וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוך טווח: חודש שישי ואחרון עם אפריליה מנה

3.3.2011 / 13:11

המבחן הארוך טווח לאפריליה מנה הסתיים לאחר שישה חודשים ו-18,175 ק"מ במד המרחק והגיע הזמן לסכם. נתגעגע? בהחלט

בחודש השישי והאחרון למבחן הארוך טווח שלנו עם האפריליה מנה 850 האוטומטי, מד המרחק מציג כבר 18,175 קילומטרים ובאלה שאנחנו העמסנו עליו, הוא ידע להחזיר לנו המון חוויות. החודש השישי שהיה קצר יחסית מבחינת השימוש בו, גרם לנו לנצל כל רגע שנותר לנו יחד וכך הרבנו להשתמש בו במסגרת העירונית, אך גם בגיחות הבינעירוניות שקיימות בסדר היום שלנו. גם החודש המנה לא הזדקק לשירות או ביקור במוסך ולמעשה, הביקור המתוכנן הבא שלו על הליפט הוא לכשיגיע, לא תחת ידנו, ל-20 אלף קילומטרים.

במבט לאחור על ששת החודשים עם המנה, מצאנו מספר ביקורים במוסך לצורך תיקון ליקויים, אולם בחציו השני של המבחן, בו המנה תפקד ללא דופי ובהתחשב בסוג הליקויים, נראה כי אם המנה אשר שימש כאופנוע הדגמה ומבחנים אצל היבואן היה עובר יישור קו יסודי לפני שנמסר לידנו, יתכן ומרבית התקלות שצצו, כלל לא היו מתרחשות. אותו שימוש מסיבי ולא סלחני לרוב בעברו של אופנוע זה, גרמו ככל הנראה לשחיקה המוקדמת של רצועת הווריאטור, המתנע וכו' שהוחלפו בחדשים. עם זאת, ישנן עדיין מספר מחלות ילדות שקשורות כנראה לעצם התעוזה בייצור האופנוע האוטומטי הראשון בייצור סדרתי - בלאי גומיות סעפות היניקה, אלקטרוניקה בדמות מחשב ניהול הגיר וחישנים שונים.

ועדיין, במבט מעבר לעניין התחזוקתי, לא ניתן להתעלם גם מהשימושיות הפנטסטית של המנה. כפי שכבר נכתב בעבר, המנה לא מנסה למכור לרוכב שעל גבו חלומות רכיבה של גלגלים מתנוססים באוויר או ברכיות משויפות על אספלט מסלולי המירוצים, אלא הוא מעניק בחזרה שלל תכונות חברותיות שגרמו לנו באופן אישי להתאהב בו כל יום מחדש.

מבחן ארוך טווח אפריליה מנה 850 דיווח שישי אחרון. קובי ליאני
"אותו שימוש מסיבי ולא סלחני לרוב בעברו של אופנוע זה, גרמו ככל הנראה לשחיקה המוקדמת של רצועת הווריאטור, המתנע וכו' שהוחלפו בחדשים"/קובי ליאני

צריך לחיות עמו כדי להבין

זה מתחיל עם מושב נוח ונעים מאוד לרכיבה, גם אם זו ממושכת מאוד, תנוחת הרכיבה הזקופה משאירה את הרוכב ערני ונינוח בכל מצב וללא יצירת עומס על אף חלק בגוף, וזה ממשיך בחשיבה המבריקה שיצרה את תא האחסון השימושי במקום שמקובל למצוא בו את מכל הדלק. באורח קבע יכולתם למצוא שם אצלנו חליפת גשם מלאה (מרבית המבחן נעשה בחורף) כך שאין סיבה לנסות לשאת אותה באופן לא נוח כשלא יורד גשם, מכל פאסט לתיקון תקרים מהיר, מנעולי גלגלים ועוד. חיפוש מהיר בתא מגלה גם שקע 12 וולט שימושי מאוד לטעינת הסלולרי או הפעלת GPS, תאורה ללילה וכן הגנה מלאה מפני מים ורטיבות.

גם מבחינה דינאמית המאנה רחוק מלאכזב. מנוע ה-V טווין שלו מפיק שפע של כוח ומומנט והגיר הרציף שלו יודע לנצל את כוח זה ביעילות (בארבעה מצבי רכיבה - ידני, ספורט, טורינג וגשם) ופעם אחר פעם הוא השאיר רוכבים המומים ברמזור מיכולתו לזנק מהמקום. ולסיום, לטעמנו הוא גם נראה מצוין כאופנוע ערום.

המנה האוטומטי של אפריליה משווק כאן כמעט שנתיים והוא עדיין לא נמכר במספרים גדולים ולכך מספר סיבות. רוכבים רבים חוששים מהטכנולוגיה האוטומטית, מהשונות שלה ומהתדמית שעלולה להידבק אליהם. אולם לטעמנו, רק כשחיים עם המנה ומבלים עמו תקופה שעולה על שבוע, מגלים עד כמה מבריק האופנוע הזה ברמת הידידותיות שלו. הסיבה השניה לחוסר הפופולריות נעוץ בעובדה שמחירו שאינו זול ועומד על כ-90 אלף שקלים. מעופר אבניר, יבואני אפריליה לישראל נמסר לנו כי בכוונתם להחזיר את אור הזרקורים אל המנה עם תג מחיר אטרקטיבי יותר וייתכן שאל הגרסה העירומה תצטרף בקרוב גרסת GT שמציעה מיגון רוח משופר וחבילת מזוודות לשיפור חוויית הטורינג. אחרי שישה חודשים מלאים עמו אפשר להודות - נתגעגע אליו. מאוד.

ולסיום, רוצים לנחש איזה כלי דו-גלגלי יופיע אצלנו בקרוב למבחן ארוך טווח חדש?

מבחן ארוך טווח אפריליה מנה 850 דיווח שישי אחרון. קובי ליאני
"אחרי שישה חודשים מלאים עמו אפשר להודות - נתגעגע אליו. מאוד."/קובי ליאני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully