וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שני עם רנו מגאן קופה

18.8.2011 / 10:09

בחודש השני עם רנו מגאן קופה מציג לוח המחוונים 4,320 ק"מ. בעיות אין כל כך, התרשמות נוספת דווקא יש

החודש החולף היה עמוס במיוחד במערכת וואלה! רכב, עם ריבוי מבחנים וצילומים שאת כולם תזכו לראות כבר בימים הקרובים. העומס בחניית המערכת גרם לשינוי קל בהתנהלות שלנו ובמהלכו רנו מגאן קופה שבמבחן הארוך טווח שלנו עמדה בסכנת עמידה ללא ניע מחוסר זמן. ניר שעסוק בדרך קבע בצבירת קילומטרים עמה ביומיום, לא פעם התקמצן בחלוקת סיבובים עליה, כאילו הייתה שלו. אבל החודש, ברירה לא הייתה לו והיא עברה לידי. הפרידה הייתה קשה.

מד המרחק שלה הראה רגע לפני הדיווח החודשי השני שלנו אליכם 4,320 קילומטרים שמרביתם הושגו בנסיעה עירונית מייגעת בפקקי גוש דן (למרות השיפור בימי החופש - לאן כולם נעלמו? רק אנחנו לא יצאנו לחופש?), אך גם בביקור בפינות הנידחות של הארץ. כדאי שנסיר זאת מיד מהשולחן - בעיות או קלקולים מיוחדים לא חווינו עמה החודש ובדיקות מפלס השמן שלנו במנוע לא חשף שום חוסר. למרות זאת, מערכת השמע המורכבת (מדי) של המגאן (לא ברור הפיצול המקביל בין הרדיו וה-CD לקורא ה-MP3 והנגנים החיצוניים במערכת) שלחה מדי פעם התרעת EROR (תקלה) שתקעה את השימוש עד לכיבוי והדלקה חוזרים של המנוע.

הזדמנות שניה לרושם ראשוני

ניר לא מחלק סיבובים במגאן, את זה כבר הבהרנו ולכן זו הייתה הפעם הראשונה בה הצרפתייה משולשת הדלתות עוברת לידי ולכן גם ההתרשמות החדשה ממנה. לזכותה אפשר לומר כבר מהרגע הראשון וגם לאחר כיבוי המנוע לאחר 400 קילומטרים רצופים של נהיגה, כי נראה שאין בינה ובין רנו פלואנס ואפילו רנו מגאן 5 דלתות שום קשר. או לפחות קיים בידול משמעותי מובחן מאוד בכל הקשור לאיכות הכללית.

טריקת הדלק מניבה צליל מוצק לעומת זה החלול של הפלואנס, החומרים מהם מורכב תא הנוסעים רכים ונעימים בהרבה וגם הרעשים שמצליחים לחדור אל תא הנוסעים בזמן נסיעה, משוככים בהרבה. תוסיפו לזה גם הגה בעל משקל טוב יותר שדרכו עוברת גם הרבה יותר תחושה לידיים וגם מנוע בשרני ובלמים חזקים ותקבלו מכונית אחרת לגמרי.

נכונה העובדה שבהתאם לאופייה הספורטיבי, המגאן קופה מצוידת במתלים קשיחים יותר, אבל לא היינו מצפים לאחרת ממנה. למעשה, אם היו מותקנים בה מתלים דומים יותר לאלו של הפלואנס או אפילו לאלה של גרסת ה-5 דלתות, היינו מתאכזבים ממנה.

בהתאם לתחושה זו, המגאן קופה החדשה הצליחה לעורר אותנו ולהרחיב את החיוך מצד לצד בפנים בכביש המפותל ואין לי ספק שאם ניר היה יודע כמה קשה העבדתי אותה שם, שוב ושוב ואז שוב, הוא היה מתבאס כאילו חמדתי ממנו את מכוניתו הפרטית. ולמה זה? כי מבנה הקופה שלה מעלה משמעותית את קשיחות השלד, הופך אותה לתקשורתית יותר, למדויקת יותר וכן גם למהנה יותר.

עוד נכון הדבר שמנוע ה-2.0 ליטר שלה שמקורו בכלל בחטיבה המקבילה בניסאן, אינו חוד החנית מבחינת טכנולוגיה. הוא נושם בכוחות עצמו ומפיק רק 143 כ"ס. זה לא הרבה, אבל זה לא מעט ולא גרם לנו להתלונן, בטח לא כשמחט הסל"ד מצפינה מעבר ל-4,500, שם העניינים נעשים לשמחים יותר. אבל משהו היה חייב לקלקל את האווירה. להפריע. וזו תיבת ההילוכים הרציפה. אפשר לקבל בהבנה את התקנתה במיניוואן כמו הגראנד סניק ששרת אצלנו בעבר במבחן ארוך טווח, אבל במכונית ספורטיבית?!

זו אמנם לרוב חלקה ומועילה בתנועה בפקקי גוש דן, אבל מי מחפש חלקות במכונית ספורטיבית? התיבה הזו לא רק מסרסת את המנוע מלהעניק את מה שאצור בו, אלא היא גם מונעת מהנהג לדייק בנהיגה בעזרת דוושת הדלק במשחקי העברות משקל שקשורות אך ורק לתפעול הדוושה. אין לנו שמץ של ספק שאם הייתה כאן בהיצע תיבה ידנית, היו נשמעים כאן קולות אחרים. בנושא צריכת הדלק בכל אופן, הקיצוניות בולטת. בזמן שבשיוט רגוע הוצגה צריכה של ליטר דלק לכל 13 קילומטרים, בעיר התדרדרה הצריכה לכדי 7 קילומטרים לליטר מבלי שנאתגר אותה יתר על המידה.

אז זהו לחודש זה. בחודש הבא אנו מכינים למגאן הזו ולכם הפתעה, אז המשיכו לעקוב אחר הדיווחים החודשיים שלנו כדי לגלות מה יעלה בגורלה של רנו מגאן קופה.

חוויות מהחודש הראשון עם רנו מגאן קופה

עוד מבחנים ארוכי טווח בוואלה! רכב

כנסו לדף הפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully