וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אופנוענים יחויבו ללבוש מעיל מגן?

פנחס וולף

30.11.2009 / 18:54

ח"כ זאב בוים, אופנוען ותיק, הגיש שתי הצעות חוק הנוגעות לאופנועים. האחת מחייבת אופנוענים ללבוש מעיל מגן, והשנייה אוסרת על אופנוען להרכיב נוסע בשנה הראשונה לקבלת הרישיון

נהגי אופנועים לא יוכלו להרכיב אדם נוסף על האופנוע בשנה הראשונה לקבלת הרישיון. כך קובעת הצעת חוק שהגיש ח"כ זאב בוים (קדימה). בוים, רוכב אופנוע ותיק בעצמו, הגיש הצעת חוק נוספת הקובעת כי נהגי האופנועים והאנשים שהם מרכיבים יחויבו ללבוש מעיל מגן, על פי קריטריונים שיקבע שר התחבורה.

ח''כים רכובים על אופנועים   אוקטובר 2009. עומר מירון
"חיוב נהגי אופנוע ורוכביהם בלבישת מעיל ממוגן יביא לצמצום פגיעות הגוף ונזקי הממון הישירים והעקיפים למשק". בוים על האופנוע/עומר מירון

לדברי בוים, מטרת הצעת החוק האוסרת על הרכבת אדם נוסף לנהגים חדשים היא להקטין סיכונים הנגרמים כתוצאה מחוסר ניסיון של רוכבי אופנוע חדשים. זאת, "בהיות רכיבה על אופנוע מיומנות הדורשת לימוד וניסיון שנרכש עם הזמן. ברכבים בעלי ארבעה גלגלים חלות הגבלות על נהגים חדשים על מנת להוריד את הסיכון לנוסעים ברכב, בהתחשב במידת מיומנותו של הנהג בהיותו נהג חדש. יש לנהוג באותה דרך בנהגים חדשים הרוכבים על אופנועים".

ואילו בדברי ההסבר להצעת החוק המחייבת לבישת מעיל מגן נכתב כי, "נסיעה על אופנוע מסוכנת יותר מאשר נסיעה ברכב מנועי אחר וזאת בשל היות הנוהג בו חשוף יותר לפגיעות פיזיות. חיוב נהגי אופנוע ורוכביהם בלבישת מעיל ממוגן יביא לצמצום פגיעות הגוף ונזקי הממון הישירים והעקיפים למשק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully