בתל-אביב. נביא לכם את הרשמים הסופיים מהחודש הנוכחי ונסגור תקופה שבינתיים מסתמנת כנטולת בעיות מהפן התחזוקתי. היו עימנו.

מבחן ארוך טווח פיאט פונטו אוו 135 כ"ס. ניר בן טובים
אין תאורת לילה. מדוע?/ניר בן טובים

.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully