וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה מוכח: מאצ'ואים נוהגים מהר

30.10.2007 / 9:21

מחקר בגרמניה ושוויץ הוכיח כי גברים בסביבה גברית מובהקת נוהגים מהר יותר. הפתרון המוצע: קמפיין בכיכובו של שומאכר

אם תהיתם מדוע גברים נוהגים מהר יותר מנשים, חוקרים אירופים מספקים לכם את התשובה: מהירות נחשבת לתכונה גברית מובנית, ולכן גברים או נערים בסביבה גברית מובהקת נוהגים מהר יותר. המחקר, שנערך בגרמניה ושווייץ, בחן 83 סטודנטים גברים בין הגילאים 20-27, חלקם בסביבה "גברית מובהקת" וחלקם בסביבה נשית או נייטרלית. הגברים שגדלו בסביבה גברית נהגו באופן ניכר מהר יותר מאלו שלא.

הנבדקים הוכנסו לתוך סימולטורים, ובמהלך הנהיגה הושמעו לחלקם מילים כמו "שרירים" ו"זקן", מילים גבריות במובהק, שנועדו לעורר תכונות גבריות. גברים שנהגו בסביבה הנשית ושמעו מילים כמו "ליפסטיק" ו"ורוד", נהגו בממוצע 2 קמ"ש פחות מהנהגים שהיו בסביבה גברית מובהקת. תוצאות דומות התקבלו בקרב נהגים ששהו בסביבה נייטרלית והושמעו להם מילים דוגמת "כיסא" ו"שולחן".

המחקר נערך לאור האחוז ההולך וגדל של תאונות שנגרמות כתוצאה ממהירות מופרזת. פרופ' מריאן שמידט מאסט, אחת ממובילות המחקר, אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית, כי תוצאותיו של המחקר משמעותיות: "הקשר בין התנהגות מאצ'ואיסטית לבין נהיגה אגרסיבית הועלה כסברה פעמים רבות, אך זו הפעם הראשונה שמישהו מדגים את זה".

החוקרים טוענים, כי תוצאותיהם עשויות לסייע לקמפיין שינתק את הקשר בין גבריות לנהיגה מהירה. אחד הרעיונות שהועלו לקמפיין כזה, היה הופעתו של נהג המירוצים מייקל שומאכר כשהוא נוהג בזהירות על כבישים "רגילים", ולא במסגרת "פורמולה 1". פרופסור מאסט הביעה תקווה לערוך מחקר דומה בקרב נשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully