וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנים לוותר על הרכב הפרטי

ירון אדרי

15.7.2009 / 14:06

שני שלישים מהציבור מוכנים להשאיר את המכונית בבית ולעבור לתחבורה ציבורית, כך עולה מסקר שמפרסמת עמותת ’אור ירוק'

שני שלישים מציבור הנהגים מוכנים להשאיר את המכונית בבית ולעבור לתחבורה ציבורית, כך עולה מסקר שמפרסמת עמותת 'אור ירוק'. 62 אחוזים מ-500 הנשאלים העידו כי היו עושים זאת לו הייתה בישראל תחבורה ציבורית יעילה וזמינה כשמנגד, 34 אחוזים ציינו כי התחבורה הציבורית במתכונתה הנוכחית היא דרך הניוד העיקרית שלהם.

עוד עולה מהסקר כי 88 אחוזים מהציבור משתמש בתחבורה ציבורית בתדירות כלשהי, מהם 19 אחוזים מידי יום ו-60 אחוזים פעם אחת בחודש לפחות. לשאלה מדוע אין הם משתמשים בתחבורה ציבורית באופן תכוף, השיבו 85 אחוזים מהנשאלים כי מדובר בעיקר על שיקולי נוחות.

עוד ביקש הסקר לבדוק את בטיחות התחבורה הציבורית כפי שזו נתפשת בעיני הציבור. 43 אחוזים מנשאלים סבורים כי נהגי אוטובוסים זהירים במידה רבה ויותר, ולעומתם 18 אחוזים החושבים ההיפך. מגמה שונה ישנה בתפישת בטיחותם של נהגי מוניות. 21 אחוזים סבורים כי הם זהירים לעומת 38 אחוזים הסבורים כי זהירותם מועטה ואף פחות מכך.

מתוצאות הסקר ניתן להסיק כי שיפור וייעול התחבורה הציבורית יביא לעלייה במספר המשתמשים בה, אשר יעדיפו להשאיר את רכבם הפרטי בבית. כמו כן, מחקרים רבים מצאו כי תחבורה ציבורית יעילה תורמת לצמצום מספר כלי הרכב הנעים בכבישים ואיתם צמצום עומסי התנועה וזיהום האוויר. כמו כן, הפחתה במספר המכוניות הנעות על הכביש תורמת לירידה במספר תאונות הדרכים.

לדברי מנכ"ל 'אור ירוק' שמואל אבואב, על משרד התחבורה לדאוג לשיפור פני התחבורה הציבורית בישראל. "על שר התחבורה והבטיחות בדרכים מוטלת האחריות להוביל מהלכים לשיפור התחבורה הציבורית בישראל", אומר אבואב. לאחרונה, הקציב השר ישראל כץ 22 מיליארד שקלים לשיפור תשתיות, כשחלק מהסכום יוקצה בעבור התחבורה הציבורית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully