וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רעם קטלוני

1.3.2009 / 9:41

סדנת הייצור 'טראמונטנה' משיקה את ה-R, דור ההמשך למכונית המסלול המופרעת. עושים חיים בקוסטה בראווה

הצליח להם ב'טראמונטנה'. את חשיפת הדגם המשופר, טראמונטנה R, הצליחו לדחות ולדחות עד לאירוע מנופח שהתרחש לא מכבר באחד ממרכזי החברה סמוך לברצלונה. אבל מה שיותר חשוב הוא, שהחברה הצעירה המורכבת בעיקר משני אנשים - צ'אבי לופז וג'וזף רובאו, וצוות הרכבה, מתאמצת להעלות הילוך מבלי לשנות יותר מידי אך עדיין לנפק בדיוק את הנשיכה האימתנית הנדרשת.

מאז 2005, שאבו החלוצים השראה מעולם מכוניות הפורמולה 1. לא מפתיע שאת המרכב כולו חנקו בקרבון, עיצבו את המעטפת קרוב ככל שניתן למכונית מירוץ חד מושבית, כאן עם כסא נוסף מאחרי הנהג, ושיכנו מאחרי העורף מנוע V12 בנפח 5.5 ל' בהספק של 720 כ"ס. יחד עם כך, השדרוג איננו נוגע במפרט הטכני הדינמי. עדיין מדובר על 93 קג"מ המסחררים את הסרן האחורי בלי רחמים. אולם מפני שהקרבון שזור בה כעת במלואו, בכל נקודה, ה-R מפחיתה 100 ק"ג על פני הדגם הראשון ומתייצבת על 1,268 ק"ג בלבד.

זה רק נשמע כבד. וודאי כשמכניסים למשוואה זבובים רבי עוצמה כמו הקאפרו T1. אך כאן המשקל אינו משוחד כלפי חלק אחד, ולמעשה מתחלק כמעט בשווה בין הפרצוף לישבן – 42 אחוז קדימה ו-58 אחוז אחורה. האיזון המרבי מסייע לנהג להטיס את המכונית ל-100 קמ"ש ב-3.6 שניות ולהתעקם בדרך ל-345 קמ"ש מרביים. את הטיל הספרדי תשתדל לבלום מערכת לה שש בוכנות בכל קאליפר, ולנהג תהיה אפשרות לבחור בין ארבעה מצבי ספורט. זאת ועוד, אפילו תא מטען בנפח 55 ליטר בנמצא ומערכת מיזוג. מספיק טוב כדי לצאת ליום קיצי ולקרוע את המסלול.

בפעם הקודמת, הטראמונטנה ירדה מפס ההרכבה לאחר 12 יחידות בלבד. בינתיים, כך מספרים, שמונה דגמים כבר מחכים לאיסוף הלקוחות. כל אחד שלשל לכיסה של החברה קרוב לחצי מיליון דולר, שהם קצת יותר מ-2 מיליון שקלים לפני מסים מקומיים. כמה מהן מתוכננות? כנראה ש-12 דגמים זה לא חולמני מצידם לשער. אולם דבר נוסף ראוי לציין וזאת כי את ה-R לא נוכל לראות בז'נבה לצערנו. את הצגתה הרשמית תעשה החברה בחודש אפריל במונטה קרלו, בתערוכת ה- Top Marquez המיועדת אך ורק למכוניות 'על'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully