וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינגפור, אנחנו באים

ניר זברו

22.9.2008 / 13:14

רייקונן מחכה לנס, מאסה מקווה להוכיח שהוא ראוי והמילטון רק רוצה לנהוג. אחד מהם ייחקק בהיסטוריה כנהג שזכה במרוץ הלילה הראשון

אחרי מרוץ סוער, מרגש ומעניין במונזה, טבלת האליפות החלה להצטמצם למספר פייבוריטים. קימי רייקונן עדיין מחכה לנס, אבל בקצב הזה הוא יכול לקוות שהאליפות תעבור לבן זוגו בפרארי ולא לקבוצה היריבה. סבסטיאן ווטל, המעודד מהניצחון באיטליה, איננו מועמד לאליפות, אבל הדבר לא מנע ממנו להבריק במהלך הימים האחרונים באימונים שנערכו בספרד. הגרמני הצעיר שכרגע נוהג עבור סקודריה טורו רוסו, החל להתאמן בקבוצת האם רד בול, לאחר שהוחלט כי הוא יחליף את דייויד קולט'ארד בעונת 2009.

מפתיע היה לראות את טאקומה סאטו היפני במכונית הטורו רוסו וישנם דיבורים על חזרתו לסבב. לאלו שאינם זוכרים, סאטו נהג בין השאר בקבוצת הונדה והיה גורם של פחד בנהיגתו הקאמיקאזית משהו. בין סאטו ושומאכר שררה איבה קשה לאור מקרים אחדים בהם סאטו הפריע ואף נכנס במיכאל.

המרוץ המרגש בסבב

הסבב האירופי נגמר ובשעה טובה ומוצלחת אנו מגיעים, לדעתי, לאירוע המדובר של השנה, המרוץ בסינגפור. בפעם הראשונה מרוץ פורמולה 1 שנערך בלילה. לכל אלו שחושבים שהסיבה היא אמנותית טעות בידיכם. ברני אקלסטון, הלא הוא מר פורמולה 1, לא היה מרוצה מהעובדה שסבב המרוצים במזרח מאבד חשיפה, מהסיבה הפשוטה שחלק גדול מהצופים באירופה אינו יכול לצפות בגלל פער השעות. בנסיון למצוא פתרון הוחלט לערוך מרוץ לילה ניסיוני, וכך להציע לצופים באירופה מרוץ בשעות הרגילות.

מאורע מרגש ביותר שיכול לקרות בסבב הפורמולה הוא הוספת מסלול חדש לגמרי. הציפייה של הנהגים, היערכות הקבוצות, כל אלו הופכים את חוסר הידיעה למרתקת. מאורע יותר מרגש יהיה מסלול רחוב חדש. הלחץ על הנהגים לבצע את העבודה, אל מול העובדה שאין במסלול רחוב מקום לטעויות, יוצרים ציפייה ודריכות שאין שני לה בפורמולה 1 עד היום, או יותר נכון לומר עד הלילה.

מרוץ לילה מחייב את הנהגים לפעול פיסית בדרכים שמעולם לא נתבקשו בעבר, והדבר ישפיע על המרוץ הקרוב כמו גם על המרוצים האחרים. רמת הדריכות והמקצועיות של נהגי הפורמולה היא בפרטים הקטנים. היכולת להיות מרוכזים במשך שעה וחצי בדופק מואץ היו גורמים לאנשים כמונו להתעלף, ולכן אפילו לנהגים כמו רייקונן או קובליינן מצפה עבודה קשה (שני הפינים אינם זרים לחושך השורר רוב השנה בפינלנד).

עם סיום המרוץ באיטליה החלו הנהגים להתאמן בשעות שונות, לשמור על עירנות בשעות הערב, ולהרגיל את הגוף למקסימום דווקא בערב ולא כפי שהורגלו בשעות אחר-הצהריים. מעבר לפן הפיסי קיים מכשול נוסף בדמות התאורה. מרבית הנהגים מעולם לא נהגו בחושך וחלק קטן בעל נסיון בתחום. אמנם המסלול באורך חמישה קילומטרים יהיה מואר בעזרת 1,500 פנסים מיוחדים שפותחו במיוחד למרוץ, באופן שלא יפריע לנהגים ולא יסנוור אותם. המסלול יהיה מואר כמעט פי ארבע מתאורת מגרש כדורגל בלילה.

המסלול בסינגפור הוא פאר היצירה של המזרח לטעמי, שכן הוא מציע מרוץ רחובות בלילה שעובר בין גשרים על איים, מסלול מהיר עם מספר ישורות עקיפה מדהימות. כבר באמצע אוגוסט נמכרו מעל 95 אחוזים מהכרטיסים, ואם מזג האוויר יאפשר, אני מאמין שאנו נהיה עדים למרוץ מהיר ואגרסיבי ולו רק מהסיבה הפשוטה לכל נהג יש אפשרות לחתום את שמו מעל דפי ההיסטוריה כנהג הראשון שזוכה במרוץ הלילה הראשון.

אני אישית מאוד מקווה לראות את מאסה מתמודד שוב על המקום הראשון, מה שבטוח יהפוך את המרוץ למעניין. אסור לזלזל ברייקונן שאמנם זקוק לנס אך עדיין יכול להקשות על כל האחרים ואם כל היוצרות יתהפכו אולי נזכה לראות שוב את טורו רוסו ראשונים. כמו שאמר רייקונן - זה אפשרי אבל צריך נס.

* ניר זברו מקים בימים אלו פורטל ספורט אקסטרים תחת השם
www.xempires.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully