וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החברה להגנת הטבע: הרפורמה בשוק הדלק תפגע בסביבה

אייל דץ

27.12.2009 / 10:20

שבוע בלבד לאחר ששר התשתיות הלאומיות יצא בהכרזה על רפורמה בשוק הדלק - בארגונים הירוקים מכריזים מלחמה בצעד: "ליוזמה יש השפעות סביבתיות שליליות משמעותיות"

קידום התחרות במשק הדלק יגרום להשלכות סביבתיות ובריאותיות רבות- כך טוענת היום (ראשון) החברה להגנת הטבע במכתב חריף שנשלח לשר התשתיות הלאומיות עוזי לנדאו. בחברה להגנת הטבע פנו לשר בעקבות הדיווחים בשבוע האחרון לפיהם וועדה בינמשרדית העוסקת בנושא התחרות במשק הדלק, ממליצה על עידוד הקמתן של תחנות תדלוק חדשות, קביעת לוחות זמנים לאישור תחנות דלק, שכל חריגה מהן תביא לאישור הבקשה, ועל הקלה בתנאים להקמת תחנות תדלוק חדשות.

לטענת החברה להגנת הטבע, "לפריסה נרחבת של תחנות תדלוק ישנן השפעות סביבתיות שליליות משמעותיות: סיכון ממשי למי התהום כתוצאה מדליפות דלקים מפגעים נופיים, כאשר התחנה ממוקמת בלב שטח פתוח, או בשטח בעל רגישות נופית, וכן היותה של תחנת התדלוק עוגן לפיתוח עתידי המכרסם עוד בעתודות השטח הפתוח".

בחברה מדגישים כי לא מדובר בהתנגדות גורפת להקמת תחנות דלק, אלא דרישה להקים תחנות תדלוק תוך מיזעור הנזקים הסביבתיים. לדבריהם, "ועדות התכנון נתנו דעתם בשנים האחרונות לנושאים אלו, ובתכניות המתאר הרלוונטיות קיים איזון המאפשר הקמת תחנות תדלוק תוך מיזעור הנזקים הסביבתיים. המלצות הוועדה מאיימות להפר איזונים חשובים אלו."

עוד טוענים בחברה להגנת הטבע כי ההקלות על הקמות תחנות תדלוק יהוו פתח להשתלטות של יזמי נדל"ן על קרקעות חקלאיות. "ניסיון מהתקופה בה אישור תחנות דלק נעשה בסמכות מקומית בלבד, והתנאים היו מקלים, מלמד כי יזמים רבים מנצלים את ההליך כדי לשנות ייעוד של קרקע חקלאית ובכך להשביח אותה. מכאן, קצרה הדרך לשינוי ייעוד נוסף. תחנות תדלוק הפכו מקפצה קלה לשינוי ייעוד של שטח פתוח לשטח מבונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully