וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש שני עם אפריליה SRV 850

25.8.2013 / 12:02

הסופר קטנוע של אפריליה, ה-SRV 850 מסיים חודש שני במבחן הארוך טווח. כמעט 3,000 ק"מ חלפו, אין תקלות ויש גם יתרון משעשע למשקל

מלבד נהגי מוניות, פסי מעבר החציה החלקים ונהגים שמדברים בסלולארי, רמזורים שמתעלמים מכלי דו-גלגלי, נמצאים גבוה מאוד ברשימת הדברים שמעצבנים רוכבים. אין רוכב שלא מכיר את התופעה המעצבנת הזו שתוקעת אותו בצומת לדקות ארוכות בהמתנה לפחית על 4 גלגלים שתגיע ותגרום לרמזור להעניק אור ירוק לכיוון הנסיעה הרצוי. הסיבה לכך, מספר רב של רמזורים פועלים על ידי חיישנים באספלט המודדים את ההפרעה האלקטרו מגנטית שיוצרים כלי הרכב שחולפים עליהם. לכלי דו גלגלי מסתבר, אין מספיק מתכת כדי לגרות את סף הרגישות של חיישנים אלה ולכן הם נתקעים.

זו סיטואציה מאוד מתסכלת (ויכולה גם להיות מאוד מסוכנת) ביחוד אם נקלעים לתוכה בשעת לילה מאוחרת, בה תנועת המכוניות דלילה במיוחד וכל מה שעומד בניכם לבית ולמיטה, זה הרמזור הארור הזה. וכאן נכנס בצהלות הסופר קטנוע של אפריליה. בחודש הראשון למבחן הארוך טווח עמו, ציינו את עניין המשקל, לרעה - 276 קילוגרמים (כולל נוזלים). לשם ההשוואה, ימאהה T-MAX 530 שוקל 221 ק"ג והב.מ.וו C600 ספורט שוקל 249 ק"ג.

אולם דווקא בגלל המשקל הזה, שנובע ככל הנראה משימוש בהרבה מאוד מתכת, גורם לכך שהאפריליה הזה מצליח להפגין נוכחות על פסי הדריכה ולהפעיל את כל הרמזורים הסוררים. אין יותר תקיעות והמתנות, גם לי ברמזור שהעיק עד כה בכניסה למקום בו אני גר. אז הנה, מסתבר שאפשר למצוא תועלת גם לחיסרון כמו עודף משקל.

מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850/קובי ליאני

חם בשביל לרכוב

אוגוסט הוא חודש הסיוט הרשמי של ישראל. פשוט חם ומגעיל מדי לרכב ולא רק אנחנו סובלים, נראה שגם ה-SRV מחכה שכבר יהיה אוקטובר ולכן את חלק גדול מרכיבות הכיף בחרנו לעשות בשעות הערב והחשיכה, כשהטמפרטורות קצת פחות מעיקות. אולם לאחר רכיבה מאומצת בצוהרי היום ונסיעה של מספר קילומטרים בתוך תל אביב במהירות איטית, רוכב לצדי העיר את תשומת לבי שנוזל קירור דולף בזמן העמידה ברמזור האדום. על פניו, מד חום המנוע לא הראה סימני מצוקה (קו אחד בלבד מעבר לסמן החצי), אך השלולית שהצטברה בזמן קצר כל כך מתחת לקטנוע, נראתה כמו קצת יותר משחרור קל של עודפים ולחץ מהמערכת. את תופעה זאת נבדוק לעומק בקרוב במוסך החברה.

דבר נוסף שגילינו במהלך הרכיבה הממושכת על ה-SRV היא פעולת מתג הספורט שנמצא בסמוך למצערת, או נכון יותר, חוסר הפעולה. בניגוד לזכור לנו ממבחן הארוך טווח שערכנו לאפריליה מנה האוטומטי לפני מספר שנים, אופנוע הנעזר במנוע זהה לזה של ה-SRV, הפעלת מצב הספורט לא הניבה שום שינוי בפעולת המנוע. לא העלאת הסל"ד ולא שינוי מורגש כל שהוא ביכולות התאוצה של הקטנוע הגדול. במנה, מצב הספורט גרם למנוע לפעול בסל"ד גבוה יותר, כאילו הורד הילוך אחד בתיבת ההילוכים, אך כאמור, לא זה המצב כאן. מלבד זאת, כשכמעט 3,000 קילומטרים הצטברו במד המרחק, האפריליה לא היה זקוק לכל סוג של תחזוקה שחורגת מווידוא לחץ האוויר בצמיגים (37 PSI מלפנים, 40 מאחור) ושמון לשרשרת אחת לכ-500 קילומטרים, ממש כפי שמקובל באופנועים.

בכל הקשור לשימוש היומיומי, האפריליה ממשיך להשאיר אותנו מרוצים. נוח מאוד להעביר על גבו רכיבות ממושכות, הוא זריז מאוד כמצופה בין רמזורים ולמרות גודלו, משקלו וגודל מנועו, השתחלות בסבך העירוני, אינה פעולה מסורבלת מדי וצריכת הדלק ממשיכה להיות מעולה עם ממוצע של 18 קילומטרים לליטר. גם מערכת ה-ABS ממשיכה לשמור עלינו, בטח שבתחום העירוני עם כל הנהגים המשוגעים והאספלט החלקלק.

ה-SRV מצויד כמקובל בקרב הקטנועים הגדולים, גם בבלם חניה. זה לא עוד גאדג'ט חביב, אלא מתגלה כאביזר חיוני מאוד בעת חניה בשיפוע לפנים או לאחור. בימאהה המתחרה הוא נמצא במנוף קטן על הכידון ובב.מ.וו הוא מופעל אוטומטית עם הורדת הרגלית. אצל האיטלקי שלנו, יש מנוף ייעודי לכך בצמוד לרגל ימין וכדאי לזכור להשתמש בו כדי למנוע הדרדרות ונפילה כואבת מרגלית הצד.

מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850. קובי ליאני
מבחן ארוך טווח אפריליה SRV 850/קובי ליאני

ממצאים עד כה:

מנוע: אין תחושה יותר מרגיעה מזו שתחת יד ימין נמצא כל הכוח שצריך כדי לעשות הכל - להאיץ, לרגש ולעקוף משאיות מציקות בזמן מצמוץ. נתונים של 76 כ"ס ו-8 קג"מ מעלים את ה-SRV לרמת הביצועים של אופנועים, למרות השימוש בווריאטור (מצוין) ולמרות המשקל הכבד.

צריכת דלק: בתקופת ההרצה בה השימוש בקטנוע היה עדין ומתון, הצלנו לראות גם 24 קילומטרים לליטר וזו בהחלט צריכה שערורייתית לטובה בכלי בסדר גודל שכזה. אולם גם לאחר תקופת ההרצה, ה-SRV ממשיך להציג ממוצע של 17-19 קילומטרים לליטר ברכיבה מהירה יותר, כאשר בין תדלוקים אפשר לגמוא בקלות 270 קילומטרים.

תנוחת רכיבה: מושבו של ה-SRV רחב ורך ואפשר ממש לא לקום ממנו לכל אורך טווח הרכיבה שמציע מכל הדלק מבלי לחוש בשום מועקה. הידיים שלוחות לפנים בתנוחה לא מעייפת ולרגליים יש מספיק מקום לנוע לפנים או לאחור בהתאם לצורך. גם המורכב זוכה לחיים נעימים עם מושב נוח גם כן, עם מיקום טוב לרגליים וידיות אחיזה יעילות מאחור.

שימושיות: נסיעה יומיומית עם ה-SRV אינה מאיימת כפי שניתן לחשוב בשל גודלו ומשקלו. הוא משתלב היטב בתנועה, זורם בקלות במהירות גבוהה ממנה, מגיב בבטחה לתנאי אספלט משתנים וגם מצליח לספוג באופן מאוד אלגנטי את השיבושים בכביש. יש רק לקחת בחשבון את החניה, המאמץ שצריך להשקיע בהרמת הקטנוע על רגלית האמצע וירידה או עליה על מדרכות בדל מרווח הגחון הנמוך. תא האחסון שלו קטן מדי לשימוש אמיתי.

בלמים: דיסקים כפולים מלפנים ויחיד גדול מאחור, יחד עם מערכת ABS מצוינת, מעניקים לרוכב לא רק כושר בלימה מרשים, אלא גם תחושה טובה במנופים (יש להשקיע יחסית לא מעט כוח בלחיצה עליהם) וביטחון מוגבר.

נוחות: המתלים של ה-SRV סופגים היטב שיבושים בכביש. אין חבטות מיותרות או זעזועים ובמרבית המקרים הוא מעביר תחושה של ריחוף על הכביש, אל לא של חוסר תחושה. למרות הרכות היחסית, צריך לעבוד ממש קשה כדי לגרום למתלים להזיע והיכולת שלהם להתמודד עם עומסים גבוהה מאוד.

אחיזה ואלקטרוניקה: האפריליה SRV מגיע במקור עם צמיגי פירלי דיאבלו סקוטר ואלה מייצרים אחיזה גבוהה מאוד, גם עוד לפני שמחממים אותם. התחושה שהם מעבירים טובה מאוד. ה-SRV מצויד גם בבקרת אחיזה יעילה מאוד שכמוה פגשנו בעבר באופנועי החברה. הכוח הרב של הסופר קטנוע הזה עלול לגרום לגלגל האחורי להסתחרר בהאצה מעמידה, בטח במגע עם סימוני הכבישים או אספלט חלק. במקרה זה, בקרת המשיכה מחלישה את המנוע כדי להלום את רמת האחידה הקיימת.

מיגון רוח: המשקף הקטן בחזית משמש יותר כאביזר עיצוב ספורטיבי, אבל הגנת הרוח טובה בכל זאת. במהירויות שיוט חוקיות וגם בהרבה מעבר לה, הרוח אינה מציקה, אך כשממש ממהרים, צריך לרכון מעט לפנים כדי להימנע ממערבולות.

על הצד הטכני:

מנוע: V-טווין, 90 מעלות, 839.3 סמ"ק
הספק: 76 כ"ס ב-7,750 סל"ד
מומנט: 7.8 קג"מ ב-6,000 סל"ד
קירור: נוזל
תיבה: ווריאטור
העברת כוח: שרשרת
מתלה קדמי: מזלג רגיל, 41 מ"מ קוטר, 122 מ"מ מהלך
מתלה אחורי: זרוע אלומיניום, בולם אופקי מתכוונן
בלם קדמי: דיסקים כפולים, 300 מ"מ, ברמבו
בלם אחורי: דיסק יחיד, 280 מ"מ
צמיג קדמי: 120/70 R16
צמיג אחורי: 160/60 R15
אורך, רוחב: 223.7, 79 ס"מ
בסיס גלגלים: 157.3 ס"מ
גובה מושב: 78 ס"מ
מכל דלק: 18.5 ליטר
משקל (רטוב): 276 ק"ג
מחיר: 78,000 שקל

חודש ראשון עם אפריליה SRV

מבחנים ארוכי טווח? רק בוואלה! רכב

לייק אחד ואתם חברים בקהילה המוטורית הגדולה בישר

  • עוד באותו נושא:
  • אפריליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully