וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלארן SLR משגרת חץ קטלני

10.5.2011 / 9:45

סדנת אדו קומפטישן לא מוותרת על קלאסיקות ולוקחת תחת חסותה את המקלארן-מרצדס SLR. האם 722 כ"ס עושים עימה חסד?

שנתיים חלפו מאז שמקלארן-מרצדס הודיעו על כוונתם להפסיק את ייצורה של מכונית העל SLR והותירו בקרב בעלי הון חלל שקשה להשלים עימו. בסיכום של עידן ולאחר שנפרדו שתי החברות עולה כי מעט יחידות נמכרו מה-SLR בשבע שנות ייצורה ועוד יותר שרדו על הכביש. בערוב ימיה שחררה החברה מהדורות מוגבלות ייצור כגון ה-722 והסטרלינג מוס כמחווה נוסטלגית אחרונה. אולם, לא קלאסיקה מוטורית שכמותה תעלם מעיני סדנאות השיפורים ולראייה, מטפלת בה אדו קומפטישן ברוח המותג - עם הרבה יכולת וטכנולוגיה.

בקרב מתקניה של אדו קומפטישן הוכרז הפרויקט תחת כותר משחר לטרף - מקלארן SLR Black Arrow, החץ השחור. היא נצבעה בגוון שחור המופרד על ידי פסים אדומים בדלתות כהומאז' לאותה 722 וכטיזר לאנרגיה שאוצרת המכונית תחת מכסה המנוע. את הגלגלים הדביקים מעטרים חישוקים בלעדיים של הסדנה בקוטר 21 אינטש, מערכת פליטה רועמת הותקנה באחוריה ואת תא הנוסעים שדרגו במושבי באקט (עור-אלקנטרה) וחיפויי קרבון בכמה משטחים. את מערכת השמע והניווט פיתחו בעצמם ולדברם זו התוספת הכי זולה בחבילה. זולה כמו רכב שני במשפחה.

גרסה זו, על כל הפטנטים שתחבו בה, מבוססת בכוונה תחילה על מכונית המפעל הסדרתית. שוכנים אצלה מלפנים כ-627 כ"ס לערך, אלא שבעזרת שורה לא נגמרת של שיפורים וכיול למחשב המנוע מטעמה של אדו, המכונית מפיקה כעת מיחידת ה-V8 מוגדשת-העל בנפח 5.4 ל', מעל ל-722 כ"ס ב-7,100 סל"ד ו-91.2 קג"מ מתחום של 2,400 סל"ד (1,000 פחות מגרסת הייצור).

תיבת ה-AMG 'ספידשיפט' האוטומטית מחלקת חמישה הילוכים ומשגרת את החץ השחור ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות ול-300 קמ"ש תחזיקו חזק... ב-24.5 שניות בלבד. כדי שהמכונית תשמור על מהירות גבוהה ובטוחה הגבילו את מהירותה המרבית אלקטרונית ל-345 קמ"ש. חבל שאלה לא מציינים מה חוללו גם לבלמים שאחראים על האטת המכונית ממהירות כזו.

המחיר לחבילה מחייב יצירת קשר ישיר עם מתכנני הקיט של סדנת אדו קומפטישן. אלה ישמחו לתרום מידע מלא למי שברשותו אחת ממכוניות העל הנדירות והיקרות ביותר בעולם ועוד יותר ישמחו לחתום עליהן עם הלוגו הרשמי של הסדנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully