וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנתיים וחצי לנהג שיכור שהרג נערה

רמי שני

28.7.2009 / 16:00

ולרי צ'רנוב נהג במהירות של 100 קמ"ש בלב אשדוד, התהפך עם רכבו והרג את אנה בת ה-16 שנסעה עמו. השופטת: "לא ניתן להתעלם מחומרת ותוצאות מעשיו"

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (שלישי) מאסר של שנתיים וחצי על ולרי צ'רנוב, שהורשע בהריגה ובעבירות של גרימת חבלה חמורה, נהיגה בשכרות, סטייה מנתיב הנסיעה ואי חגירת חגורות בטיחות.

מכתב האישום עולה כי צ'רנוב נהג ברכב פרטי, במהירות של 100 קילומטרים לשעה בדרך עירונית, בה המהירות המותרת לנסיעה היא 70 קמ"ש בלבד. כשהגיע הרכב לעקומה ברחוב בני ברית באשדוד, הוא נזרק לימין הכביש, עלה על שטח הפרדה, התהפך והחליק אל תוך הצומת עד שפגע באי תנועה שנמצא במרכז רחוב ז'בוטינסקי ואחר כך התהפך שוב על גלגליו.

כתוצאה מהתאונה הועפו שתי הנוסעות שישבו במושב האחורי אל מחוץ לרכב. אחת מהן, אנה בולשקוב בת 16, תושבת אשדוד, נהרגה במקום. חברתה נפצעה באופן קשה. צ'רנוב ונוסע נוסף שהיה ברכב נפצעו באופן קל.

השופטת רחל ברקאי, גזרה על צ'רנוב גם שנת מאסר על תנאי למשך שלוש שנים ופסילת רשיון למשך עשר שנים. בגזר הדין כתבה השופטת: "בנסיבות בהן מדובר באדם נורמטיבי אשר ניהל אורח חיים תקין, לא ניתן להתעלם מחומרת ותוצאות מעשיו, עת אחז בהגה כשהוא שיכור, נוסע במהירות העולה על המותר ומגלה פזיזות נפש למצבו זה. כמו כן, הוא נטל סיכון בלתי סביר לאפשרות כי יאבד שליטה ברכב ויגרום לתאונה אשר עלולה להביא לתוצאות קטלניות ובחר להמשיך ולנהוג למרות הסיכון" .

"טרגדיה כפולה"

עורך הדין ודים סגל מהפרקליטות טען בדיון, שאין לראות במצבו האישי של צ'רנוב אחרי התאונה גורם להקלה בעונש. "הנסיבות האישיות של הנאשם דינן להידחות אל מול האינטרס הציבורי הדוגל בענישה הולמת אשר יהיה בה כדי להרתיע נהגים, ובוודאי נהגים צעירים האוחזים בהגה בהיותם שיכורים" אמר סגל.

"מדובר בנסיבות בהן אין מדובר בעבירה של גרימת מוות ברשלנות כי אם בנסיבות של ביצוע עבירה של מודעות", הוסיף סגל, "יכול היה הנאשם לצפות כי נהיגה במצב של שכרות בנסיעה מעל למהירות המותרת עלולה להביא לתוצאה עגומה כפי שלצערנו קרה".

עורך דינו של צ'רנוב, שמעון מזרחי, ביקש מבית המשפט להתחשב בעברו התעבורתי וטען: "אין מדובר באדם אשר לחובתו הרשעות קודמות בעבירות תעבורה עד כי יאמר שמדובר בנהג מסוכן. בנסיבות אלו יש לראות באירוע הטרגי הנידון טרגדיה כפולה ואירוע אשר שינה את עולמו מן הקצה אל הקצה". עו"ד מזרחי ביקש מבית המשפט לגזור עליו עונש, שידגיש יותר את האפשרות לשיקומו וחזרתו לחיים שגרתיים, במקום למצות עימו את הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully