וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורו מתחזק, ב.מ.וו מפטרת 8,100 עובדים

TheMarker

28.2.2008 / 10:29

הפיטורים ההמונים הם חלק מתכנית הקיצוצים ב.מ.וו. החברהו הזהירה כי היחלשות הדולר עשויה להוביל לקיצוצים נוספים

ב.מ.וו, יצרנית מכוניות היוקרה הגדולה בעולם, הודיעה אמש על כוונתה לקצץ 8,100 משרות - גל הפיטורים הראשון בחברה מזה כעשור - והזהירה מפני קיצוצים נוספים בעקבות התחזקות היורו מול הדולר, אשר אילצה את החברה לפתוח במהלך של קיצוץ בהוצאות.

מב.מ.וו נמסר כי החברה תפטר 5,000 עובדים זמניים ו-2,500 עובדים קבועים בגרמניה עד סוף השנה, ו-600 משרות נוספות יקוצצו במדינות אחרות. הפיטורים ההמוניים הם חלק מתכנית הקיצוצים שחשפה ב.מ.וו בדצמבר, במסגרתה מקווה החברה לחסוך הוצאות בסך 500 מיליון יורו השנה ו-6 מיליארד יורו עד 2012, בעקבות התחזקות היורו והתחרות החזקה מצד מתחרותיה הגרמניות.

בשנים האחרונות נאלצו יצרניות מכוניות רבות בגרמניה, בהן מרצדס-בנץ, פולקסווגן ואאודי, לפטר אלפי עובדים בעקבות ירידה ברווחים ובניסיון לקצץ בהוצאות. ב.מ.וו, לעומת זאת, שנהנתה מהמעמד של יצרנית המכוניות המצליחה בגרמניה, נמנעה מלבצע קיצוצים וניסתה להגדיל את יכולת הייצור שלה, למרות העלייה החדה במחירי חומרי הגלם והתחזקות היורו, אשר פגעו בחברות אירופיות רבות שהוצאותיהן נקובות ביורו אך חלק ניכר מהכנסותיהן נובע ממכירות בארה"ב.

ב.מ.וו הזהירה כי התחזקות נוספת של היורו, שחצה ביום רביעי לראשונה את רף ה-1.5 דולר וזינק לשי של 1.5126 דולר ליורו על רקע הערכות כי הבנק הפדרלי ימשיך להוריד את הריבית בארה"ב, עשויה להוביל לקיצוצים נוספים. כ-80% מ-108 עובדיה של ב.מ.וו נמצאים בגרמניה, אולם 80% מהכנסותיה של החברה מגיעות מעבר לים, דבר המקשה על מצבה הפיננסי של החברה והופך אותה לרגישה במיוחד לתנודות בשוק המט"ח, מאחר שחלק גדול מהכנסותיה נובע ממכירות בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully