וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: סבסטיאן ווטל זכה באליפות העולם

הנהג הגרמני של רד בול הפך לאלוף הצעיר בהיסטוריה, לאחר שניצח במירוץ הנעילה באבו דאבי: "זו העונה הכי גדולה שלי"

עונת 2010 בפורמולה 1, שהייתה אחת המותחות והדרמטיות בהיסטוריה, לא מעט הודות לשיטת הניקוד החדשה, הסתיימה עם זכייה ראשונה בקריירה של סבסטיאן ווטל. ארבעה נהגים הגיעו למירוץ ההכרעה באבו דאבי עם סיכוי לאליפות - פרננדו אלונסו (246 נקודות), מארק וובר (238), ווטל (231) ולואיס המילטון (222) - אבל הנהג הגרמני של רד בול זינק מהפול פוזישן ובפעם השלישית העונה מתוך 10 - ברגע הכי חשוב - הצליח לשמור על המיקום ולזכות בתואר.

רד בול השלימה דאבל מזהיר אחרי שזכתה גם באליפות היצרנים, בעוד ווטל הופך לאלוף הצעיר בהיסטוריה, כשהוא בן 23 ו-135 ימים. קודמו היה המילטון שעשה זאת בגיל 23 ו-301 ימים. ווטל, שזכה לכינוי 'בייבי שומי', הוא הגרמני השני שמוכתר לאלוף העולם אחרי מיכאל שומאכר.

אלונסו הספרדי, שהיה צריך את אחד משני המקומות הראשונים כדי לזכות ללא כל קשר לתוצאות הנהגים האחרים, נעקף בפתיחה על ידי האלוף היוצא ג'נסון באטון והידרדר לאחר הכניסה לפיט עד למקום ה-11. גם וובר נסוג במיקום ונעצר אחרי אלונסו, בעוד ווטל שמר על יתרונו לפני המילטון הבריטי ודהר בנהיגה מופתית לעבר התואר. אלונסו סיים רק שביעי ואילו וובר שמיני.

עונת הקאמבק המאכזבת של מיכאל שומאכר הסתיימה בהתרסקות ורק בנס הוא נמנע מפציעה, אחרי שמכוניתו של ויטאנטוניו לוצי התנגשה בו. הגרמני בן ה-41 ערך 19 מירוצים העונה עם מרצדס והתוצאה הטובה ביותר שלו הייתה המקום הרביעי. בסך הכל היו לו 72 נקודות.

הדירוג הסופי:

1. סבסטיאן ווטל (רד בול) - 256 נקודות
2. פרננדו אלונסו (פרארי) - 252 נקודות
3. מארק וובר (רד בול) - 242 נקודות
4. לואיס המילטון (מקלארן) - 240 נקודות

"אני לא מאמין שאני אלוף עולם"

אין לי מילים", הודה ווטל הנרגש לאחר הזכייה. "זו הייתה עונה מדהימה מבחינתי ומבחינת הקבוצה, גם בצד הפיזי וגם המנטאלי. האמנו מהרגע הראשון בקבוצה ובמכונית. זה היה יום מיוחד. לא חשבתי על כלום הבוקר, ניסיתי להתנתק. זו הפעם הראשונה שהובלתי העונה, וזה קרה בזמן המתאים. רק בסיום הבנתי שאני אלוף העולם. עדיין קשה לי להאמין".

פרננדו אלונסו המאוכזב ניסה בסיום להסביר מה לא עבד: "איבדתי מקום אחד כבר בפתיחה וראינו כמה בעיות עם הצמיגים הרכים. הימרנו על סגירה של וובר, אבל זה לא עבד ואין לי שום טענות לגבי האסטרטגיה הקבוצתית. זה ספורט - לפעמים מנצחים ולפעמים מפסידים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully