וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר: חוק איסור נהיגה בחופים

אייל דץ

31.5.2009 / 16:50

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן יהיה אחראי על ביצוע הרחבת החוק. העוברים על החוק יסתכנו בפסילת רשיון הנהיגה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה בישיבתה היום (ראשון) את הצעת החוק האוסרת נהיגה ברכב בחוף הים. במסגרת החוק עתיד המשרד להגנת הסביבה לקבל עליו את אכיפת החוק באמצעות הסיירת הירוקה, כאשר לפקחים יינתנו סמכויות לפיקוח וביצוע אכיפת החוק, עוד נקבע כי השר להגנת הסביבה גלעד ארדן ימונה כשר האחראי על ביצוע החוק, אחרי שעד כה היה שר הפנים ממונה על הנושא.

השר ארדן מסר כי במסגרת גיבוש החוק ייקבעו בו מספר עקרונות בניהם: הרחבת תחולת החוק על גנים לאומיים, שמורות טבע ונחלים, הקניית סמכויות לפקחי רשות הטבע והגנים ופקחים אחרים לעכב חשוד בביצוע עבירה, החמרת הענישה כנגד מבצעי העבירה, והקניית סמכויות לבית המשפט להטיל הוצאות תיקון הנזק שנגרם על ידי מי שהורשע בעבירה ופסילת רישיון נהיגה.

השר ארדן הוסיף כי יפעל בתיאום עם חבר הכנסת דב חנין (יוזם התיקון לחוק) לגיבוש מהיר של החוק בכנסת. לטענתו, "אישור הצעת החוק במתכונת שיציע יוביל להפסקת הנהיגה הפרועה בחופי הים הפוגעת בערכי טבע ומסכנת את שלום הציבור". ארדן הוסיף, כי לאחר שיאושר החוק בכוונתו לעקוב מקרוב אחר יישומו. וכי הוא מברך את ח"כ חנין על יוזמת החוק ועל פעילותו הרבה למען הגנת הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully