וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: אופניים להשכרה ברחבי ת"א

אבי בר-אלי

14.4.2010 / 20:11

בתוך שנה: 2,000 זוגות אופניים יוצעו להשכרה בתל-אביב ב-100 תחנות עגינה. לאחר שנתיים של דיונים סיכמה העירייה עם קבוצת FSM על חוזה זיכיון ל-10 שנים בהיקף של כ-100 מיליון שקל

לאחר עיכוב של שנתיים, עתידים תושבי תל אביב ליהנות משירות אופניים להשכרה. ל-TheMarker נודע כי היום בצהריים חתמה עיריית תל אביב על הסכם הזיכיון למתן שירותי השכרת אופניים עם חברת הלוגיסטיקה הישראלית FSM, בחוזה שהיקפו מוערך ב-100 מיליון שקל.

מדובר בהצבת 2,000 זוגות אופניים בכ-100 תחנות עגינה ברחבי העיר בתוך שנה, אשר יאפשרו השכרה לטווח קצר או ארוך באמצעות כרטיסי אשראי למנויים או ללקוחות מזדמנים. השימוש באופניים יתאפשר לכל אזרח ולא יוגבל לתושבי תל אביב בלבד. תחנות העגינה ימוקמו במרחק כ-500 מטר זו מזו, ועל הזכיין תוטל החובה לבחון את ויסות זוגות האופניים בין התחנות (כדי למנוע חסר אופניים או חסר מקומות עגינה).

FSM מעניקה שירותי קרקע בנתב"ג עבור רשות שדות התעופה, ומוחזקת בידי חברת הלוגיסטיקה הציבורית פרידנזון (51%), חברת שירותי האחזקה של איתן שמיר (24.5%) והיזם ליאור מרטנס (24.5%). את הציוד למערך ההשכרה יספק תאגיד התחבורה הגרמני דויטשה באן - (Deutsche Bahn) - אחד ממפעילי הרכבות הגדולים באירופה, המפעיל גם שירותים להשכרת אופניים.

הציוד יימכר לעירייה בסכום של כ-40 מיליון שקל. FSM תספק לעירייה את שירותי התפעול והתחזוקה השוטפת למשך 10.5 השנים הקרובות, תמורת דמי תפעול בסך 5 מיליון שקל בשנה. בהכנסות מהפעלת השירות יחלקו העירייה והזכיין באופן שווה. תקופת הזיכיון תחל בעוד שנה, ותעמוד על 10.5 שנים ובנוסף, אופציה לעוד חמש שנים.

לפני כשנתיים פירסמה עיריית תל אביב מכרז בינלאומי להקמה, הפעלה ותחזוקה של מערך השכרת אופניים ברחבי העיר. כפי שפורסם ב-TheMarker, ביולי 2008 הפרויקט הוקפא לאחר שלמכרז ניגשה רק קבוצת FSM - אשר הצעתה הכספית היתה גבוהה מהותית מאומדני העירייה.

בעיריית תל אביב העריכו כי היקפה הכספי של ההצעה נבע מהיקפיו המצומצמים של המכרז - ואף פנו לערים סמוכות, כמו פתח תקווה ורמת גן, בהצעה לשיתוף פעולה בהסדרת מערך השכרת אופניים מטרופוליני - אך המהלך לא יצא לפועל. בינתיים, החלה העירייה במשא ומתן מול המציע היחיד, במטרה לאפשר את הפשרת הפרויקט.

את המשא ומתן מטעם קבוצת FSM ניהלו עו"ד שמואל גרוסמן ורועי גלעד, ממשרד גרוסמן, זינגר, גלעד ושות'. את העירייה ייצג עו"ד יאיר סולומון ממשרד י. זלצמן, גילת, קנולר, גראוס, סלומון ושות'.

עיריית תל אביב השלימה עד היום סלילת כ-100 ק"מ של שבילי אופניים. בסקר שערכה העירייה ב-2007 עלה כי 5% מתושבי העיר בגילאים עשרים פלוס מגיעים למקום עבודתם באופניים, בזמן הגעה ממוצע של 16 דקות (כ-10,000 רוכבים). תכלית המכרז הינה לחקות מערכים דומים (ומוצלחים) הפועלים כיום בעיקר במערב אירופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully