וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטח הפקר

24.5.2009 / 12:15

נהגי שטח הופתעו לגלות שיש מי שאוכף את האיסור על נהיגה בחוף הים. בסוף השבוע שחולקו דוחות וכעשרה כלי רחב הוחרמו. מבצע האכיפה ממשיך

נהגי רכבי 4X4 רבים לא מודעים לנזק הרב הנגרם לקרקע כתוצאה מנהיגת שטח. אחרים, מודעים ונוסעים במכוון באזורים האסורים לכך על פי חוק. בסוף השבוע האחרון חמישה טרקטורונים ואופנועים הוחרמו, חמישה נוספים הורדו מהכביש, במבצע לאכיפת איסור הנהיגה בחופים שנערך באזור השרון. בנוסף, ניתנו כ-13 דוחות. המבצע אמור להימשך בשבועות הקרובים.

אורי קייזר, פקח רשות הטבע והגנים: "במרכז הארץ בכלל ובאזור השרון בפרט נותרו מספר שטחים פתוחים, שמורות טבע ערכיות אשר מבקשות לשמר את הטבע שנדחק בשל פיתוח עירוני ותשתיות. שטחים אלו משמשים רבות את תושבי האזור לפעילות נופש, ולא פחות חשוב מכך מקיימים שטחים אלו מגוון של בתי גידול שונים, מחוף ים דרך פארק יער טבעי ועד לבתי גידול לחים. רבים מבעלי החיים והצמחים באזור מתקיימים רק בזכות השמירה על השטחים הללו, וביניהם ניתן למצוא צבאים, חתולי ביצות, שועלים, צבי ים, מינים שונים של זוחלים ודו- חיים, עופות מים ועופות דורסים וכמובן צמחיית בר עשירה שמקיימת את כל אלו. בכל אלו פוגעת תנועת הרכבים, שהורסת ורומסת את מחילות של בעלי חיים, מהדקת וחורצת את פני השטח ופוגעת גם בצומח שבמקום. קו החוף הינו אתר קינון של צבי ים, מינים הנמצאים בסכנת הכחדה, ותנועת כלי רכב על החוף פוגעת והורסת את קיני הצבים. מעבר לכך, לעיתים אף מדובר בסכנת חיים לשוהים על החוף ובוודאי שמדובר במטרד עבור אותם אלו שמבקשים לצאת לטבע על מנת לטייל, לנפוש וללמוד. במרבית המקרים הרכבים שנתפסו לא רק שנסעו היכן שאסור- גם עשו זאת בפרטות."

נזק שנגרם כתוצאה מנסיעת רכבי שטח. עמי לזר, רשות הטבע והגנים
נזק שנגרם כתוצאה מנסיעת רכבי שטח/רשות הטבע והגנים, עמי לזר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully