וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה בחצות: ייקור נוסף במחיר הדלק

אבי בר-אלי

30.8.2009 / 20:08

ליטר בנזין יתייקר ב-3 אגורות ומחירו יעמוד על 6.32 שקלים. מחיר הסולר יעלה בשיעור של כ-5%, זאת בנוסף על ייקור הבלו (מס הדלק) ב-38 אגורות לליטר

ההתייצבות היחסית במחיר חבית הנפט במהלך חודש אוגוסט תביא מחר (ב') בחצות לייקור הדלק ב-3 אגורות בלבד לליטר: ליטר בנזין 95 אוקטן בתדלוק עצמי יתייקר ב-0.45% ויעמוד על 6.32 שקל לליטר. זאת בשל עלייה של 1.07% במחיר הבנזין בעסקות חמשת ימי המסחר האחרונים - וכן עלייה של 0.32% בשער היציג של הדולר. עמלת שירות מלא עומדת על 13 אגורות.

מתחילת השנה עלה מחיר הבנזין ב-33% - כאשר נטל המס מהווה כ-60% מהמחיר לצרכן. במשרד התשתיות מדגישים כי מומלץ לערוך השוואות בין המחירים אשר מציעות התחנות השונות.

בתוך-כך, התייקר מחיר הסולר לתחבורה בשיעור של כ-5%. זאת, נוסף על ייקור הבלו (מס הדלק) על הסולר ב-38 אגורות לליטר החל ב-1 בספטמבר. מדובר במדרגה האחרונה ברפורמה שאושרה בשנת 2005, במסגרתה יושווה הבלו המוטל על הסולר לזה המוטל על הבנזין. עם זאת, מחיר הסולר אינו נתון היום בפיקוח ממשלתי - ולכן ייקור מחיר הסולר, אם בכלל, יהיה נתון לשיקולן של חברות הדלק.

גם לאחר החלת המדרגה לא יושווה הבלו על הסולר לזה של הבנזין, מאחר שבמסגרת תוכנית הגזירות של האוצר התייקר לפני שלושה חודשים הבלו על הבנזין ב-35 אגורות לליטר. הבלו על הסולר יעמוד החל בחודש הקרוב על 2.44 שקל לליטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully