וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: "שורה של כשלים גרמה לתאונה בערבה"

אריאל נוי

5.8.2010 / 16:01

עמותת "אור ירוק" פרסמה דו"ח, שבחן את נסיבות התאונה בערבה, בה נהרגו חמשת בני משפחת דהן. הדו"ח חושף ליקויים חמורים בתשתיות ובמשאית הפוגעת וכן כשלים בחקירת המשטרה

ביום בו הואשם נהג משאית בגרימת מותם של חמשת בני משפחת דהן בתאונת הדרכים הקטלנית שאירעה בכביש הערבה, מפרסמת עמותת "אור ירוק" את ממצאי דו"ח החקירה המלא, המתייחס לתאונה. הדו"ח נערך עבור העמותה על ידי המכללה הישראלית לביטחון ולחקירות ועולה ממנו, כי גדר הפרדה הייתה יכולה למנוע את התאונה ומצילה את משפחת דהן.

התאונה אירעה בחודש פברואר בכביש 25, מעט אחרי צומת הערבה, כאשר משאית שבאה מכיוון סדום סטתה ממסלולה, התהפכה ופגעה ברכב משפחה דהן. מן הדו"ח עולה, כי לנהג הרכב הפרטי לא היו הזמן או האפשרות להגיב ולמנוע את התאונה.

הדו"ח קובע כי העובדה שרכבה של משפחת דהן עלה באש מיד לאחר ההתנגשות חייבת להדליק נורה אדומה באגף הרכב של משרד התחבורה המאשר ייבוא דגמים אלה לישראל. עוד נמצא בדו"ח, כי בתאונה חברו טעויות נהג המשאית יחד עם ליקויים חמורים בתשתית הכביש וליקויים בתחזוקת המשאית, ויצרו את הנסיבות שהובילו לטרגדיה הקשה. כך למשל, עולה כי קיום אמצעי תשתית כמו חריצים על פס ההפרדה וחומת הפרדה קבועה, מבטון או מפלדה, היו עשויים למנוע את התאונה.

"אחת התאונות המחרידות"

בנוסף נמצא, כי צמיגי המשאית שהרגה את בני המשפחה היו שחוקים ובחלקם הייתה ירידת אוויר. ממצאים אלה מצביעים על כך שהנהג נסע במצב של היגוי חסר, ולכן היה לו קשה להשתלט על הרכב בעקומה שהייתה בו זמנית בירידה, מה שגרם לכך שהוא המשיך בנסיעה בקו ישר ולא עקב אחרי רדיוס העקומה עם ההגה, מה שהביא לתוצאה הקטלנית.

הדו"ח מציין כי ייתכן שישנם כשלים בחקירה שביצעה המשטרה בעקבות התאונה, מפני שבזירה נמצאו חלקים של המכונית הפרטית, אשר הושארו פזורים בשטח על ידי בוחני המשטרה, והדבר מלמד כי הבוחנים החליטו שלפריטים אלו אין חשיבות לחקירה.

לדברי שמואל אבואב, מנכ"ל "אור ירוק", "מדובר באחת התאונות המחרידות שקרו כאן בשנים האחרונות. לא יעלה על הדעת, שבמדינה מתוקנת יהיו עדיין כל כך הרבה כשלי תשתית ואכיפה, שתוצאתם היא משפחה שלמה שנמחקת מעל פני האדמה. אני קורא לכל גורמי האכיפה והפיקוח לשנות מייד את התפיסה הקיימת, להיכנס לתהליך עבודה מעמיק ויעיל, ולהבין סוף סוף – חוסר הקפדה וחוסר מעש גובים חיים יקרים."

המשטרה: "החקירה טרם הסתיימה"

מ"אור ירוק" נמסר עוד, כי למרות המלצות מומחי תחבורה בישראל לאורך כל השנים לא מבוצעות בישראל חקירות עומק. בשנת 2005 קבעה ועדת שיינין אשר הכינה את התוכנית הלאומית לבטיחות בדרכים, כי על משרד התחבורה באמצעות הרשות הלאומית לבצע כ- 10 חקירות בשנה. כאמור, עד היום לא בוצעה אף חקירה.

בתאונה הקטלנית נהרגו ליאור דהן, אשתו טלי, בתם שילת, בת חצי שנה, רות דהן, אמו של ליאור ובתה שרית כהן, חיילת בשירות סדיר, כשנסעו ברכבם הפרטי, מסוג יונדאי, בדרכם לחתונה בחיפה.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "לא ברור איך אפשר למתוח ביקורת על חקירה שטרם הסתיימה. הדו"ח של עמותת 'אור ירוק' נכתב חודשיים אחרי התאונה הקטלנית, אבל הוא לגיטימי. החקירה הייתה מאוד מורכבת ומסובכת, ונעזרנו בגופים חיצוניים. מרבית הדו"ח היה הביקורת על התשתית. מכיוון שיש היום כתב אישום אני סבור שאת הדין משלמים בבית המשפט. הוא שיקבע מה יעלה בגורל הנהג. הפרקליטות עיינה בדו"ח המפורש של המשטרה והיא זו שהמליצה על הגשת כתב האישום".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully