וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכבת לילה לאילת

רויטל לוי-שטיין

29.4.2007 / 17:23

משרד התחבורה יקצה 300 מ’ שקל לתכנון המסילה, שתיבנה כחלק מהקמת נמל תעלה. 10 ק”מ מקו החוף הצפוני באילת לכיוון הערבה

מנכ"ל משרד התחבורה, רו"ח גדעון סיטרמן, הודיע בתום ביקורו באילת ביום שישי, כי משרד התחבורה יקצה השנה 300 מיליון שקלים לטובת תיכנון הקמת קו רכבת לאילת. ההודעה נמסרה בתום פגישה בין סיטרמן לראש העיר אילת, מאיר יצחק-הלוי.

במהלך הפגישה הציג יצחק-הלוי בפני סיטרמן את תוכניות עיריית אילת להקמת נמל תעלה כ-10 ק"מ מקו החוף הצפוני באילת לכיוון הערבה, אליו תגיע מסילת הרכבת. נמל התעלה והמסילה ייבנו בסמוך לשדה התעופה הבינלאומי אשר עתיד להיבנות ליד באר אורה, כ-19 ק"מ צפונית לאילת. בכך, מבקשת עיריית אילת לספק אלטרנטיבה לשימוש האוניות בתעלת סואץ על ידי הקמת גשר יבשתי מהמזרח הרחוק ואסיה אל אירופה וארה"ב, דרך אילת.

רו"ח סיטרמן אמר, כי יש לראות בקידום הקמת הרכבת לאילת חלק ממהלך אסטרטגי-לאומי לשמירה על נמל אילת. על כן החליט שר התחבורה, שאול מופז, להקצות סכום 300 מליוני השקלים לטובת תכנון מסילת הרכבת.

כיום מגיעה מסילת הרכבת עד לנחל צין, ולמעשה נותרו לסלילה כ-200 ק"מ פסי רכבת, כאשר העלות הממוצעת להקמת ק"מ אחד של פסי רכבת עומדת על כמיליון דולר.

בנוסף נידונו במהלך ביקורו של סיטרמן באילת הדרכים האפשריות להשבת קווי מכולות לאילת על מנת לשמר ולהגדיל את היקף הפעילות בנמל.

סיטרמן ציין בתום ביקורו, כי "משרד התחבורה רואה בנמל אילת נמל אסטרטגי ומרוויח. יש לבחון שוב את הכדאיות של מסילת רכבת במשקפיים של אסטרטגיה לאומית, ולא בהכרח בפריזמה כלכלית גרידא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully