וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק האופנוענים מתניע מחדש

30.3.2010 / 15:10

לאחר שעלו עם הכלים לכנסת, הפגינו מול משרדי הממשלה וחסמו את כביש 1 ואת נתיבי איילון, ייצאו רוכבי האופנועים למסע בן 3 ימים תחת הסיסמה "מסע האופנועים הגדול מעבדות לחירות"

מתחדש מאבק האופנוענים נגד העלאת תעריפי הביטוח: רוכבי האופנועים ייצאו מחר למסע מחאה בן שלושה ימים נגד העלאת תעריפי הביטוח

לאחר שעלו עם הכלים הדו-גלגליים לכנסת, הפגינו מול משרדי הממשלה, חסמו את כביש מספר 1 ואת נתיבי איילון, ייצאו מחר רוכבי האופנועים בשעה 9:00 בבוקר, למסע תחת הסיסמה "מסע האופנועים הגדול מעבדות לחירות", כשאליהם יצטרפו גם חברי כנסת המזדהים עם מאבקם. המסע יחל מגני יהושע לעפולה, טבריה, כרמיאל, חזרה לינה בחיפה. בלילה תיערך מסיבה בחוף דדו מסעדת סאן ביץ מ-19:00בערב שתהיה פתוחה לציבור.

ביום חמישי, היום השני למסע, יצאו הרוכבים מחיפה לחדרה, נתניה, כפר סבא, ירושלים, בית שמש ובאר-שבע, שם יישארו ללון ובשעה 19:00 יקיימו אירוע ענק - "מאירים את הנגב". ביום השלישי יצא המסע לאשקלון, אשדוד ויסתיים בנקודת המוצא בגני יהושע בהפנינג סיום מטריף.

במטה המאבק אומרים כי למסע שיימשך שלושה ימים ברציפות, נרשמו כבר אלפי רוכבים ובכל שלב ייקחו בו חלק מאות אופנועים שירכבו בכבישי הארץ.

ניסים בנימין, מראשי מטה המאבק להורדת תעריפי הביטוח וממארגני האירוע אמר כי "מטרת המסע היא להביא להתעוררות בקרב מקבלי ההחלטות במדינת ישראל שיבינו שלא ניתן להשית על סטודנט שקונה קטנוע ב-2,000 שקל מס ביטוחי בגובה 6,000 שקל לכל שנה, סכום השווה לחצי משכר הלימוד באוניברסיטה".

בארץ למעלה מ-100 אלף משתמשים בכלים דו-גלגליים. בהתאם להצעת המפקח על הביטוח, החל מה-1 בנובמבר נכנס לתוקף תיקון בתעריפי ביטוח החובה, שהביא להעלאת תעריפי ביטוח החובה לרכב דו-גלגלי בשיעור שבין 25% ל-50% בהשוואה לתעריף הקיים היום.

במטה המאבק אומרים כי העלאת תעריפי הביטוח מהווה פגיעה קשה בשכבות החלשות כיוון שמרבית הרוכבים הינם צעירים, אשר לא יוכלו לעמוד בתעריפים החדשים. מטרת המאבק היא להביא להכרה בחשיבות החברתית, הסביבתית והכלכלית וקביעת תעריפי ביטוח סבירים והגיוניים.

ראשי המאבק תובעים עוד לבטל את קרטל חברות הביטוח ולפתוח את שוק ביטוחי החובה לתחרות חופשית; להחזיר את ה'פול' למימדיו הטבעיים ולבטל את המונופול בביטוח; וכן "להגביל את כוחו של המפקח על הביטוח כגורם יחידי שמנחית גזירות כלכליות וחברתיות"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully