וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מבטח את רוכבי האופניים?

ירון אדרי

19.8.2008 / 9:04

דברים שחברות הביטוח לא מספרות לכם. פוליסת הדירה מכסה כל פגיעה בצד ג', גם אם היה זה בעת שרכבתם על אופניים

אתם רוכבים על אופניים? כדאי שתבטחו את הדירה. כתב התביעה בסך 600 אלף שקל אותו הגיש בשבוע שעבר הולך רגל כנגד רוכב אופניים שפגע בו, יוצר מציאות חדשה עבור אלפי הרוכבים אשר משתמשים בכלי תחבורה זול זה באופן יומיומי. ואכן על פי החוק, כעוברי דרך, חלה על הרוכבים חובת הזהירות והאחריות במקרה ופגעו באדם או ברכוש. ולמרות זאת, אתם יכולים להרגע וזאת בתנאי שביטחתם את דירתכם.

חברות הביטוח אינן ששות כמובן לפרסם זאת, אך לפוליסת ביטוח הדירה בה רובנו מחזיקים תשובה כנגד מקרים מסוג זה. סעיף האחריות כלפי צד ג' אשר בפוליסה, כולל כיסוי לכל פגיעה (גוף ורכוש) גם אם היה זה על אופניים, ובעיר אחרת מזאת בה אנו גרים בתחומי מדינת ישראל.

לדבריו של ד"ר אסף ורשה, עו"ד המתמחה בתביעות נזיקין, חייבת חברת הביטוח לפצות אדם שנפגע בכפוף להוכחת רשלנותו של הפוגע, וזאת עד לתקרת גבול האחריות שבפוליסה שבדרך כלל עומדת על מיליון ש"ח. עוד מוסיף ד"ר ורשה, כי בקרות המקרה, על המעורבים להחליף פרטים אותם יעבירו לחברת הביטוח מהר ככל הניתן וזאת בכדי למנוע את התנערותן מאחריות.

עובדה זאת אכן יכולה לשמח את רוכבי האופניים שמספרם צמח בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, אם לצורך שימוש יומיומי או בשעות הפנאי. ובכל זאת, חשוב לקחת בחשבון שאין תחליף לעירנות לסביבה בזמן הרכיבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully