וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש ראשון עם אפריליה SRV 850

8.7.2013 / 8:40

הסופר קטנוע של אפריליה מפתיע ביכולות וברבגוניות. הביצועים מרשימים, נוחות הרכיבה לטווח ארוך טובה וגם כבישים מפותלים נמצאים בתפריט

החודש הראשון למבחן הארוך טווח לאפריליה SRV שניתן לנו על ידי היבואן חלף מהר מאוד. הסופר קטנוע של אפריליה נמסר לנו חדש לגמרי, מה שאמר כי היה עלינו לבצע עליו גם את תקופת ההרצה שנמשכת 1,000 קילומטרים כמקובל. בהתאם לדרישות, מחצית ממרחק זה יש לשמור את המנוע עד תחום של 5,000 סל"ד ובחמצית הנותרת, ניתן להוסיף 2,500 סיבובים למנוע, אך לא בעומס מלא.

ברוב המקרים, תקופת ההרצה נראית כמו גרירה ארוכה, כואבת ומייגעת, אבל עם האפריליה הזה והמנוע הנמרץ שלו, 5,000 סל"ד מתורגמים בקלילות למהירות רכיבה של 140 קמ"ש, כך שלא הורגש כל קושי בהתנהלות בתקופת ההרצה. גם ההגבלה לשימוש בעד חצי ממהלך המצערת, מאפשר לו להיות מהיר מרוב כלי הרכב שמסביבו בהאצה מהמקום. הזמן הזה גם אפשר לנו להתוודע טוב יותר לכלי הגדול והמהיר וביקר להתרגל לשימוש בו. למעשה, רק אל משקלו הגבוה, שדומה לזה של ב.מ.וו R 1200 GS מזווד ומלא בציוד לטיול ממושך (276 קילוגרמים) נדרשנו להסתגל.

מחד, כל עוד הכלי בתנועה או אפילו עומד במקומו ברמזור למשל, אין למשקל השפעה מוחשית על הרוכב, שכן מרכז הכובד, כך נראה, נמצא קרוב מאוד לכביש. אך מאידך, כמקובל בקרב כלים שמנמנים כאלה, את החניה צריך לתכנן בהתאם ליכולת לצאת ממנה (אנחנו יכולים לחשוב על דברים נעימים יותר מלדחוף כלי כבד כל כך לאחור בשיפוע) ובמאמץ שיש להשקיע כדי להרימו על ג'ק האמצע.

המשקל אמור לשחק תפקיד גם בקטעים הדינמיים, שכן הוא מכביד על המתלים והבלמים, אבל המציאות שונה בהרבה. ה-SRV מרגיש קליל בכל צורת שימוש, הן בזכות המומנט הרב שהמנוע מפיק והן בעבודת המתלים ששודרגו ביחס לג'ילרה GP 800 עליו הוא מבוסס.

מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850/קובי ליאני

יש פה טימקס בסביבה?

עם גמיאת המרחק הנדרש, הבאנו את ה-SRV למוסך לצורך ביצוע טיפול סוף הרצה (כאמור, 1,000 ק"מ) ושם הוחלף שמן המנוע ומסנן השמן, נעשתה בדיקת מחשב ווידוא חיזוק של מגוון ברגים. בכלי לא נמצא שום ליקוי והעלות הסתכמה ב-432שקלים בלבד כולל מע"מ.

סיום תקופת ההרצה סמנה את התחלת החיים הטובים עם ה-SRV. אין ספק שהמנוע שלו וכיתובי ה-SRV, משמשים כמו קעקוע של "אל תתעסק איתי ברמזור". שכן שם, אף רוכב ימאהה T-MAX לא פספס הזדמנות להבריג את המצערת ולראות מה יודע האיטלקי הזה לעשות. והוא בהחלט יודע לעשות - לברוח קדימה ולהשאיר אופנועים בעלי מנוע בנפח בינוני הרחק מאחור. המנוע כצפוי חזק מאוד עם 76 כ"ס, אבל הווריאטור שלו הוא זה שנותן לו את הגיבוי להעביר את הכוח אל הגלגל האחורי בצורה יעילה כל כך. הוא חלק וגמיש ובניגוד לקטנועים ספורטיביים אחרים, הוא אינו נקודתי וברוטלי. המומנט הרב שיש למנוע מאפשר לו גם לפעום בסל"ד נמוך למדי, ועדיין לייצר יכולת התקדמות מרשימה מאוד.

מעבר לביצועים, ה-SRV מצליח לטרוף גם כבישים מפותלים ולהוכיח שרכיבה ספורטיבית אמיתית גם נמצאת אצלו בתפריט. הבלם והמתלה הקדמי שהיו לחוליה החלשה בג'ילרה GP 800, הפכו לחוליה החזקה של האפריליה SRV. לא רק שקשה מאוד לגרום למתלים להתרגש או להיחלש תחת עומס, הבלמים מייצרים נשיכה חזקה מאוד שיוצרת בתורה כוח עצירה אדיר. זה מגובה גם במערכת ABS מדויקת שלא ממהרת להתערב ועדיין מאפשרת לרוכב לבלום חזק ומאוחר לפניות, כאילו מדובר באופנוע ספורט. לא פעם גם לקחנו אותו לרכיבות סוף השבוע יחד עם חברים הרכובים על אופנועי ספורט ובשום מצב לא נשארנו מאחור - לא בישורות ולא בסיבובים.

אפריליה SRV850. ניר בן טובים
אפריליה SRV850/ניר בן טובים

ספורט אלגנט אמיתי

אבל הוא לא רק ספורטיבי, ה-SRV הוא גם כלי אלגנטי מאוד ואנחנו לא מתכוונים רק לעיצוב המושך שלו. המושב הרחב והנוח, המרחב להניע בו את הרגליים והידיים שנמצאות בפוזיציה ניטרלית לפנים, הופכים אותו גם לקרוזר נעים מאוד למרחקים ארוכים. היסט הרוח מהמשקף הקטן אינו מושלם, אבל מרבית הגוף נהנה מהסתרה טובה ורק במהירויות פליליות של ממש הרוח מגיעה לקסדה בעצמה. גם נוחות הנסיעה טובה מאוד כשהמתלים מצליחים לבלוע בקלות שיבושים מכל הגדלים.

אם כבר הזכרנו מהירויות, האפריליה SRV מסוגל לשייט בנינוחות במהירויות בהן לשני המתחרים שלו, גם הב.מ.וו C600 ספורט והימאהה T-MAX 530, כבר נגמר האוויר. כשמחזיקים את המצערת עד לעצר ורוכנים מעט לפנים, ה-SRV מסוגל להעפיל ואף לחצות את רף 200 הקמ"ש על לוח המחוונים וזה כבר מאוד מהר עבור קטנוע. ועדיין, בזכות הגיאומטריה של השלדה, והמתלים האיכותיים, גם במהירויות גבוהות הוא ממשיך להעביר תחושה בטוחה ומדויקת. לזכותו אפשר לציין גם את צריכת הדלק המצוינת. גם בימים של רכיבה תובענית, אפשר לראות נתון של 17 קילומטרים לליטר ובשימוש שפוי יותר, אפשר לחצות גם את רף ה-20 ק"מ לליטר - מה שאומר שבמרבית המקרים, רק בסביבות ה-270 קילומטרים נדלקת מנורת מפלס הדלק ואל מכל הדלק נמזגים כ-12 ליטרים (ישנם 4 ליטרים נוספים כרזרבה) - בהחלט תכונה חשובה בימים בהם הדלק יקר להחריד.

מבחן אפריליה SRV 850. קובי ליאני
מבחן אפריליה SRV 850/קובי ליאני

בדרך למשרד

בחיי היומיום עמו, האפריליה SRV מרגיש טוב גם כן. אמנם מדובר בכלי גדול ואין לצפות ממנו ליכולת השתחלות בתנועה של מיו 100, אבל עם צידוד רחב בכידון, הוא מסוגל לתמרן באופן סביר גם בקטעים צפופים, רק שכאמור יש לקחת בחשבון את משקלו. כוחו הרב נותן לו יתרון בטיחותי משמעותי, כשסיבוב קל של המצערת משגר אותו לפנים והרחק מצרות.

עם זאת, האפריליה SRV ככל הנראה עושה צעד אחד קרוב מדי לעולם האופנועים. כמקובל אצל אלה, יש לדאוג לשימון השרשרת אחת לכ-500 קילומטרים וגם השימושיות דומה - תא האחסון שנמצא מתחת למושב קטן למדי (בשל גודלו של מנוע ה-V שפועם בקרבו) ואנחנו הצלחנו לדחוק לתוכו רק קסדת שלושה רבעים, או ציוד נעילה ופאוץ' לא גדול. זה אומר שבימים של עבודה מחוץ למשרד, התיק יישאר על הגב והקסדה ומעיל הרכיבה ילוו את הרוכב לכל מקום וזה קצת מבאס. בנוסף, ברכיבות ממושכות תא האחסון סובל מחוסר בידוד לחום המנוע וכל מה שמונח בתוכו מתחמם מאוד. למשל, בקבוק מים קרים הופך תוך חצי שעת רכיבה לתה.

מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850/קובי ליאני

ממצאים עד כה:

מנוע: אין תחושה יותר מרגיעה מזו שתחת יד ימין נמצא כל הכוח שצריך כדי לעשות הכל - להאיץ, לרגש ולעקוף משאיות מציקות בזמן מצמוץ. נתונים של 76 כ"ס ו-7.8 קג"מ מעלים את ה-SRV לרמת הביצועים של אופנועים, למרות השימוש בווריאטור (מצוין) ולמרות המשקל הכבד.

צריכת דלק: בתקופת ההרצה בה השימוש בקטנוע היה עדין ומתון, הצלנו לראות גם 24 קילומטרים לליטר וזו בהחלט צריכה שערורייתית לטובה בכלי בסדר גודל שכזה. אולם גם לאחר תקופת ההרצה, ה-SRV ממשיך להציג ממוצע של 17-19 קילומטרים לליטר ברכיבה מהירה יותר, כאשר בין תדלוקים אפשר לגמוא בקלות 270 קילומטרים.

תנוחת רכיבה: מושבו של ה-SRV רחב ורך ואפשר ממש לא לקום ממנו לכל אורך טווח הרכיבה שמציע מכל הדלק מבלי לחוש בשום מועקה. הידיים שלוחות לפנים בתנוחה לא מעייפת ולרגליים יש מספיק מקום לנוע לפנים או לאחור בהתאם לצורך. גם המורכב זוכה לחיים נעימים עם מושב נוח גם כן, עם מיקום טוב לרגליים וידיות אחיזה יעילות מאחור.

שימושיות: נסיעה יומיומית עם ה-SRV אינה מאיימת כפי שניתן לחשוב בשל גודלו ומשקלו. הוא משתלב היטב בתנועה, זורם בקלות במהירות גבוהה ממנה, מגיב בבטחה לתנאי אספלט משתנים וגם מצליח לספוג באופן מאוד אלגנטי את השיבושים בכביש. יש רק לקחת בחשבון את החניה, המאמץ שצריך להשקיע בהרמת הקטנוע על רגלית האמצע וירידה או עליה על מדרכות בשל מרווח הגחון הנמוך. תא האחסון שלו קטן מדי לשימוש אמיתי.

בלמים: דיסקים כפולים מלפנים ויחיד גדול מאחור, יחד עם מערכת ABS מצוינת, מעניקים לרוכב לא רק כושר בלימה מרשים, אלא גם תחושה טובה במנופים (יש להשקיע יחסית לא מעט כוח בלחיצה עליהם) וביטחון מוגבר.

נוחות: המתלים של ה-SRV סופגים היטב שיבושים בכביש. אין חבטות מיותרות או זעזועים ובמרבית המקרים הוא מעביר תחושה של ריחוף על הכביש, אבל לא של חוסר תחושה. למרות הרכות היחסית, צריך לעבוד ממש קשה כדי לגרום למתלים להזיע והיכולת שלהם להתמודד עם עומסים גבוהה מאוד.

אחיזה ואלקטרוניקה: האפריליה SRV מגיע במקור עם צמיגי פירלי דיאבלו סקוטר ואלה מייצרים אחיזה גבוהה מאוד, גם עוד לפני שמחממים אותם. התחושה שהם מעבירים טובה מאוד גם ביבש וגם במעט הקטעים הרטובים בהם נתקלנו. ה-SRV מצויד גם בבקרת אחיזה יעילה מאוד שכמוה פגשנו בעבר באופנועי החברה. הכוח הרב של הסופר קטנוע הזה עלול לגרום לגלגל האחורי להסתחרר בהאצה מעמידה, בטח במגע עם סימוני הכבישים או אספלט חלק. במקרה זה, בקרת המשיכה מחלישה או אף חונקת את המנוע כדי להלום את רמת האחידה הקיימת - יש גם מתג לביטול פעולתה.

מיגון רוח: המשקף הקטן בחזית משמש יותר כאביזר עיצוב ספורטיבי, אבל הגנת הרוח טובה בכל זאת. במהירויות שיוט חוקיות וגם בהרבה מעבר לה, הרוח אינה מציקה, אך כשממש ממהרים, צריך לרכון מעט לפנים כדי להימנע ממערבולות.

על הצד הטכני:

מנוע: V-טווין, 90 מעלות, 839.3 סמ"ק
הספק: 76 כ"ס ב-7,750 סל"ד
מומנט: 7.8 קג"מ ב-6,000 סל"ד
קירור: נוזל
תיבה: ווריאטור
העברת כוח: שרשרת
מתלה קדמי: מזלג רגיל, 41 מ"מ קוטר, 122 מ"מ מהלך
מתלה אחורי: זרוע אלומיניום, בולם אופקי מתכוונן
בלם קדמי: דיסקים כפולים, 300 מ"מ, ברמבו
בלם אחורי: דיסק יחיד, 280 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70 R16
צמיג אחורי: 160/60 R15
אורך, רוחב: 223.7 ס"מ
רוחב: 79 ס"מ
בסיס גלגלים: 157.3 ס"מ
גובה מושב: 78 ס"מ
מכל דלק: 18.5 ליטר
משקל (רטוב): 276 ק"ג
מחיר: 78,000 שקל


עוד על אפריליה בוואלה! רכב

מבחנים ארוכי טווח? רק בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישראל

  • עוד באותו נושא:
  • אפריליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully