וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש החוף עומד להתרחב

אבי בר-אלי

30.11.2010 / 10:30

סולל בונה זכתה במכרז לפרויקט שאמור לשחרר את העומס בין מחלפי נתניה וחבצלת בעלות של 80 מיליון ש'. הזכייה התעכבה עקב עתירה של מתחרה, שהצעתה נפסלה אף שהיתה זולה יותר

חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי זכתה במכרז להרחבת כביש החוף, בקטע העמוס שבין נתניה למחלף חבצלת השרון - כך נודע ל-themarker.

בתום מכרז בן חמישה חודשים שניהלה החברה הלאומית לדרכים (מעצ החדשה), הוכרזה סולל בונה באחרונה כזוכה לאחר שהגישה הצעה בגובה של כ-80 מיליון שקל. על דבר הזכייה מעיבה עתירה שהוגשה נגד הכרזתה של סולל בונה כזוכה מצד קבוצה משותפת לחברות הקבלן אחים זילברברג ועינב החץ. קבוצה זו הגישה במכרז הצעה זולה יותר - בסך 76.3 מיליון שקל - אך נפסלה בהליך המכרזי, בטענה כי לא עמדה בתנאי הסף.

פרויקט הרחבת כביש החוף בקטע נתניה-חבצלת השרון מוערך בהיקף 190 מיליון שקל, והוא יבוצע בשיטת תכנון-ביצוע (design-build). בשיטה זו האחריות לתכנון ולביצוע נמצאת בידי הקבלן, והתשלום נעשה על פי אבני דרך שנקבעות מראש.

הפרויקט, שצפוי להימשך 30 חודשים, יכלול הוספת נתיב נסיעה שלישי לכל כיוון, שדרוג הכביש לאורך 4.5 קילומטרים - כך שתתאפשר בו נסיעה במהירות של 100 קמ"ש - וכן הכנה לצומת חדש (צומת איינשטיין), שיחבר את כביש החוף לצפון נתניה. יו"ר מעצ, מיכה גולדמן, ציין בעבר כי הוספת הנתיב השלישי תשפר את הבטיחות בצוואר הבקבוק שנוצר כיום בקטע, וכי לצד הוספת הנתיב יוקם גם קיר מיגון אקוסטי. במחלף חבצלת עצמו יוקמו גשר גישה חדש דרום-מערבי ומעגלי תנועה. לפי הערכות, ב-2030 יאפשר הפרויקט תנועה של 120 אלף כלי רכב ביממה לכל כיוון.

"מכרז ללא היגיון"

תנאי הסף שבגינם נקבעה הפסילה חייבו את המשתתפות במכרז להציג בפני ועדת המכרזים ניסיון בביצוע פרויקט תשתית תחבורתי בהיקף של 50 מיליון שקל לפחות. באמצעות עו"ד אסף הדסי ממשרד הרציג-ברק-הדסי ומשרד עוה"ד ב. נוה, עתרה הקבוצה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בטענה כי הגישה חוזה בהיקף ביצוע של 63 מיליון שקל, וזה לא הוכר בידי ועדת המכרזים "בניגוד לכל היגיון, ואף ללא כל הנמקה".

מן העתירה עולה כי לדעת ועדת המכרזים לא הוכיחה קבוצת זילברברג-עינב החץ כי אמנם ביצעה את הפרויקט ואף לא המציאה אישורי מנהל פרויקט או רואי חשבון התומכים בכך. ואולם קביעה זו - כך נטען - נעשתה רק בדיעבד, לאחר שהתברר לוועדת המכרזים כי הקבוצה הגישה את ההצעה הזולה ביותר.

לטענת העותרת, הצעתה צלחה את שלב בדיקת תנאי הסף בהצלחה, ואף שנתקלה בקשיים בהצגת חומרים מסוימים - העמידה די ראיות אובייקטיביות להוכחת ביצוע הפרויקט על ידה. "ככל הנראה, בניסיון שקוף להעדיף מציעים אחרים, עושה מעצ כל אשר לאל ידה כדי למנוע מהצעת העותרת לזכות במכרז", כך נטען בעתירה.

מהחברה הלאומית לדרכים נמסר בתגובה: "טענת המבקשת נעדרת כל אחיזה עובדתית ומשוללת כל בסיס משפטי. לא בכדי דחה בית המשפט את בקשתם להוצאת צו עבודה על תנאי והדברים יובהרו בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully