וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום כיפור - המכוניות חנו, איכות האוויר נסקה

אריאל נוי

18.9.2010 / 21:52

25 שעות ללא כלי רכב בכבישים תרמו לעלייה משמעותית באיכות האוויר שאנו נושמים והמחישו את השפעת התחבורה כמקור העיקרי לזיהום האוויר בערים הגדולות

הכבישים הריקים ממכוניות תורמים לא רק לשקט, אלא גם לאיכות הסביבה - איכות אוויר טובה מאד נרשמה במהלך יום הכיפורים בכל תחנות הניטור של המשרד להגנת הסביבה.

עם כניסת החג, ירדו באופן דרסטי ריכוזי תחמוצות החנקן המהוות אינדיקציה לזיהום אוויר מכלי רכב בתחנות התחבורתיות בגוש דן ובירושלים. ריכוזי תחמוצות החנקן ביום הכיפורים בגוש דן עמדו על ערכים שבין 1 ל-8 חלקים למיליארד, לעומת בוקר ערב החג, בו הגיעו הריכוזים עד ל- 84 חלקים למיליארד.

גם במרכז ירושלים צנחו הריכוזים מ- 114 חלקים למיליארד בשעה 14:00 בערב יום הכיפורים ל-1 עד 8 חלקים למיליארד במהלך החג. במרכז חיפה ירדו הריכוזים מ-78 חלקים למיליארד בבוקר ערב יום הכיפורים, ל-1 עד 7 במהלך החג. תופעה זו של יום הכיפורים ייחודית אך ורק בישראל ומודגשת בעיקר בגוש דן ובירושלים, אזורים המושפעים מזיהום אוויר מכלי רכב. השיפור הרב באיכות האוויר ביום הכיפורים מדגים יפה את ההשפעה של התחבורה כמקור העיקרי לזיהום האוויר בערים הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully