וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: נהג עם הפרעות קשב מתפקד כמו נהג שיכור

אריאל נוי

22.12.2010 / 5:05

מחקר חדש חושף שנהגים בעלי הפרעות קשב וריכוז מתפקדים בכביש באופן זהה לנהגים ששתו אלכוהול. נהגים הסובלים מליקווי קשב מעורבים במידה ניכרת בתאונות דרכים יותר מנהגים אחרים

שיעור בעלי הפרעות קשב וריכוז שאינם נוטלים תרופות המעורבים בתאונות דרכים, זהה לזה של נהגים שיכורים, כך נחשף אמש (שלישי) במחקר חדש שהוצג בכנס שנתי אודות ה-ADHD (הפרעות קשב וריכוז).

במסגרת המחקר שנערך על ידי ד"ר זאב חורב, רכז רפואת ילדים בשירותי בריאות כללית, הותקנו ב-100 כלי רכב מצלמות וידאו שתיעדו במהלך שנה כ-250 נהגים הסובלים מ-ADHD. במהלך התיעוד נאספו 42,300 שעות נהיגה, בטווח כולל של 3.2 מיליון ק"מ. מהממצאים במחקר עלה כי בין השאר סבלו הנהגים בעלי ההפרעות מעייפות, חוסר קשב, עבירות תנועה, שימוש בחגורות בטיחות ונהיגה אגרסיבית. המחקר מומן על ידי חברת טבע, שפיתחה תוסף תזונה "זום", המיועד גם כן לבעלי הפרעות קשב.

"בעקבות הנתונים, יש לשקול הטלת הגבלות לנהגים הסובלים מ-ADHD ואינם נוטלים תרופות – למשל איסור על הסעת בני נוער אחרים , או איסור על שימוש בטלפון סלולרי, גם עם דיבורית", אמר ד"ר חורב לוואלה! חדשות. "המחסור בנוירולוגים ופסיכיאטרים שיטפלו במשרה מלאה בנושא, גורם לכך שהעומס נופל על כתפי רופאי הילדים. התוצאה היא תורים ארוכים ומעקב לא ראוי". חורב גם הדגיש כי ההתמודדות בנושא צריכה להיות בשיתוף רשויות אחרות, כמו משרד התחבורה ומשרדי הרווחה והפנים. כמו כן הציע כי המורים יטלו חלק פעיל יותר בתהליך האיתור והזיהוי של ADHD לאחר הכשרה מתאימה.

"הפתרון - הכשרה קפדנית לנהגים"

מנכ"ל אור ירוק, שמואל אבוהב, התייחס גם הוא לנתוני המחקר הקשים. "מספר הנהגים המעורבים בתאונות דרכים אשר סובלים מ-ADHD גבוה פי 6 ממספר התאונות של נהגים אחרים, בעיקר אלו שלא מטפלים בעצמם ולא נוטלים תרופות. היכולת להיות מרוכזים במטלת הנהיגה קשה והדבר גורם להם לבלבול".

לדברי אבוהב, הפתרון לעניין הוא פשוט. "דרושה הכשרה מתאימה למי שסובל מהפרעות קשב וריכוז אשר תלמד כיצד להתמודד עם הבעיה. הטיפול התרופתי יכול לרסן את הבעיה ולמתן אותה, אך מכיוון שמרבית האוכלוסייה איננה נעזרת בטיפול תרופתי יש מקום לעודד את נטילת התרופות ולהקפיד עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully