וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה ג'אז למוסך

ירון אדרי

21.12.2010 / 7:37

יצרנית הרכב היפנית קוראת לתיקון 1.36 מיליון יחידות מהסופרמיני שלה ברחבי העולם. היקף הריקול בישראל - 4,150 מכוניות, טיפול בסוף ינואר

הונדה מפיצה קריאת תיקון (ריקול) עולמית עבור כ-1.36 מיליון מכוניות מדגם הג'אז בדורה הראשון. בהודעה רשמית שהוציאה החברה היפנית נמסר כי בכל היחידות הרלוונטיות למכונית הסופרמיני ואשר יוצרו בשנות המודל 2007 ו-2008, קיים חשש כי צמת חוטי התאורה הראשית עלולה להשחק לאחר שימוש רב, וכתוצאה מכך לגרום לכשל במעגל האלקטרוני האחראי על הפעלת אורות הדרך.

מקור הריקול בחקירה שהחל ארגון הבטיחות האמריקני ה-NHTSA בחודש ספטמבר האחרון, לאחר תלונות חזורות ונשנות על כשל במערכת התאורה שהגיעו אליו מבעלי המכונית. היקף התיקון בארה"ב עומד על כ-143 אלף מכוניות המכונות שם פיט, באירופה עומד מספרן על 385 אלף וכ-735 אלף מכוניות ביפן. בישראל מדובר בכ-4,150 מכוניות כפי שנמסר לנו מהיבואנית מאיר.

הונדה נערכת להתחיל בפעולות התיקון ברחבי העולם במהלך חודש ינואר. מחברת מאיר נמסר כי התיקון עבור כל היחידות הרלוונטיות לישראל יחל אף הוא בינואר, עם הגעתם של חלקי החילוף. היבואנית תזמן את לקוחותיה לבדיקה ובמידת הצורך תוחלף הצמה.

לפני כשנה היתה מעורבת הג'אז בשנתונים הנדונים בריקול נוסף שנקשר בבעיית חשמל. רטיבות במתג פתיחת החלונות גרמה לקצר שעלול היה להביא לדליקה. מקרה מוות אחד נרשם כתוצאה מהתקלה בדרום אפריקה, כך הודיעה הונדה בזמנו. אולם, התקלה נקשרה כרלוונטית למכוניות בעלות הגה ימני בלבד.

עוד בשבוע האחרון הופצו בארה"ב קריאות תיקון נוספות לדגמים מבית הונדה. 36 אלף יחידות מרכב הפנאי פספורט שיוצר בין השנים 1998 ל-2002 נקרא למוסך בשל חשש לחלודה קשה בצידו הימני של המתלה האחורי, שעלולה להביא לניתוקו במקרים חריגים. ריקול זה רלוונטי רק למדינות בהן נהוג לפזר מלח על הכביש בימי החורף הקשים. תקלה נוספת נקשרת בכ-9,300 מכוניות מדגמי האקרוד וה-CR-V 2.4 ל' בתקינה האמריקנית בשל נזילת שמן. כ-1,200 מכוניות נמסרו כבר ללקוחות והשאר עדיין ברשות היצרנית.

ואם כל זה לא מספיק להונדה, בשבוע האחרון זוכה סיוויק המחודשת למכה קשה לאחר מבחני הריסוק של ה-NHTSA, זאת בסמוך לפרסום סקיצות ראשונות לדור הבא של המשפחתית. בשקלול תוצאות המבחנים, מעניקים הבוחנים למשפחתית בתקינתה האמריקנית שלושה כוכבים בלבד מתוך חמישה על פי שיטת הניקוד חדשה של ה-NHTSA. בחלוקה למבחנים, קיבלה הסיוויק ארבעה כוכבים בריסוק חזית, שני כוכבים בריסוק צד וארבעה כוכבים במבחן ההתהפכות. לשם השוואה, סיוויק 2010 קיבלה ארבעה כוכבים בריסוק הצד וארבעה בסך הכל. במבחן הריסוק האירופי של ה-Euro NCAP קיבלה הסיוויק במרכב ההאצ'בק חמישה כוכבי בטיחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully