וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמת מעודדת: זינוק במכירת המכוניות ההיברידיות

דניאל שמיל

9.12.2007 / 7:46

מתחילת 2007 נרשם זינוק של 280% ברכישת כלי רכב מצויידי מנוע חשמלי - אחת מכל מאה מכוניות שנמכרו

הפחתת זיהום האוויר נהפכת לאופנתית גם בשוק הרכב הישראלי. 1,719 כלי רכב היברידיים נמסרו לרוכשים ב-11 החודשים הראשונים של 2007. מדובר בכמעט 1% מסך המכוניות החדשות שנמכרו בישראל השנה, ובזינוק של 280% לעומת 2006.

פריוס של טויוטה נמסרה ל-1,091 לקוחות מאז תחילת השנה, לעומת 454 בלבד בשנה שעברה כולה - גידול של יותר מ-140%. הונדה סיוויק IMA נהנתה משנת חדירה מוצלחת: 620 מכוניות נמכרו - ומהן 300 רק בחודש האחרון (חלקן לחברת הליסינג וההשכרה אוויס). לכך יש להוסיף שמונה כלי רכב כביש-שטח היברידיים מדגם לקסוס RX400h.

מכונית היברידית מצוידת בשני מנועים: מנוע חשמלי ומנוע בעירה פנימית (לרוב בנזין). המנוע החשמלי נטען על ידי מנוע הבנזין ועל ידי האנרגיה המשתחררת בבלימה. הפעולה המשולבת של שני המנועים מאפשרת זמינות כוחה טובה, חיסכון בדלק והפחתה בכמות המזהמים שפולטת המכונית.

דרור גורלניק, מנהל המכירות של טויוטה בישראל, מסביר את העלייה במודעות הגוברת לזיהום האוויר. בהונדה תולים את ההצלחה במסע הפרסום שערכו באחרונה.

אילן וסאל, מנהל צי הרכב של חברת ההי-טק סיסקו, אומר כי 12 עובדים כבר החליפו את מכוניותיהם בכלי רכב היברידיים. המכוניות ההיבירידיות מוצעות כרכב צמוד גם לחברי הכנסת, אך ההיענות בקרבם נמוכה. רק ח"כ זבולון אורלב, יו"ר המפד"ל, העדיף מכונית היברידית על פני מאזדה 6 או פורד מונדיאו הגדולות והיוקרתיות יותר.

הבנזין עדיין שולט

היבואנים מפגינים אופטימיות לקראת השנה הבאה. גורלניק מעריך כי מכירות פריוס בשנה הבאה יגיעו ל-1,500-2,000 מכוניות. עם זאת, על אף הגידול במכירות, נראה כי המכוניות ההיברידיות עדיין אינן מהוות אלטרנטיווה להנעה בבנזין. 620 המכוניות מדגם הונדה סיוויק IMA אינן אלא 12.6% מכלל המכירות של סיוויק (במרכב ארבע דלתות) מתחילת השנה.

הסיבה הברורה לכך היא פערי המחיר. הונדה סיוויק המצוידת במנוע 1.8 ליטר וגיר אוטומטי תימכר ללקוח הפרטי ב-133 אלף שקל, בעוד שמחירה הגרסה ההיברידית המקבילה 151 אלף שקל (ממש כמו טויוטה פריוס). המכוניות ההיברידיות אטרקטיוויות פחות גם לשוק הרכב המוסדי (ליסינג). מחירן מכניס אותן לקבוצת שווי שימוש 4, בעוד רוב המכוניות הנחכרות בישראל משתייכות לקבוצה 2. הדבר מייקר את שווי השימוש החודשי שמשלמים החוכרים בכ-450 שקל.

מכוניות היברידיות אמנם זוכות בהפחתת מיסוי - 30% במקום 84% במכוניות שאינן היברידיות (30% במקום 79% מינואר), אך נועם קום - יו"ר פורום נוהגי היי-טק, המאגד את מנהלי ציי הרכב של 30 חברות היי-טק גדולות - מאמין כי הממשלה צריכה לעשות יותר: "צריך להביא את המכוניות האלה לקבוצת רישוי 2, כדי שנוכל להכניס אותן לשימושם של רוב הנהגים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully