וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הח"כים קיבלו מהאופנוענים טרמפ לכנסת

פנחס וולף

28.10.2009 / 10:13

ועדת הכלכלה של הכנסת מקיימת דיון בהעלאת תעריפי הביטוח לאופנועים. חמישה חברי כנסת הצטרפו למאבק ועשו את הדרך לירושלים על גבי כלי רכב דו-גלגליים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

הרוכבים הדו-גלגליים קיבלו הבוקר (רביעי) תמיכה בלתי צפויה. לקראת הדיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בעניין העלאת תעריפי הביטוח לאופנועים, החליטו חמישה חברי כנסת להצטרף באופן פיזי למאבק נגד העלאת המחירים.

החמישה: חברי הכנסת כרמל שאמה (ליכוד), יואל חסון, נחמן שי, זאב בוים ורוברט טיבייב (קדימה) הצטרפו בשעה 7:30 למסע של אופנעונים שיצאו מצומת לטרון ועד למשכן הכנסת בירושלים. בשעה זו נערך דיון בוועדת הכלכלה של הכנסת בעניין, מתוך רצון של כלל חברי הכנסת לא לאפשר את העלאת מחירי הביטוח הגבוהים גם כך.

ח"כ שאמה אמר לאחר המסע כי "ההחלטה חסרת הרגישות של פקידי האוצר מוכיחה שישראל היא יותר פקידוקרטיה מאשר דמוקרטיה. אם פקיד בכיר ומכובד ככל שיהיה מצפצף על דעתם של כל הח"כים שהביעו דעה. עלינו להחזיר סדרי שלטון למקומם ולסדרם".

חכים רכובים על אופנועים    אוקטובר   20009. עומר מירון
יואל חסון ליד משכן הכנסת/עומר מירון

ח"כ בוים, שהוא בעל אופנוע בעצמו אמר כי "לא ייתכן שהממשלה פותחת בקרב נגד אוכלוסיה של אזרחים שומרי חוק ומשלמי מס. הגזירה צריכה להתבטל לאלתר. יש לחלק את הנטל כך שלא יפול רק על רוכבי אופנועים. המדינה צריכה לדאוג לאזרחיה ולא לכיסן התפוח ממילא של חברות הביטוח. אנו ננסה לקדם את העניין בוועדת הכלכלה, ואם נכשל נשתמש בכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו".

במהלך הדיון בוועדה אמר ח"כ שאול מופז (קדימה) כי "הממשלה חייבת להצהיר על מדיניות ברורה האומרת 'אנחנו רוצים לעודד את השימוש בדו-גלגלי בישראל'. צריך לקחת בחשבון שני דברים. האחד, יש כאלה שידם לא משגת להגיע לרכב ולכן הם צריכים לנסוע בדו-גלגלי. הדבר השני, שערו בנפשכם שבגוש דן יחליפו את כל הדו-גלגלי בכלי רכב אחרים. במצב כזה, התנועה לתל אביב לא תיעצר ותפגע בקידום בעיות התחבורה".

מימין כרמל שאמה נחמן שי במסגרת מחאת האופנוענים אוקטובר 2009. עומר מירון
מימין: חברי הכנסת כרמל שאמה מהליכוד, ונחמן שי, יואל חסון, רוברט טיבייב וזאב בוים מקדימה/עומר מירון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully