וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי משפחתיות משומשות יוזלו ב-5,000-6,000 שקל

יואב קווה

28.12.2006 / 8:22

עדכון המחירון של לוי יצחק נעשה בעקבות הורדת מס קנייה על מכוניות חדשות ב-5% ועדכון קבוצות המחיר

מכה קשה לחברות הליסינג וההשכרה, ולכל מי שמתעתד למכור בקרוב מכונית משומשת - אבל בשורה לרוכשים. לוי יצחק, המוציא לאור של מחירון הרכב, יוריד ב-5,000-6,000 שקל את מחירי המחירון של המכוניות המשפחתיות מהשנתונים 2005 ו-2006 - ירידה של כ-5%.

עדכון המחירון נעשה בעקבות שתי החלטות האוצר: הורדת מס קנייה על מכוניות חדשות ב-5% (מ-89% ל-84%) - שינוי הנגזר מתוכנית רב-שנתית להקטנת מס הקנייה; ועדכון כלפי מטה של קבוצות המחיר לצורך חישוב קבוצת שווי השימוש ברכב בצמוד בכ-4.5%, שינוי שמקורו בהתחזקות השקל מול המטבעות שבהן מיובאות המכוניות - ין, יורו ודולר. אמנם השינויים ייכנסו לתוקף בינואר 2007, אך כבר עתה הם משפיעים על השוק. מרבית הלקוחות נמצאים בתקופת המתנה, אף שרבים מהיבואנים כבר הורידו את מחירי המכוניות החדשות.

חברות הליסינג עלולות להיפגע מעדכון מחירוני המכוניות המשומשות. דגמי המשפחתיות בנפח מנוע 1.6 ליטרים משנתונים אלה תופסים את הנתח העיקרי בציי הרכב של חברות הליסינג וההשכרה, והמשמעות היא פגיעה ברווחיותן וירידה בשווי נכסיהן. הערך המצרפי של המכוניות בחברות הליסינג בישראל נאמד ב-10 מיליארד שקל; הפחתה של 5% פירושה מחיקה של 500 מיליון שקל.

בכיר בענף הרכב אמר בתגובה: "חברות הליסינג בפניקה. צפויים טלפונים ממנהלי בנקים מודאגים ותיקונים של דו"חות כספיים. צריך לזכור שחברות הליסינג אמנם מגלגלות מיליארדים, אבל מרוויחות רק אחוזים ספורים על המחזור, וכל עלייה בפער שבין מחיר רכישת המכוניות החדשות למחיר מכירתן כמשומשות היא מסוכנת".

"כל חברת ליסינג תצטרך לעשות את המתימטיקה שלה", אמר בכיר בחברת ליסינג, "בהתאם לאחוז ההנחה שהיא מקבלת מיבואן הרכב, מדיניות שמירת המכוניות ויכולת המכירה, ולקבל החלטות בהתאם. מה שבטוח הוא שלא צפוי מהלך גורף של תיקון ערך הרכוש במאזנים של כל החברות".

יצחק אמר בתגובה: "אני מודע לכך שהרבה כסף מונח כאן על הכף, אבל אף אחד לא העז ללחוץ עלי בסנטימטר. להפך, פניתי לחברות הליסינג ושאלתי בכמה הן מתכוונות להוריד את המחירים במגרשי המשומשות, ובהתאם אעדכן את המחירון שלי".

לדברי יצחק, ההפחתה במחירי המחירון למכוניות משנתונים קודמים, 2003 ו-2004, תהיה נמוכה יותר - 2%-3% אחוז בלבד. זוהי נחמה מסוימת לחברות הליסינג, היות שמרבית המכוניות שהן מציעות כיום למכירה הן משנת המודל 2004, אם כי הנתח העיקרי של המכוניות הנמצאות בציים חדיש יותר - 2005 ו-2006.

מחברת ניו קופל, המחזיקה צי של 40 אלף מכוניות בשווי כולל של 3 מיליארד שקל, נמסר בתגובה: "ניו קופל היא חברה ציבורית, ולכן כל החלטות החברה, לרבות בנושאים חשבונאיים, מדווחים בצורה מסודרת לבורסה".

מחברת אוויס, המחזיקה צי של 28,700 מכוניות, נמסר בתגובה: "הערה על פגיעה אפשרית ברווחיות פורסמה בדו"ח הדירקטוריון לפני חודש וחצי".

בכיר אחר בחברת ליסינג אמר בתגובה: "הענף שלנו נמצא בקשר עם לוי יצחק. לפי מה שידוע לנו, הירידה במחירי המשומשות תסתכם רק ב-3,000-4,000 שקל. לא הגיוני שתהיה ירידה חדה יותר, היות שמחירי המכוניות החדשות יירדו רק בכ-4,000-5,000 שקל. עברנו בעבר שינויים במחירי מכוניות. אולי השינוי הנוכחי חזק יותר, אבל אין חשש ליציבות של אף חברת ליסינג. צריך לזכור שהשחיקה במטבעות שהובילה לשינוי בקבוצות המחיר פעלה לטובתנו - ירידה באינפלציה והקטנת הוצאות מימון".

דוגמאות לעדכון המחירון: מחיר המחירון של טויוטה קורולה 2006 ברמת אבזור סאן (הגרסה המקובלת בציי רכב) עתידי לרדת מ-102 אלף שקל (מחירון דצמבר) לכ-96.5 אלף שקל, מאזדה 2006 3 גרסת אקטיב 1.6 - מ-103.5 אלף שקל לכ-98 אלף, וסובארו אימפרזה 2005 - מ-99.8 אלף שקל לכ-94.5 אלף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully