וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GPS עם מצלמה

דידי חנוך

10.5.2009 / 2:27

יוצאים לטיול עם GPS? למה לא לתת לו גם לצלם את הנוף? זה ההגיון שהנחה את חברת Garmin כשהגתה את גאדג'ט היום

יצרני מכשירי GPS יודעים שהם נמצאים בשוק שהולך להיעלם. כאשר יכולות הניווט של טלפונים סלולריים משתפרות כל העת, מי צריך מכשיר שרק מנווט, ואולי גם מנגן מולטימדיה - עוד דבר שטלפונים סלולריים עושים, כמובן. חברת Garmin מבינה את זה היטב, ולכן היא משקיעה לא מעט בגיוון המוצרים שלה. בתערוכת MWC בברצלונה השנה ראינו את המכשיר שלה שהוא GPS עם טלפון סלולרי, ולא ההיפך, והתרשמנו מאד. כעת, היא מוציאה GPS עם מצלמה. בשני דגמים, Oregon 550 ו-Oregon 550t.

מדובר במכשיר מסדרת המכשירים העמידים שלה, שמיועדים לטיילים בשטח. מכשירי הסדרה מצטיינים במהירות קליטת לויינים, עמידות לתנאי מזג אוויר, והדרכה בתנאי שטח. זמן הסוללה שלהם הוא 16 שעות על שתי סוללות AA נטענות.

אבל הדגמים האלה כוללים גם מצלמה, כאמור. רק 3.2 מגפיקסל, וללא זום אופטי, כך שלא מדובר ברמת צילום גבוהה מאד. אבל כן תוכלו למצוא כאן אחד מהיתרונות שיש כיום בסלולריים עם מצלמה ומקלט GPS: ניתן להוסיף לתמונות תיוג מיקום באופן אוטומטי. בנוסף, המכשיר מצויד במסך מגע, מצפן ובאחד מהדגמים (550t) יש גם מפות טופוגרפיות. למי שעדיין לא סומך על הסלולרי שיעשה עבודה טובה מספיק בניווט, בהחלט מדובר בחלופה מסקרנת.

החסרון הבולט של המכשיר הוא העובדה שהוא יקר מאד - 500 דולרים - ושדגמים קודמים בסדרת אורגון נמכרים כיום בארץ במחירים בהם ניתן לרכוש בהחלט טלפון סלולרי עם ניווט ומצלמה טובה יותר.

יוצאים לשטח?

ומה אתם אומרים? שווה עדיין להשקיע ב-GPS שאינו סלולרי?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully