וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנכ"ל החדש: "GM תפשוט רגל אם יהיה צורך"

סוכנויות ידיעות

4.4.2009 / 17:46

החברה הזהירה השבוע כי תיאלץ לפשוט את הרגל עד ליוני - לאחר שתוכניות ההתייעלות לא סיפקו את הממשל

"יצרנית המכוניות האמריקאית ג'נרל מוטורס (GM) תפשוט רגל במהרה אם יהיה צורך בכך". כך אמר מנכ"ל החברה החדש פריץ הנדרסון בראיון לעיתון "פייננשל טיימס".

החברה הזהירה בשבוע החולף כי יש סיכון הולך וגובר שתיאלץ לפשוט את הרגל עד לחודש יוני, מכיוון שניתנו לה 60 יום לערוך קיצוצים נרחבים בעלויותיה, לאחר שתוכניות קיצוצי העלויות לא סיפקו את ממשלת ארה"ב. GM זקוקה לאישור ממשלתי לתוכניות הקיצוץ כדי לקבל סיוע כספי נוסף.

"אם ניאלץ לפנות לפתרון של פשיטת רגל אז נעדיף לעשות זאת כמה שיותר מהר", אמר הנדרסון לעיתון. הנדרסון, אשר מונה למנכ"ל החברה במקומו של ג'ף ואגנר, אמר "המטרה שלנו להגיע למאזן נקי מחובות אינה ניתנת לויכוח".

בתחילת החודש פורסם כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, מאמין שפשיטת רגל מהירה המלווה במשא ומתן היא האפשרות הטובה ביותר עבור GM, על מנת לארגן את עצמה מחדש ולהפוך שוב ליצרנית מכוניות תחרותית – כך אמרו מקורות המקורבים לנשיא לבלומברג. בנוסף אמר אובמה לפי המקורות, כי הוא מוכן לתת לקרייזלר לפשוט את הרגל ולהימכר בחתיכות, אם יצרנית המכוניות לא תצליח להגיע להסכם שיתוף פעולה עם היצרנית האיטלקית פיאט.

תוכנית פשיטת רגל אפשרית של GM כוללת פיצול החברה לשניים: יצירה מהירה של חברה חדשה מהחטיבות המוצלחות של החברה, וחברה שנייה שתישאר תחת הגנה מפני פשיטת רגל לתקופת זמן ארוכה יותר – כך אמר מקור המקורב לפרשה לסוכנות הידיעות רויטרס.

בנוסף תנסה GM להגיע להסדר חדש עם איגוד עובדי יצרניות המכוניות בארה"ב לפני שתפשוט את הרגל – אם תבחר באפשרות הזו, לפי המקור, שהוסיף: החברה שתיווצר מהחטיבות הרווחיות של GM תראה לצרכנים, למשלמי המסים ולממשל האמריקאי כי GM יכולה לשרוד ולהיות תחרותית.

פשיטת רגל של ג'נרל מוטורס תסמל את נפילתו של אייקון בארה"ב, אשר ב-2004 רשם רווח של 2.8 מיליארד דולר, ובשנת 1962 שלט על 51% משוק המכוניות האמריקאי. הנפילה במכירות מכוניות השטח והטנדרים, שנבעה מעליית מחירי הנפט, ואחר כך הנפילה בכלל מכירות המכוניות בעקבות משבר האשראי - הביאה את GM להפסדים של 83 מיליארד דולר במהלך ארבע השנים האחרונות. בשל כך נאלצה GM לפנות לממשל האמריקאי כדי לנסות ולשרוד.

מאז חודש דצמבר קיבלו GM וקרייזלר סיוע בשווי 17.4 מיליארד דולר כדי להימנע מפשיטת רגל, לאחר שמכירות המכוניות הגיעו לרמת שפל של 27 שנה. מאוחר יותר היום יפורסמו נתוני מכירות המכוניות החודשיים בארה"ב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully