וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונזה מה להוכיח

ניר זברו

11.9.2008 / 17:30

סימנתם זוכים בפורמולה? חכו למרוץ באיטליה, המסלול הביתי של פרארי, המסלול בו רייקונן החל את מסעו לניצחון. ניר זברו בבלוג חדש

כשלואיס המילטון סיים את המרוץ בבלגיה במקום הראשון, אחרי אחד המרוצים המרתקים ביותר בשנים האחרונות, טבלת האליפות קרצה להמילטון ולמקלארן. עם ההודעה על כך שהוא נקנס בעקבות עקיפה לא חוקית על רייקונן והורדה למקום השלישי, היו אלו מאסה ופרארי שהחלו לחייך. אמנם קבוצת מקלארן עדיין מערערת על ההחלטה, אך נכון לעכשיו דבר אחד בטוח: ביום ראשון יעמדו על הגריד באיטליה לפחות ארבעה נהגים שיש להם המון מה להוכיח. מונזה שבאיטליה הוא המסלול האחרון באירופה לפני שהסבב עובר למזרח הרחוק וחשוב לזכור שהיתרון הפסיכולוגי יהיה של פרארי ולו רק בגלל שמונזה הוא המגרש הביתי שלהם. בימיו של מיכאל שומאכר- אם תשאלו את אוהדי הטיפוסי (כך נקראים אוהדי פרארי)- ניצחונה של פרארי במקומות אחת שתיים היה כמעט משול לניצחון באליפות.

לואיס המילטון ממשיך להוכיח גם בעונתו השנייה בפורמולה אחת כי הוא נהג מהיר מאוד, יותר מהיר אולי מכל השאר והכי חשוב, הוא נהג נטול פחד. הבעיה היחידה של הנהג הבריטי היא גילו הצעיר וחוסר הניסיון, דבר שבולט ברגעים הקריטיים. השמועות על כך שהוא מתנשא מקבלות לדעתי חיזוק בכל פעם שהוא יוצא מהמכונית. הוא אפילו לא מזיע, עם פני פלסטיק הוא מסביר כמה קשה היה לנצח. מלבד הבריטים שחולמים על אליפות מאז דיימון היל, אינני רואה את המילטון כנהג סוחף. כעת עליו להוכיח שהוא לומד מטעויות והוא גדל להיות אלוף עולם שקול וסובלני.

פליפה מאסה איננו מזכיר אלוף במראה הראשוני. נמוך, שמנמן, בעל חזות מנומסת מדי. בדיוק את הסטיגמה הזו רוצה מאסה לנפץ השנה ולהוכיח שהוא ראוי להיות יורשו של שומאכר בפרארי. עד כה, עם עונה מבריקה וקצת מזל, הצליח הברזילאי לשמור על פער של שתי נקודות בסיום המרוץ בבלגיה. מאסה יעשה כל שביכולתו לנצח מול האוהדים שלו ושל פרארי ביום ראשון הקרוב.

לאט ובשקט, בלי ששמנו לב, השתחל לו רוברט קוביצה הפולני למקום השלישי בטבלת אליפות הנהגים עם 58 נקודות ופער של נקודה מרייקונן. הנהג הפולני עובד קשה ומציג תוצאות לאורך כל העונה ואין ספק שהוא הוכחה ליכולת של ב.מ.וו להתמודד מול פרארי ומקלארן. מלבד שתי פרישות, השיג קוביצה ניקוד בכל מרוץ העונה.

קימי רייקונן הוא אולי הנהג שמייצר מסביבו את כמות השמועות הגדולה ביותר. החל מכך שהוא מעוניין לפרוש, חייו כפלייבוי, העובדה שאיננו מתקשר עם חברי הצוות ועוד עשרות שמועות לא מנעו מהפיני המכונה "אייסמן", איש הקרח, לקחת בעונה הקודמת אליפות בפער של נקודה. התקשורת ממהרת להספיד את רייקונן ועוד במהלך המרוץ נשמעו קולות שהנה הלכו הסיכויים לאליפות. חשוב לזכור שקימי בכל זאת אלוף עולם. זהו נהג שהוכיח מעל ומעבר את יכולתו להתמודד עם מצבים קשים, תקלות, מזג אויר וכל מכשול שיעמוד לפניו לא יעצור אותו בדרכו להוכיח שהוא אלוף עולם.

רייקונן מחכה בפינה

אם תשאלו מדוע אני משבח את רייקונן, אוכל רק לומר שזכורות לי עונות 2005 ו-2006 בהן התמודד בכל הכוח מול אלונסו ולא ויתר עד ההקפה האחרונה. יש הטוענים שאלמלא חוסר המזל של רייקונן, אלונסו אולי לא היה אלוף. בעונת 2007, הגיע סבב הפורמולה אחת למונזה כאשר נותרו חמישה מרוצים, קימי מצא את עצמו במקום השלישי בטבלת הנהגים עם פער של 17 נקודות מהמילטון ובסיום האליפות... כולנו זוכרים איך זה הסתיים, המילטון ואלונסו מפסידים את האליפות לרייקונן. לכל הפרשנים שממהרים להספיד את הסוס האיטלקי ואת הנהג הפיני, קצת סבלנות. אולי תהיו מופתעים (בדיוק כמו שכבר קרה לכם בעונה הקודמת).

ביום ראשון יילחמו הנהגים בקרב הגלדיאטורים הגדול של איטליה וכולנו נשמח לקבל עוד מרוץ כמו בלגיה. לרייקונן חסרות 18 נקודות מהמילטון ובדרך יש לו פולני וברזילאי לעבור, שניהם לא בדיוק ששים לזוז. עם יתרון של 12 נקודות על מקלארן, מקומות אחת-שתיים יהיו חשובים לפרארי גם באליפות היצרנים. אך השאלה האמיתית היא מי יהיה ראשון, אם בכלל: מאסה או רייקונן?

הבהרה - במהלך המרוץ בבלגיה הוזכר הנהג האגדי פיל היל שהלך לעולמו החודש. פרשנינו היקרים טרחו לחזור כמה פעמים על העובדה שהיל היה הנהג האמריקאי היחיד שזכה באליפות הפורמולה. השבוע נתבקש מריו אנדרטי האמריקאי לכתוב כמה מילים על פיל היל. אנדרטי היה הנהג השני שזכה תחת דגל ארה"ב באליפות הפורמולה. הוא מציין במכתבו כמה שמח כאשר היל פרץ את הסכר לנהגים אמריקאים אחרים. נכון שהוא נולד באיטליה אך מעולם לא התחרה תחת דגל אחר מלבד ארה"ב והוא מגדיר את עצמו נהג אמריקאי לכל דבר. לתשומת לבכם.

* ניר זברו מקים בימים אלו פורטל ספורט אקסטרים תחת השם
www.xempires.co.il

  • עוד באותו נושא:
  • פורמולה 1

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully