וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Test Drive Unlimited

נסיעת המבחן בהוואי משלבת מירוצים נגד המחשב עם מירוצים נגד שחקנים אחרים. איך זה עובד? בדקנו

חובבי משחקי המרוצים אותם אני מכיר מתחלקים לשתי קבוצות, אלה שאוהבים להתחרות נגד האינטליגנציה המלאכותית של המשחק בשביל להרגיש שהמוח האנושי עדיין מסוגל לנצח את מי שיהיו אדונינו בעתיד, ומנגד כאלה שבזים ליכולות המחשב ומעדיפים להפגין את כישורי הנהיגה הווירטואלית שלהם רק מול אנשים אחרים. המשחקים עצמם מנסים, בדרך כלל, לרצות קבוצה אחת עם דגש מינימלי על הקבוצה השנייה, ולכן די קשה למצוא בימינו כותר שיקסם לכולם. הניסיון הנוכחי ליצור משחק כזה שייך לחברת Eden Studios, אשר הביאה לנו בשבועות האחרונים את האחרון שבסדרת משחקי טסט-דרייב – Test Drive Unlimited. האם היומרה של אנשי החברה השתלמה? בואו ונראה.

משחק המרוצים שלנו מתחיל דווקא בשדה תעופה, בו אתם בוחרים את הדמות אותה תלוו לאורך המשחק מטור העליה למטוס שהיעד שלו הוא Oahu – אחד מאיי הוואי. כאן, בעצם, מתרחש המשחק, וכל האי הזה הוא שטח משחק אחד גדול, נטול זמני טעינה. מפתחי הכותר השתמשו במפות וצילומי לוויין בשביל לשחזר באופן דיגיטלי את כל כל האי, כולל כ-1600 קילומטרים של כבישים.

הדבר הראשון שתעשו באווהו, יהיה לשכור מכונית בנמל התעופה ולנסוע לסוכנות נדל"ן וסוכנות רכב בשביל לבחור את הבית והאוטו הראשונים שלכם. כאן זה מתחיל להיות קצת דומה לסימס, אבל אל דאגה, את הבית לא תצטרכו לעצב. האלמנטים שלא שייכים לעולם המרוצים נועדו לתת ל-Test Drive Unlimited תחושה של משחק המדמה עולם שלם, ולא רק חלק אחד בו. יש כאן, למשל, חנויות בגדים בהן תוכלו לרכוש לדמות שלכם מלתחה חדשה, מה שיהיה קצת חסר שימוש כי אתם אף פעם לא תצאו מהאוטו, אבל עדיין נחמד. אך בואו ונתמקד במה שמעניין אותנו, כלי רכב ומרוצים.

בשביל זה אנחנו כאן

יותר מ-100 כלי רכב שונים יש כאן, כולם מחברות מוכרות כמו למבורגיני, פרארי, אאודי, פולקסווגן, דוקאטי (כן, גם אופנועים יש), כשכולם מחולקים לקבוצות על בסיס המהירות והעוצמה של הרכב. המפתחים השתמשו בדירוג הזה בשביל לבנות משימות שמותאמות לסוגי רכב מסוימים, כשחלק מהמשימות פתוחות לכולם. בכל בית אותו תקנו יהיה מוסך שיוכל לאחסן מספר מכוניות, מה שיכריח אתכם לבזבז כסף גם על בתים נוספים.

הנהיגה ברחבי האי מתבצעת בעזרת תוכנת ניווט, שתגיד לכם מתי לפנות ומה המרחק שנשאר עד למטרה שלכם. בנוסף, אפשר לקצר את זמני הנסיעה ממשימה למשימה בעזרת המפה – תוכלו "לשגר" את עצמכם לכל מקטע כביש בו כבר נסעתם בעבר, כמו גם לראות אילו משימות זמינות בשבילכם.

אם כבר במשימות עסקינן, יש במשחק יותר מ-100 משימות שונות לשחקן בודד. חלקן מרוצים שגרתיים, אך יש גם משימות שמטרתן לעבור בנקודות מסויימות במהירות גבוהה, לנצח את השעון או אפילו להסיע דוגמנית טרמפיסטית. על הצלחה במרבית המשימות תקבלו כסף, כשהאחרות ייתנו לכם גישה למוסכי צביעת רכב או תלושי קניה בחנויות בגדים.

הסוג המעניין ביותר של משימות, מבחינתי, היה העברת כלי רכב מיוחדים ממקום למקום. אלה הן משימות אטיות, כי המרחק אותו צריך לעבור גדול הוא, ובשביל בונוס כספי ניכר צריך שהרכב לא יתנגש בשום דבר ולא יסטה מהכביש. מי שמע בכלל על מרוצים בהם השחקן מעדיף לעצור ברמזור אדום? אז זהו, שכאן אולי תצטרכו לעשות זאת, אם נפשכם חשקה בעוד 40,000$ בשביל שתוכלו לקנות סופסוף את המזראטי שרציתם.

תנועת מכוניות על כבישי אווהו, אגב, ריאליסטית למדי, אם כי לא בסטנדרטים ישראליים. נהגים שנשלטים בידי המחשב עוקפים משמאל ועוברים בחזרה לנתיב הימני, חלקם יסטו מהכביש אם יראו שאתם עטים לעברם ומעטים מאוד יעברו ברמזור אדום. המשטרה של הוואי מפטרלת בכבישים, כך שאם התנגשתם במכונית כדאי לכם לברוח, פן תקבלו קנס.

לבד או ביחד

החלק החדשני יותר ב-TDU הוא השילוב האוטומטי בין משחקים נגד המחשב לבין משחקים מקוונים. בכל פעם שתתחברו למשחק כשאתם משתמשים בפרופיל מקוון, תראו על הכביש גם מכוניות של משתמשים אחרים, ויוצגו בפניכם מרוצים מקוונים. מעבר למרוצים שנקבעו על ידי המפתחים, אפשר גם ליצור מרוץ מהיר על ידי לחיצה על מקש בודד כשאתם עוברים ליד מכונית או ממקומות מסוימים בהם תוכלו ליצור מרוץ שלם, לקבוע את דמי הכניסה ולשרטט את המסלול עצמו. יש גם מועדונים בהם אפשר לסחור במכוניות ולדבר עם אנשים אחרים, חנויות שדרוג בהם אפשר לקנות אמצעי שיפור לרכב ושלל דברים נוספים שמעשירים את העולם של המשחק.

איך כל זה עובד? די טוב, האמת. המשחק מצריך, אמנם, מחשב חזק, אך העולם שלו נראה יפהפה וחי מאוד. יש פה ושם תקלות, אבל הן מינוריות למדי, ואם שחקנים מרחבי העולם לא ינטשו את הכותר אפשר יהיה למצוא בו קהילה מגניבה של אנשים שתספק פורקן לכל צרכי המרוצים המקוונים שלכם גם אחרי שתשלימו את כל המשימות לשחקן יחיד.

לסיכום

הטוב: עולם חי ובועט, משימות מעניינות, מצב מקוון עשיר
הרע: באגים מינוריים, קפיטליסטי מאוד, אין סוסיתא.

דרישות מערכת: חלונות 2000/XP/Vista, מעבד פנטיום במהירות 2.4 גיגה-הרץ או Athlon 2800+, 512 מגהבייט זכרון (מומלץ 1 גיגהבייט), כרטיס מסך Radeon 9800 או Nvidia 6600GT, מומלץ כרטיסים התומכים ב-Vertex Shaderוב-Pixel Shader 2.0 ומעלה, כרטיס קול תואם DirectX 9.0c, 8 גיהגבייט על הכונן הקשיח, כונן דיוידי במהירות x8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully