וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן ארוך טווח: חודש רביעי עם יונדאי i10

בחודש הרביעי, אנו מסיעים את יונדאי i10 לאילת כדי לעמת אותה עם צריכת הדלק והחום וגם, מבקרים במוסך שוב, בגללנו, לא בגללה

מבחן ארוך טווח יונדאי i10 חודש רביעי. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח יונדאי i10 חודש רביעי/קובי ליאני

גם בסופו של החודש הרביעי, אנו יכולים לספר לכם על מבחן מתיש מאוד אותו עוברת המכונית הקטנה ולמען האמת, בהצטיינות. בסוף חודש זה, הספקנו לצבור עמה 14,500 קילומטרים - כמות נכבדה מאוד ביחס לזמן הקצר וכן אפשר לראות כבר את הטיפול התקופתי הראשון מעבר לפינה. אולם עוד קודם, כבכל מבחן ארוך טווח, גם היונדאי i10 יוצאת לטיול נהיגה לאילת כדי לבדוק כיצד עובר הזמן במכונית הקטנה, האם היא מצליחה להיות חסכונית גם מחוץ לעיר וכיצד המזגן שלה מתמודד עם טמפרטורות גבוהות במיוחד. כמו כן, ביקרנו במוסך בשל תקלה שהופיעה, אך על כך בהמשך.

מבחן ארוך טווח יונדאי i10 חודש רביעי. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח יונדאי i10 חודש רביעי/קובי ליאני

360 קילומטרים, כמה דלק?

כאשר הודענו למכרים הקרובים ולחברים במערכת על כוונתנו לנסוע לאילת לסוף שבוע רגוע, קמטי קנאה הופיעו על פני כולם, אבל כשסיפרנו שבכוונתנו לעשות זאת עם יונדאי i10, כמעט שרחמו עלינו. מכוניות קטנות נתפסות לרוב ככאלה שנועדו לשמש בתחום העירוני ברוב המוחץ של הזמן וחלקו הקטן, בנסיעות פרבריות. אבל נהיגה בינעירונית ארוכה שכזו? לא ממש.

ובכן, יצאנו לבדוק. לפני כן, נכנסנו לחנות המכולת, קנינו שתיה קרה, קצת חטיפי אנרגיה ויצאנו לדרך. נוחות נסיעה או מושבים מעולם לא הייתה בעיה ביונדאי הקטנה וגם אחרי שעה, שעתיים ושלוש של נסיעה, הרגשנו בסדר גמור בתוכה מבלי להזדקק לעצירות לחילוץ איברים. המזגן מקרר ביעילות את הקבינה, מעט מאוד רעשים חודרים פנימה והנוף מתחלף לאיטו מסביב. באמצע הנגב כששידורי הרדיו נעלמים ומתחלפים בגלי אתר שחודרים ממדינות ערב, חיבורי ה-USB וה-AUX אפשרו לנו לנגן מוזיקה משלנו עד ששבנו לטווח הכיסוי.

כמקובל בקרב מבחנים ארוכי הטווח שלנו בוואלה! רכב, בטרם יצאנו תדלקנו את ה-i10 בתל אביב ושמנו פעמינו דרומה לכיוון אילת, דרך מצפה רמון כמובן (אנחנו ממש מתעבים את כביש 90 המשעמם בערבה, גם אם הנהיגה בו צפויה להיות חסכונית יותר). ליונדאי יש מכל דלק קטן - 40 ליטרים בלבד, אבל כאשר היצרנית מצהירה על צריכת דלק בשיעור של כמעט 20 קילומטרים לליטר, אפשר לצפות לטווח נסיעה גדול בין תדלוקים.

את הנסיעה הקפדנו לבצע באופן רגוע. מהירות הנסיעה נשמרה סביב המהירות החוקית, ללא תאוצות ועקיפות מיותרות (הכביש בכללותו היה די ריק רוב הזמן), אך ללא השתדלות לנהיגה סופר חסכונית, כפי שעשינו בעבר בתחרויות החיסכון. לאילת הגענו בשעות הצהריים ומיד אל תחנת הדלק. שם הצלחנו לדחוס אל תוך המכל של ה-i10 22.3 ליטרים של דלק, בעלות של 145.8 שקל בכסף אילתי נטול מע"מ. כלומר, כשמד המרחק מגלה שעברנו בדיוק 360 קילומטרים, צריכת הדלק עמדה על 16.1 קילומטרים לכל ליטר נסיעה. נתון שרחוק מנתון היצרן שהושג במעבדה בכ-21 אחוזים, אך טוב למדי בפני עצמו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
מבחן ארוך טווח יונדאי i10 חודש רביעי. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח יונדאי i10 חודש רביעי/קובי ליאני

הבעיות והגורמים

בדרך חזרה מאילת כשלא נסענו רגוע כל כך, הצלחנו לדרדר את צריכת הדלק הממוצעת לכדי 13 קילומטרים לליטר, כך ששוב קיבלנו המחשה ברורה לעד כמה משפיע אופי הנהיגה על צריכת הדלק, בכל מכונית, גם בכזו שאמורה להיות דיאטטית. באילת, בחום שעלה על 40 מעלות, המזגן של היונדאי החל להפגין קושי ברור למזג את תא הנוסעים וכמעט בכל זמן נדרשנו להפעילו עד לשיא יכולתו, עם טמפרטורות נמוכות ביותר. כשהרכב הוחנה חשוף בשמש, משימת הקירור הפכה לכמעט בלתי אפשרית. רשמנו בפנינו את התלונה והבטחנו לבדוק במוסך לכשנחזור.

יום לאחר הדרך החזרה למרכז הארץ, שוב נדלקה לנו נורת ה'בדוק מנוע' (Check Engine) כפי שקרה לנו בחודש השלישי. הדבר כמובן זרז את הביקור במוסך. שם נתבקשנו להשאיר את הרכב למשך היום כדי שיעבור בדיקה מקיפה לגילוי התקלה. אולם צוות המוסך לא היה זקוק ליותר מכמה רגעים כדי לגלות שמקורה של התקלה היא לא באשמת המכונית עצמה, אלא בנו ובאופי השימוש שלנו ברכב.

ככל הנראה, במהלך הנהיגה ברכב, בשל ירידה ממדרכה או מכשול דומה, נגרמה פגיעה קלה בחיבור חיישן החמצן שבאגזוז (למדה) וזה העביר קריאה לא נכונה למחשב הרכב. הקונקטור החשמלי הודק מחדש והתקלה נעלמה ולא שבה גם עד כתיבת שורות אלה. בנוסף, בכל הקשור לירידה ביכולת הקירור של המזגן, התגלה כי מסנן המזגן נסתם לגמרי מאבק בכמות לא סבירה. לא ברור לנו עדיין מתי נחשפה המכונית לכזו כמות של אבק, אך אנחנו כן יכולים לספר לכם שדי היה בהחלפת המסנן בחדש כדי להשיב את יכולת הקירור של המזגן לקדמותה.

חודש הבא, נבקר במוסך כאמור לצורך ביצוע טיפול תקופתי ראשון שנקבע ל-15,000 ק"מ וממנו מספר לכם על העלויות של שירות שכזה ובנוסף, נמשיך להעמיד אתגרים בפני המכונית הקטנה עם מרחקי נסיעה גדולים במיוחד, אז המשיכו לעקוב אחרינו.

חודש ראשון עם יונדאי i10

חודש שני עם יונדאי i10

חודש שלישי עם יונדאי i10

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully