וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: 4 מיליארד דולר נוספים לחילוץ GM

סוכנויות הידיעות

23.5.2009 / 11:00

ממשל אובמה הודיע על הרחבת הסיוע לחברה ל-19.4 מיליארד בסה"כ, במטרה לאפשר לחברה לבצע הליכי ארגון מחדש

ג'נרל מוטורס (GM), יצרנית הרכב הגדולה בארה"ב, העומדת בפני פשיטת רגל, דיווחה אתמול כי קיבלה 4 מיליארד דולר נוספים ממשרד האוצר, מה שמגדיל את הסיוע הכולל שקיבלה עד כה מהממשל ל-19.4 מיליארד דולר. זוהי חריגה מהסכום של 18 מיליארד דולר, אותם ביקשה GM מהממשל בשנה שעברה על מנת שתוכל להחזיק מעמד עד לארגונה מחדש. מקורבים לחברה אמרו שבמסגרת הליך פשיטת הרגל עשוי הממשל להזרים ל-GM בין 40 ל-70 מיליארד דולר נוספים.

עורכי הדין של החברה ונציגי הממשל מכינים את המסמכים לקראת פשיטת הרגל של החברה, אשר צפויה להתרחש ב-1 ביוני – המועד האחרון אשר נקבע ע"י ממשל אובמה לארגונה מחדש של החברה. אתמול נפלה מניית GM ב-24% במסחר בוול סטריט, בעקבות הדיווחים בעיתונות על פשיטת הרגל הצפויה.

אתמול הודיע איגוד עובדי הרכב של קנדה (CAW) כי הגיע להסכמה עקרונית עם GM לגבי הסכם עבודה חדש, הכולל הקפאה אל הטבות הפנסיה לעובדים עד שנת 2015. החברה היתה זקוקה להסכם עם איגוד העובדים הקנדי, כדי להבטיח סיוע מצד ממשלת קנדה.

השבוע הגיעה GM להסכם גם עם איגוד עובדי הרכב האמריקאי (UAW), במסגרתו הוחלט על קיצוץ שכרם של עובדים לפי שכר שעה וארגון מחדש של חובות בסך 20 מיליארד דולר של החברה לקרן ביטוח הבריאות של גימלאי החברה.

בעוד שהתקדמות הושגה במגעים עם איגודי העובדים, מתכננים נושיה של GM, אשר צפויים לפרסם את החלטתם הסופית ביום שלישי, לדחות את הצעותיה של החברה להמרת החוב למניות. GM הציעה לבעלי האג"ח הגדולים ביותר של החברה לקבל נתח של 10% ממניותיה בתמורה לחוב. בעלי אג"ח לא מובטחות של GM בסך כ-27 מיליארד דולר, שהחליטו לדחות את ההצעה, הודיעו בחודש שעבר כי ידרשו נתח של 58% ממניות GM בתמורה לחוב - דרישה שהממשל אותת כי אינה באה בחשבון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully