וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 אלף בני אדם נהרגו בכבישי ישראל

שולמית אביצור

10.9.2008 / 15:15

עמותת אור ירוק: מספר ההרוגים בכבישים גדול ממספר ההרוגים בכל המלחמות. 200 מיליון שקל יקוצצו מתקציב המלחמה בתאונות

המושג המאיים אך הערטילאי "הקטל בדרכים" מקבל היום מימד כמותי: 30 אלף בני אדם קיפדו את חייהם בכבישי הארץ מאז הוקמה המדינה. הנתונים נחשפו במסיבת עיתונאים דחופה שכינסה היום (רביעי) עמותת "אור ירוק". "המספר הזה הוא בלתי נתפס", אמר מנכ"ל העמותה, שמואל אבואב. "השכול הכה ב-30 אלף בתי אב בישראל ואיש אינו פוצה פה ומצפצף". לדבריו, זהו מספר הגדול ב-6,000 מכל חללי מערכות ישראל מאז 1860 (שמדינת ישראל קבעה כשנת תחילת מניין החללים).

אור ירוק מוחה על קיצוץ של 200 מיליון שקל מתקציב המאבק בתאונות, כחלק מתקציב הממשלה שעלה להצבעה לפני כשבועיים, ועל קיצוץ מתמשך של כשלושה מיליארד שקל מתוכנית החומש של החברה הלאומית לדרכים. אהרון לפידות, דובר עמותת אור ירוק, מזכיר כי לפני שלוש שנים הממשלה מינתה את ד"ר יעקב שיינין לכתוב דו"ח בנושא. "דו"ח שיינין" אומץ בידי הממשלה ב-2005, וב-2006 הכנסת אישרה את "חוק הרשות הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים", והשנה הרשות התחילה לפעול. "דו"ח שיינין כולל המלצות, שאם היו מיושמות מצבנו היה טוב", אמר לפידות בשיחה עם וואלה! חדשות. "לצערנו גוררים פה רגליים והיישום שלו בעצלתיים. השנה החלה לפעול הרשות החדשה, והקיצוץ בתקציב הוא כמו לראות תינוק שעושה את צעדיו הראשונים וכבר מקצצים לו את הרגליים".

יו"ר העמותה, אבי נאור, אמר כי "בעוד שאר מדינות העולם מאמצות תוכניות לאומיות ובעודן מכריזות על תאונות הדרכים כמגיפה - ומצליחות לבלום אותה, אנחנו, בישראל, לא הצלחנו להתחיל אפילו תוכנית רב שנתית אחת. אני קורא לממשלה להפסיק לשלם מס שפתיים למאבק בתאונות הדרכים, לשנס מותניים ולהתחיל לפעול למיגור הנגע הנורא הזה ברצינות הנדרשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully