וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה מכירות סובארו ברבעון השלישי

שרון שפורר

23.11.2006 / 12:31

סמנכ"ל הכספים: "יפנאוטו פונה יותר למגזר הפרטי ולכן היא נפגעה יותר מהמלחמה". הפסדי החברה ירדו ל-2.1 מיליון שקל

חברת יפנאוטו רכב - יבואנית כלי הרכב סובארו - סבלה ברבעון השלישי מירידה במכירות בעיקר בשל המלחמה ועיכוב בהגעת דגמי 2007 שמכירתם החלה למעשה רק ברבעון הרביעי. כך סיפר היום ל-TheMarker סמנכ"ל הכספים של החברה, תמיר קדישי.

השורה העליונה של יפנאוטו אחזקות, בעלת השליטה ביפנאוטו רכב, הציגה ירידה של 14% ל-172 מיליון שקל, אבל ההפסד דווקא הצטמצם ל-2.1 מיליון שקל מול הפסד פרופורמה של 3.1 מיליון שקל לפני שנה, בעיקר בזכות צמצום בעלות המכירות והשירותים.

סמנכ"ל הכספים של יפנאוטו, תמיר קדישי, הסביר כי הירידה במכירות נבעה בעיקר מהמלחמה. "בעוד החברות המתחרות מתרכזות יותר בליסינג וציי רכב, הרי שיפנאוטו פונה יותר למגזר הפרטי ולכן היא נפגעה יותר מהמלחמה. גם עיכוב בהגעת דגמי 2007, שהחלו להימכר למעשה רק ברבעון הרביעי (אוקטובר) תרם לירידה במכירות".

בעוד הרבעון הציג תוצאות חלשות, הרי שסיכום תשעת החודשים הראשונים של השנה כבר אופטימי יותר עבור החברה שבשליטת גד זאבי וקבוצת גמול, אשר גייסה בפברואר כ-160 מיליון שקל באיגרות חוב.

הכנסות יפנאוטו הסתכמו ב-625 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה, מול 512 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - עלייה של 22%. מכירות מגזר הרכב צמחו ב-24% ל-570 מיליון שקל. יפנאוטו מכרה בתקופה זו 5,553 כלי רכב מול 4,414 כלי רכב בתקופה המקבילה, והגדילה את נתח השוק שלה ל-4.9% מ-3.9%.

גם הרווח הגולמי של יפנאוטו השתפר בתקופה זו ועלה בקרוב ל-10 מיליון שקל לכ-67 מיליון שקל. שיעור הרווחיות ירד בשל עליה במכירות החברה לליסינג וטרייד אין בתקופה זו. באופן דומה, גם הרווח התפעולי של יפנאוטו עלה ל-27 מיליון שקל, כששיעורו ירד קלות ל-4.4%. למרות כל אלו ובשל גידול קל במסים ששילמה החברה והוצאות המימון הכבדות שזינקו ל-31.4 מיליון שקל, הרי שבשורה התחתונה, יפנאוטו הציגה גידול בהפסד בתשעת החודשים הראשונים של השנה ל-6.1 מיליון שקל מול 3.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully