וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 שנות מאסר לנהג שהתפרע על כביש 6

קובי מנדל

26.5.2009 / 23:58

הנהג הסיע ברכבו 14 שוהים בלתי חוקיים, נסע בפראות, סטה בין נתיבים וסיכן חיי הנוסעים בכביש. "מדובר בעבריין תנועה סדרתי"

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) 35 חודשי מאסר בפועל, עונשים על תנאי בין חצי שנה לשנה וחצי, פסילת רישיון נהיגה למשך שלוש שנים ופסילה על תנאי של שישה חודשים על אימן אבו רמילה, בן 30 מירושלים. אבו רמילה הורשע בעבירות של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, הפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, הסעת תושבים זרים (שב"חים) והסעת נוסעים במספר העולה על המותר.

אבו רמילה הסיע בכביש 6 בתשלום כ- 13-14 תושבים זרים ביודעו שהם תושבים זרים ושאין להם היתר כניסה או שהייה בישראל. בזמן הנהיגה הבחין בשוטרים, אשר הורו לו בסימני ידיים ובכריזה לעצור, אך לא עצר את רכבו. הוא ביצע תנועה מגונה כלפי השוטרים והחל לנסוע במהירות ובפראות, לסטות מנתיב לנתיב ללא סימון וללא אבחנה ולגרום לרכבים בכביש לסטות הצידה מפניו, לרבות לניידת, אשר נאלצה לרדת לשול השמאלי של הכביש. במעשיו סיכן את הנוסעים בכביש, את עצמו, את נוסעיו ואת השוטרים אשר בניידת והתמיד בנסיעתו הפרועה למרחק של 14 ק"מ. לבסוף, נעצר בכביש צר וברח מן הרכב רגלית, עד שנעצר על ידי שוטר שרדף אחריו.

השופט משה גלעד ציין כי בנהיגתו של אבו רומילה היה גלום פוטנציאל רב של סכנה ואך כפסע היה בינה לבין תאונה מרובת נפגעים. "לא בכדי ראה המחוקק את העבירה של סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה כאחת העבירות החמורות אשר בספר החוקים דבר הנלמד מן העונש המרבי של 20 שנות מאסר הנקוב בצידה", אמר השופט.

"לעבירות אלה נוספת העבירה החמורה של הסעת שב"חים אשר עלולה לסכן את בטחון המדינה וזאת עשה כדרך עיסוקו בשל בצע כסף. את זלזולו בחוק ואת העדר המורא שלו מאוכפיו, השוטרים, הראה הנאשם בבצעו את העבירות של הפרעה לשוטרים בעת מילוי תפקידם וכן, בתנועה המגונה שעשה כלפיהם בבחינת 'לא שם עליכם', כמאמר העממי", אמר השופט.

עוד הבהיר השופט כי את הסכנה לפגיעה ברבים הפגין הנאשם גם בכך שהסיע כ- 13-14 נוסעים. השופט גלעד הבהיר כי המדובר בעבריין תנועה "סידרתי" אשר כפי הנראה פירש את הענישה המקלה שהושתה עליו עד עתה "כרשות" לבצע עבירות חמורות יותר כמו אלה שביצע בענייננו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully