וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכוניות יוזלו באלפי שקלים

תומר הדר

15.8.2007 / 7:23

המהפכה הבאה בשוק הרכב: רשות המסים מציעה להפחית את מס הקנייה ל-60% עד 2013. גם מחיר המשומשות צפוי לרדת

מחיר המכוניות החדשות צפוי לרדת בשנים הבאות - ובשיעור ניכר. כעת, לאחר שהתקבל האישור הסופי לייקור שווי השימוש ברכב צמוד, מתבשל ברשות המסים הצעד הבא ברפורמה הכוללת בשוק הרכב בישראל: הפחתה נוספת של מס הקנייה על מכוניות חדשות.

עד 2005 היה שיעור מס הקנייה על מכונית חדשה 95%, וכיום מגיע שיעור מס הקנייה ל-84%. לפי התוכנית הקיימת של רשות המסים, יגיע שיעור המס ב-2010 ל-72%, ולפי התוכנית החדשה, ייקבע יעד של כ-60% מס עד 2013. אפשרות נוספת היא להאיץ את הפחתת שיעור מס הקנייה, כלומר, להקדים את המועדים שבהם יבוצעו הפחתות המס. כמו כן, ייתכן שילוב בין שתי האפשרויות.

מבחינת הצרכן המשמעות היא שמחיר המכונית יירד בשיעור של 10%-12% (תלוי במחיר שיקבעו היצרנים ליבואנים ובנתח הרווח שעליו יחליטו היבואנים). כלומר, מכונית שמחירה כיום 114 אלף שקל, כמו טיוטה קורולה sun, תעלה ב-2013 כ-100 אלף שקל בלבד - 14 אלף שקל פחות.

התוכנית להפחתת המס מקרבת את ישראל למקובל במערב אירופה - למעט דנמרק, שבה מגיע שיעור המס ל-180%. שיעור המס המרבי המקובל במערב אירופה מסתכם בכ-40%.

ככל שהמס יהיה נמוך יותר, יירדו מחירי המכוניות החדשות - והנהגים יקנו יותר מכוניות חדשות שהן בהכרח בטוחות יותר ומזהמות פחות. שווי המכוניות המשומשות יירד, והמכוניות המאוד ישנות, המזהמות והפחות בטוחות, יירדו בהדרגה מהכביש - מה שלמעשה יגרום להצערת הגיל הממוצע של כלי הרכב על כבישי ישראל.

מרעננים את הכבישים

מהי התוכנית להפחתת מס הקנייה על מכוניות חדשות?

ב-2005 החלה רשות המסים בתוכנית שנועדה להוריד את מחירי המכוניות החדשות באמצעות הפחתה הדרגתית של שיעור המס המוטל עליהן. כחלק מהתוכנית חלה מדי שנה הפחתה בשיעור מס הקנייה, ובמקביל מיתוספים זיכויי מס בגין התקנת אבזרי בטיחות. הזיכוי שניתן לאבזרי הבטיחות נועד לעודד את העלאת רמת הבטיחות של המכוניות המיובאות.

עד 2005 הגיע שיעור מס הקנייה למכונית פרטית ל-95%, ולא ניתנו הטבות מס למכוניות בעלות ארבע כריות אוויר ובקרת יציבות, ואילו ב-2006 ירד שיעור מס הקנייה ל-89% וניתנו הטבות למכוניות המצוידות בארבע כריות אוויר או יותר. בתחילת 2008 עתיד מס הקנייה לרדת ל-78%, והזיכוי על זוג כריות אוויר ו-ABS יסתכם ב-1,200 שקל.

כיצד תשפיע הורדת מס הקנייה על מחירי המכוניות החדשות?

לפי הערכות, אם ייקבע שיעור מס קנייה של 60%, יירדו מחירי המכוניות החדשות בהשוואה למחירן כיום. ניתן להניח שהפחתת המחיר תביא לעלייה בביקושים, אם כי הכל תלוי, כמובן, גם במצב הכלכלי של המדינה באופן כללי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully