וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחיר הדלק יורד השבוע ב-6 אגורות

אבי בר-אלי

29.8.2010 / 16:20

ביום שלישי הקרוב יוזל מחירו של הדלק וירד ל-6.41 שקל עבור ליטר בנזין. מדובר בחודש השני ברציפות בו יורד המחיר, זאת בעקבות הוזלת מחירי הבנזין באירופה

מחיר הדלק יורד זה החודש השני ברציפות, ויוזל בלילה שבין שלישי לרביעי ב-6 אגורות לליטר. ליטר בנזין אוקטן 95 יוזל ב-0.93%, ויסתכם ב-6.41 שקל לליטר. זאת, בעקבות הוזלת מחיר הבנזין בעסקות השבוע האחרון באירופה בשיעור של 6.4%, ועלייה של 0.94% בשער החליפין של השקל מול הדולר.

הוזלה זו במחיר הבנזין קוזזה בתוספת של 6 אגורות (2%) לבלו (מס הדלק) - בעקבות העדכון השלישוני של שיעור הבלו בהתאם למדד המחירים לצרכן. ברשות המסים הבהירו כי בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת, אין קשר בין עדכון הבלו כעת - לבין החלטת הממשלה לייקר את הבלו על הדלק בשתי פעימות של 20 אגורות כל אחת ב-1 בינואר 2011 ו-2012.

מרכיב המס הקבוע מהווה לפיכך 58% מן המחיר לצרכן. עמלת תדלוק בתחנות תישאר 13 אגורות לליטר. במשרד התשתיות שבים ומדגישים כי מדובר במחיר המקסימלי בתדלוק עצמי, וכי רצוי להשוות מחירים בין התחנות.

החל ב-1 בספטמבר ייפסק ייצור ושיווק בנזין 96 אוקטן בבתי הזיקוק, והחל ב-1 באוקטובר תיאסר מכירתו בתחנות הדלק. במרבית כלי הרכב שהשתמשו עד כה בבנזין 96 אוקטן ניתן להשתמש בבנזין 95 אוקטן, ובחלקם ניתן להשתמש בבנזין 98 אוקטן.

במקביל, הוזל הסולר ב-1.5% (אך הבלו על הסולר התייקר ב-5 אגורות לליטר). הדלק הסילוני (קרוסין) ירד בשיעור של 1.8% (שקלי) - זה החודש השני ברציפות.

  • עוד באותו נושא:
  • דלק
  • בנזין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully