וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Mio C320

איל נאור

5.8.2007 / 15:45

איל נאור הוא נווט שטח מנוסה. לנסיעתו באירופה ציידנו אותו בנווט GPS ושלחנו אותו לשם בלי מפה ומצפן

אני אוהב לנווט. למעשה זהו אחד מתפקידיי העיקרים במילואים, כך שאני גם משתדל להיות טוב בזה. אני גם משתדל לעשות את זה עם מפה ומצפן ולא עם מכשירי ניווט למרות שיש לי ניסיון גם עם סוגים שונים של GPS-ים. בשטח אני מסתדר לא רע, אבל כשנכנסים לערים גדולות ונאלצים להתמודד עם כבישים מפותלים ומחלפים שאסור לפספס כי אין לך דרך לתקן את עצמך לפחות ל-80 ק"מ הבאים, הדמעות מתחילות לזלוג מעיניי וזיעה קרה מופיעה על המצח.

בכבישים אין דרך נוחה לעלות למקום גבוה ולהתאפס על מיקומכם, להיצמד לבסיס השלוחה או לתוואי הנחל, ולפעמים אפילו לחזור למקום האחרון בו ידעת את מקומך זו משימה בלתי אפשרית. לכן ביקשתי, לקראת הנסיעה שלי לסמינר בדרום צרפת, מכשיר GPS עם מפות של מערב אירופה. כי זיעה קרה זה לא כיף, גם לא בצרפת.

הסמינר היה באזור כפרי בדרום צרפת, מרחק של כשעתיים נסיעה ממרסיי. המגורים שלנו והמפגשים במסגרת הסמינר היו מפוזרים בין כמה כפרים קטנים כך שבהחלט היה צורך לנווט בין כבישים מרכזיים וכבישי גישה קטנים ומפותלים. כאן נכנס לתמונה ה- Mio C320 , מכשיר הGPS החביב שהציל אותי ואת הקולגות שלי מלהגיע לשעה האחרונה של סמינר שנמשך שבוע רק בגלל שפספסנו פנייה ימינה מאחורי איזו מאפיית באגטים.

המכשיר עצמו מעוצב יפה ונקי. לא חדשני, אבל נעים לעין וליד. גודל המסך מצוין: לא קטן מכדי לראות ולא גדול מדי בשביל לשים באוטו, כשממשק המגע מעולה ומיועד לשימוש עם אצבעות כך שהוא רגיש במידה הנכונה. גם הרמקול המובנה מפתיע לטובה באיכותו ועוצמתו (גם בניגון קליפים ושירים שהעמסתי על כרטיס ה-SD שלו).

התוכנה: נוחה, עם בעיות

תוכנת הניווט שמגיעה עם המכשיר היא ה-Mio Map של חברת מיו – יצרנית המכשיר. בגלל שנחפזתי לצאת לדרך לא לקחתי איתי את ספר ההדרכה לתוכנה, קיוויתי שאסתדר לבד. דווקא הצלחתי, וכך גם שותפי למסע, להם אין ניסיון עם מכשירי ניווט. עקומת הלמידה מצריכה מעט "זמן איכות" עם המכשיר, אבל אין בעיה ללמוד את כל מה שתצטרכו בזמן קצר. הממשק של התוכנה מפתיע באיכותו בכל הקשור להצגת נתונים חשובים כמו מסלול נסיעה וציוני דרך, וגם ההוראות הקוליות ברורות מאוד. כאשר מתקרבים לנקודה מסובכת כמו מחלף מורכב או שלל פניות, התוכנה מתמקדת באופן אוטומטי על האזור ומגדילה אותו כך שההוראה לאן לפנות תהיה ברורה ביותר. לעיתים, עם זאת, ההוראה קצת מזייפת, במיוחד אם נוסעים מהר מידי והתוכנה לא מספיקה להתעדכן.

עם זאת, יש במבנה המכשיר שתי תכונות מעצבנות. הראשונה היא קיומו של חריץ הרחבה אחד בלבד. כך, אם תרצו להוסיף מפות או תוכנות, לא תוכלו במקביל לשמוע מוזיקה. שנית, אין למכשיר כמעט כפתורי שליטה חיצוניים ורוב השליטה נמצאת בתוכנות. מה שזה אומר מבחינתכם, הוא שאם תוכנה אחת (תוכנת הניווט או נגן המוסיקה), לא תוכלו במקביל להפעיל תוכנות אחרות או לשלוט על דברים כמו הרמקול או ספר הטלפונים מבלי לצאת לתפריט הראשי.

בעיה נוספת היא שסרגלי הכלים של תוכנת הניווט מופיעים על המפה עצמה ולא בשטח נפרד, מה שמקשה להשתמש בהן, פשוט כי לחיצה עם האצבע בזמן נהיגה אינה מדויקת במיוחד. אם מפספסים את האייקון של הכלי ולוחצים בטעות על המפה, התוכנה עלולה לפרש את זה כרצון להתמקד באזור עליו לחצתם.

בכלל, סרגלי הכלים דורשים שיפור - סידור מחדש במיקום נוח ואופציית חיפוש נקודות חדשות ללא דילוג אליהן מבלי אישור (לעיתים ניסיתי להכין עוד נקודות להמשך הדרך בזמן הנסיעה, ולא פעם קפצה התוכנה לנקודות אלה מבלי שרציתי).

באופן כללי, המכשיר הזה מוצלח ונוח לתפעול. המסך, הרמקול וממשק המגע בלטו במיוחד לטובה.
לגבי התוכנה- אם תתאמנו קצת לפני הנסיעה בהפעלתה היא תכוון אתכם בהצלחה גם בשבילים נידחים - כל עוד הם מסומנים במפה. עם זאת, עדיין קיימות בעיות בתפעול התוכנה בזמן הנסיעה, ונשאר רק לקוות שאנשי Mio יפתרו אותן בזמן לעדכון הבא.

  • עוד באותו נושא:
  • gps

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully