וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למבורגיני ופורשה בסכנת הכחדה?

4.8.2008 / 11:27

האיחוד האירופי נאבק להפחית את פליטת הגזים הרעילים מכלי רכב, במקביל לרצונו להגן על יצרניות מכוניות הספורט מפני התחרות העולמית

בעוד ענקיות המכוניות האירופיות נאבקות עם ארגוני איכות סביבה ומחוקקים סביב הדרישה לרסן את פליטת הגזים מהמכוניות, יצרניות של מכוניות ספורט קלאסיות כמו אסטון מרטין DB9, פרארי F430, ופורשה 911 חשות שכבר לא שומעים אותן.

פעילי איכות סביבה אומרים כי מכוניות-העל של ימינו, עם המנועים הענקיים שפולטים עד פי שלושה דו-תחמוצת הפחמן (CO2) ביחס למכונית רגילה, איבדו את הרלוונטיות שלהן בעולמנו, הנאבק בשינויי אקלים.

ואולם למבורגיני ומתחרותיה טוענות שהן עוסקות באמנות נדירה שזקוקה לשימור והגנה, בזכות השילוב של אלמנטים עיצוביים אירופאיים קלאסיים וטכנולוגיה מתקדמת, שיכולים בפני עצמם להציל את כדור הארץ. בד בבד, מכוניות ספורט בדרך כלל עוזבות את החניה רק בסופי שבוע, וכך אחראיות רק ל-0.3% מסך הפליטה של גזים רעילים באיחוד האירופי.

"כמותג יוקרה אנחנו מייצגים את אירופה בפני העולם", אומר מנכ"ל למבורגיני סטפאן וינקלמן. "אנחנו זן שיש להגן עליו".

הרבה יצרניות מכוניות אירופיות חוששות שההתמקדות בפליטת גזים ממכוניות תפגע ביכולת ההתחרות שלהן בעולם, ותוביל לבסוף להיעלמותן.

כחלק מהמאמץ של האיחוד האירופי להוביל את המאבק העולמי בשינוי האקלים, הועלתה הצעה להפחית את פליטת הדו-תחמוצת הפחמן ממכוניות חדשות לממוצע של 120 גרם לקילומטר עד 2012, בהשוואה לממוצע נוכחי של כ-160 גרם. הכוונה היא להחיל דרישות שונות ממכוניות ספורט, שבדרך-כלל פולטות בין 200 ל-500 גרם של דו-תחמוצת הפחמן לכל קילומטר, במטרה להימנע מפגיעה ביכולתן להתחרות בשווקים הבינלאומיים.

  • עוד באותו נושא:
  • פורשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully