וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן: אפריליה דורסודורו 1200 החדש

25.10.2011 / 7:25

במחיר של 97 אלף שקלים, האם אפריליה דורסודורו 1200 החדש הוא האופנוע הכי פסיכי שכסף יכול לקנות? קבלו מבחן ראשון

"הוא מטורף. הזוי. חייבים לעצור לעשות חושבים ולהרגיע את הרוחות". אמרו קולות מבוהלים בתוך הקסדה, רק 20 דקות לאחר היציאה לרכיבת המבחן. כבר מזמן שלא היה כאן מפגש עם אופנוע פראי כל כך, מפתה כל כך וכן, כל כך מהיר. לא משנה מאיזה אופנוע עברתם אליו, הוא לא ייתן לכם להישאר אדישים. אדישים? הדופק לא ירד מ-100 פעימות לדקה והאדרנלין לא יפסיק לזרום.

אפריליה דורסודורו 1200 החדש הושק רק בימים האחרונים בישראל ומגיע לוואלה! רכב לרכיבת מבחן ראשונה בארץ, רק מעט פחות משנה לאחר הטעימה הראשונה מהשקתו העולמית שנערכה בספרד. הזמן שחלף כמעט השכיח את הריגוש של אותם ימים, גם אם אלה מעט החווירו לנוכח הרכיבה על האח הבלתי נשכח, ה-RSV4 בגרסת ה'על' שלו על גבי המסלול בחרז.

אבל עכשיו הוא כאן, במחיר שעשוי לגרום ללא מעט רוכבים שלא לעמוד בפיתוי. אז קבלו שאלה - האם זהו האופנוע החדש המסעיר ביותר שמחזיר עודף מ-100 אלף שקל? התשובה בהמשך.

מבחן אופנוע אפריליה דורסודורו 1200 החדש. קובי ליאני
"כבר מזמן שלא היה כאן מפגש עם אופנוע פראי כל כך, מפתה כל כך וכן, כל כך מהיר. לא משנה מאיזה אופנוע עברתם אליו, הוא לא ייתן לכם להישאר אדישים"/קובי ליאני

120 פעימות בדקה

בשנים האחרונות, כמות האופנועים שמעזים לחצות את רף ה-100 אלף שקלים, מוסיפה לגדול. כל יצרנית ויבואנית מושכת לכיוונים שונים - חלקן עם אופנועי תיור, חלק עם אופנועי ספורט ואחרים ואילו הנישה של אופנועי ההיפרמוטו תמיד הייתה מחוץ לאלומת הזרקור, ולא בכדי. אלו אופנועים פרועים וקשים לרכיבה כשאצלם במחשב קיימת רק תוכנה אחת - אטרף, ואם הרוכב לא שרוט מספיק, אז או שהרומן נגמר מהר במחלקת הטרייד-אין (במקרה הטוב) או במחלקה הכירורגית (במקרה הפחות טוב).

את השחקנים בפלח הזה ניתן לספור על יד אחת והעיקרים ביניהם נמצאים אצל KTM עם ה-SMR990 ודוקאטי עם היפרמוטארד 1100. לשני אלה יש דגמים צנועים יותר בנפח המנועים ועמם ניסה אפריליה דורסודורו 750 להיאבק. עכשיו, לעופר אבניר היבואנית של אפריליה יש שחקן שובר שוויון בקבוצה.

איך שובר שוויון? כי כבר בסקירה על הנייר מדובר באופנוע חזק בהרבה מהמתחרים, מאובזר משמעותית וזול בעשרות אלפי שקלים, כך שכבר עכשיו הוא מגיע למשחק עם יותר ג'יטונים משל האחרים.

רגוע? לא על הדורסודורו

הדורסודורו 1200 הוא קודם כל מנוע ולא צריך הרבה זמן על הגב שלו כדי להבין שמי שהגה את המרקחת הזו של שלדה קשיחה, מתלים חזקים, מרכז כובד גבוה ומנוע מפלצתי, בטח מאושפז היום, קשור בחליפת משוגעים ומולעט על ידי סמים קשים. זה פשוט לא הגיוני, לא סוציאלי, לא בריא לרישיון, אבל כיף שאין דברים כאלה.

130 כ"ס ב-8,700 סל"ד ו-11.75 קג"מ ב-7,200 סל"ד יש לו משני צילינדרים שמסודרים בתצורת V. זה המון כוח. המון. גם אם המספרים לא נשמעים לכם מופרכים. אבל האופן שבו הם מתורגמים לכביש, יצמיח לכם שערות על החזה. הוא פשוט טס קדימה ומריץ את הספרות בספידומטר בקצב מסחרר. הגמישות הרבה שלו מאפשרת להאיץ חזק באותה נחישות כמעט בכל הילוך ונדמה שהכוח לא דועך, גם קרוב למנתק שנמצא מעט מעל ל-10,000 סל"ד ורחוק משיא ההספק.

המערך האלקטרוני שלו, שאגב ייחודי לו בקבוצת המתחרים שלו, מציע שלוש מפות ניהול למנוע - ריין (גשם) שמגביל את המנוע ל-100 כ"ס, טורינג שדואג לתפוקת כוח ליניארית של 130 הסוסים והקג"מים ואילו מצב הספורט פשוט גורם למנוע לבלוע כל מה שמסביבו באלימות. הכוח מתפרץ, מאיים לעקם את חוליות הצוואר ולקמט את שרירי הבטן.

הבעיה - זה ממכר. כל רכיבה עליו, גם אם קצרה, הופכת למיני מלחמה. זה קל אמנם להאשים את המכונה, כי היא לא יכולה להגיב ולטעון אחרת, אבל הדורסודורו כל הזמן מפתה את הרוכב לבדוק את הגבולות, לחטט עם המבט בין טורי המכוניות בחיפוש אחר נקודת פריצה, לחפש את האספלט החלקלק שיניב סחרור מעושן ואת האור הירוק ברמזור שישלח את הגלגל הקדמי לאוויר. פרא. זה כיף, זה מפוצץ באדרנלין אבל קשה להתמיד עם ההרגשה הזו כי אין, פשוט אין מצב לרכב על גבו רגוע. כאילו כל רכיבה הופכת לבריחה. גט-אווי משוד יהלומים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
השקה בספרד אפריליה דורסודורו 1200 סמ"ק. אתר יצרן
השקה בספרד אפריליה דורסודורו 1200 סמ"ק/אתר יצרן

המבדיל בין אטרף לאטרף

אבל כאן בעצם נבדל הדורסודורו 1200 מהיריבים שלו. הם עירומים, נקיים, טהרנים ודלי אלקטרוניקה, בעוד שהדורסודורו 1200 לא מחסיר כלום. על מצבי ניהול המנוע כבר קראתם, אבל גם בקרת משיכה יש לו ולזו שלושה מצבים, לא כולל ניתוק מלא. זו משווה מהירויות בין הגלגל הקדמי לאחורי ופועלת בהתאם לרמה הנבחרת כדי לרסן סחרורי גלגל ואו ווילי פושע. ברמה ה-3 והגבוהה ביותר, ההתערבות מקסימלית וזו נמצאה יעילה במיוחד על גבי הסלילה העירונית החלקלקה של תל אביב, בעיקר במקומות בהן הרוכב לא מעוניין ליזום החלקות.

רמה 2 מאפשרת מעט החלקה של האחורי או סנטימטר אחד של ווילי לשניה אחת בזינוק מהמקום והיא נמצאה לדעתנו לשימושית ביותר ביומיום הספורטיבי עמו. רמה 1 ראוי שתישמר לרוכבים מיומנים במיוחד או לימי מסלול שכן מידת ההחלקה האפשרית שם גדולה ובמידה והרוכב מגיב להחלקה כזו באופן אינסטינקטיבי על ידי סגירת מצערת, זה עלול להיגמר בבכי. ביטול מוחלט של המערכת צריך להיעשות במודע, כי בייחוד במצב הספורט, 130 הסוסים שלו רוצים לרדת מהר מאוד לאספלט, גם בליטוף קל של המצערת. למרות שהדורסודורו 1200 לא ממש מנסה להרים את הפרונט לאוויר, אם תתעקשו, זה יקרה, רק תהיו מוכנים לכך.

זו גם הסיבה מדוע בקטעים טכניים ומפותלים, מרבית הרוכבים ימצאו שדווקא מצב הטורינג בניהול המנוע יתאים יותר, כי זה מאפשר דיוק רב יותר עם המצערת במינון הכוח. עדיין מהיר, עדיין חזק ומדויק, רק לא מתפוצץ באלימות כמו במצב הספורט הממכר.

מבחן אופנוע אפריליה דורסודורו 1200 החדש. קובי ליאני
מבחן אופנוע אפריליה דורסודורו 1200 החדש/קובי ליאני

נפילה של חצי מטר

רוכב שמגיע לדורוסודורו 1200 מכל אופנוע אחר שבנוי בגיאומטריה שפויה יותר, עלול לחשוב כי האיטלקי הזה לא שש לפנות או שיש להשקיע מאמץ ניכר כדי לגרום לו לסטות מהקו הישר. ובכן, זו לא תהיה לגמרי טעות מייסודה, כי הדורסודורו 1200 אכן זקוק לדחיפה הגונה כדי לרכון לתוך פניה, אך זה לא משום שהוא סרבן סיבובים, או לא ספורטיבי מייסודו. להיפך.

אופנועי ספורט טהורים זקוקים לעתים לאותה עקשנות כדי לרכון ולפנות, רק שכאן מדובר במהלך ארוך למדי. המרחק העצום בין הכביש לקצה המזלג, בשילוב עם כידון רחב יוצרים צורך טבעי בהשקעת אנרגיה כדי לגרום למרכב הגבוה הזה לצלול בזווית נכבדת שיוצרת פניה חדה. הדבר גורם לרוכב ליפול מעמדתו הגבוהה והשלטת למרחק גדול לעבר הכביש, גדול בהרבה מאופנועי ספורט המכונסים ודחוסים בעצמם. מרכז הכובד הגבוה שלו גם גורם לסרבול מה בתנועה איטית, בטח כשמדובר בצורך להפליק אותו מצד לצד בתכיפות, אבל כשמתרגלים ומבינים את העניין, זה נעשה לכיף לא נורמלי. ממש כמו היכולת שלו בקו ישר.

התחושות שעולות ממנו מחברות את הרוכב אליו במלוא מובן המילה. הכל מורגש בו ואין החמצות או הפתעות. בקטעים המפותלים האלה האדרנלין מפעפע בסטריאו, גם מהכוח הפראי שלו (המוח לא מצליח לשכנע את עצמו לרדת ממצב ספורט) וגם מכמות האקשן שהוא יכול לספק. גם הבלמים שלו מצליחים לסחוט מחמאות עם עצמת בלימה חזקה מאוד, יופי של תחושה וגם מערכת ABS שלא ממהרת להתערב (ניתנת לניתוק אם אתם מתעקשים).

השקה בספרד אפריליה דורסודורו 1200 סמ"ק. אתר יצרן
השקה בספרד אפריליה דורסודורו 1200 סמ"ק/אתר יצרן

שיפורים קטנים גדולים

החיבור המוצלח יותר אל הדורסודורו 1200 אל מול אחיו הצעיר, ה-750 נובע מהשינויים הרבים שנעשו באופנוע החדש. זה אמנם מבוסס על דגם ה-750, אבל קל ונעים יותר לבלות עליו את השעות בעיקר הודות למושב החדש שקיבל עוד 2 סנטימטרים של ריפוד (גובה מושב של 87 ס"מ מהכביש). השיפור הקטן הזה הופך את הרכיבה הממושכת לאפשרית וגם אחרי יום שלם ו-500 קילומטרים, חוזרים בלי כאבים מיותרים (אולי זה בכלל בגלל האדרנלין?).

גם מכל הדלק עובה ונפחו צמח מ-12 ליטר בגרסת ה-750 לכדי 15 ליטר בגרסת ה-1200 החדשה והניפוח הזה שהרחיב את חיפויי המכל, יצר שקעים מפוסלים שמתאימים בול ללפיתת הברכיים. החיבור המשופר הזה עם המותניים ומטה לאופנוע, מסייע מאוד בשחרור פלג הגוף העליון וזה נכון יותר לרכיבה וטוב יותר לנוחות. אולם, טווח הרכיבה לא השתפר במיוחד.

הגזים שהמנוע הזה דורש לקבל ו-1,200 הסמ"קים שלו פשוט בולעים דלק ובתדלוקים התכופים נראתה צריכה של 9 קילומטרים לכל ליטר ברכיבה ספורטיבית. משמע, ביקור במשאבת התדלוק כל 100-120 קילומטרים. אבל אם מצליחים להתגבר על השד שצועק מעל הכתף, מצב טורינג ושימוש מתון יניבו צריכה טובה יותר של 14.7 ק"מ לליטר. נתונים שאינם דומים למחשב צריכת הדלק שהיה אופטימי בהרבה לאורך כל הרכיבה.

מלבד אלו אפשר לספר גם על דודי פליטה חדשים, אחד לכל צילינדר במקום דוד אחד כפול בדגם ה-750 וזה משפר את הסאונד שבוקע ממנו, מספיק כדי לא לגרום לכם למהר ולהחליפו בדודים משופרים. כמו כן, על תוספת של חרב קטנה בחזית המנוע, שם מאוכלסות משאבת ה-ABS והקולר שמן וזו משפרת את המראה הקרבי של האופנוע, בייחוד מהפרופיל. גם מסכת החזית עוצבה מחדש עם חיפוי כפול ואף כנף קדמית מחודדת יותר, לצמצום נענועי הראש במהירויות גבוהות (מופיעים עדיין מעל ל-170 קמ"ש לערך).

מבחן אופנוע אפריליה דורסודורו 1200 החדש. קובי ליאני
מבחן אופנוע אפריליה דורסודורו 1200 החדש/קובי ליאני

פסיכי, וולגרי וברוטאלי, אבל פיצוץ למוח ב-97 אלף שקל

כאמור, כשנותנים מבט רוחבי על שוק הדו גלגלי ומחפשים, מה כבר אפשר לקנות ב-100 אלף שקלים, מוצאים לא מעט כלים, רובם גם נותנים סיבה טובה לקום בבוקר, אבל מעט מאוד אופנועים שמציעים חבילה כל כך ממוקדת בלגאן וחוצפה, כל כך הרבה שיגעון, אבל מציעה גם לקשור אותה בחליפה לבנה בדמות אלקטרוניקה הגנתית לשעת הצורך.

לחיות עם דורסודורו 1200 ביומיום זה אפשרי, ממש כמו שזה אפשרי להשתמש בגרסת הקצה של פרארי באותו אופן. זה כמעט בטוח יסתיים בשלילת רישיון או בצמצום זמן הרכיבה למועדים ושמחה. כי כמה אטרף אפשר לספוג? גם אם אתם בעלי ריסון עצמי גבוה, הדורסודורו 1200 כבר ימצא דרך לגרום למוח שלכם להשחיר ולנימי הדם בעיניים שלכם להאדים. זה לא אתם, זה הוא. לגמרי הוא ואם הוא מדבר אליכם, במחירו, לא תמצאו אופנוע מלחמתי ומאובזר יותר. אם יש אופנוע בישראל שאתם חייבים לעשות עליו סיבוב, זה הדורסודורו 1200.

עוד מבחני דו-גלגלי בוואלה! רכב

ספרו לנו מה אתם חושבים על אפריליה דורסודורו 1200 בפייסבוק של וואלה! רכב

מדברים על אופנועים ומכוניות בפורום הרכב של וואלה!

מבחן אופנוע אפריליה דורסודורו 1200 החדש. קובי ליאני
מבחן אופנוע אפריליה דורסודורו 1200 החדש/קובי ליאני

על הצד הטכני:

מנוע: Vטווין, 90 מעלות, 1,197 סמ"ק
הספק: 130 כ"ס ב-8,700 סל"ד
מומנט: 11.75 קג"מ ב-7,200 סל"ד
תיבה: 6 הילוכים
מתלה קדמי: מזלג זקס, 43 מ"מ קוטר, 160 מ"מ מהלך
מתלה אחורי: בולם זקס, זרוע אלומיניום, מהלך 155 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70 R17
צמיג אחורי: 180/55 R17
בקרות: ABS, בקרת משיכה 3 מצבים, ניהול מנוע 3 מצבים
בלם קדמי: 2 דיסקים צפים, 2 קאליפרים ברמבו 4 בוכנות
בלם אחורי: דיסק 240 מ"מ, קאליפר ברמבו
מכל דלק: 15 ליטר
גובה מושב: 87 ס"מ

טיפולים והחזקה:

טיפול 1,000 ק"מ: 690 שקל
טיפול 10,000 ק"מ: 690 שקל
טיפול 20,000 ק"מ: 2,096 שקל
טיפול 30,000: 690 שקל

*המחירים כוללים חלפים ועבודה, אך לא כוללים מע"מ
**יש להגיע כל 5,000 קילומטר לבדיקה כללית ללא תשלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully