וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא קלה דרכה של הרכבת

אבי בר-אלי

18.2.2010 / 20:28

פרויקט הרכבת הקלה בירושלים עשוי להידחות ב-8 חודשים נוספים. הבורר ההנדסי קיבל את טענות הזכיינית סיטי-פס - המדינה חשופה לתביעה במאות מיליונים

פרויקט הרכבת הקלה בירושלים עשוי להידחות לתקופה של 6-8 חודשים נוספים, עד ל-30 באפריל 2011. זאת בעקבות המלצת היועץ ההנדסי לפרויקט, אבי אודווין. היועץ קיבל את מרבית טענות זכיינית הפרויקט, קבוצת סיטי-פס, שטענה כי לא תוכל לעמוד במועד הנוכחי להשלמת הפרויקט ב-8 בספטמבר 2010 - וזאת באשמת המדינה ועיריית ירושלים.

מהחלטת היועץ עולה כי המדינה ועיריית ירושלים אחראיות לכלל העיכובים שנגרמו כתוצאה מאיחור בהענקת היתרי עבודה ועבודות אריכיאולוגיות, אחראית לכל העיכוב במערכת בקרת התנועה - ואחראית ל-70% מן העיכוב שנגרם כתוצאה מבעיות הרימזור.

המלצת היועץ ההנדסי תובא כעת להכרעת הבוררים בפרויקט, השופט בדימוס בועז אוקון, ועו"ד רם כספי - לאחר שיוגשו בפניהם עמדות שני הצדדים. יש לציין, כי אם אמנם יוחלט על דחיית הפרויקט - חשופה המדינה לתביעת ענק מצד הזכיינית אשר צפויה להסתכם במאות מיליוני שקלים.

פרויקט הרכבת הקלה בירושלים סובל מזה כ-3 שנים מעיכובים וממחלוקות נמשכות בין הזכיינית, עיריית ירושלים ומשרדי הממשלה. הרקע לעיכובים הן טענות הדדיות בדבר קשיים שמערים כל צד על קידום הפרויקט. לפני מספר חודשים הודיעה סיטי-פס כי לא תעמוד גם בלוח הזמנים החדש לביצוע הפרויקט וכי היא צופה איחור של 9 חודשים נוספים ממועד השלמתו. זאת, נוסף על דחייה של 19 חודשים עליה סיכמו המדינה והצדדים רק בחודש יוני אשתקד - ואשר בגינה נאלצה המדינה לפצות את סיטי-פס ב-150 מיליון שקל.

לפי הערכות, הביאו העיכובים לפגיעה במודל הפיננסי של הפרויקט - משום התייקרות העבודות מחד, ומאידך - העיכובים בהעברת המענקים מצד המדינה אשר אמורים היו לכסות את החזרי החוב התקופתיים לבנקים המלווים. שותפות זכיינית סיטי-פס כיום הן: (27.5%), (20%), אלסטום (20%), (17.5%), קרן תשתיות ישראל (10%) ו-ואוליה (5%).

במדינה אישרו את הדברים. מקבוצת סיטי-פס נמסר כי לא יתייחסו לנושא עד החלטתם הסופית של הבוררים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully