וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: חברות הדלק מוכרות מוצר נחות על חשבון הצרכנים

גלעד גרוסמן

26.12.2010 / 11:30

תביעה ייצוגית על סך 1.4 מיליארד שקל הוגשה נגד חברות הדלק בטענה כי הן מוכרות את הדלק בטמפרטורת גבוהה ובכך מגדילות את נפחו ומורידות מאיכותו. "החברות מנצלות את בורות הצרכנים"

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגשה בסוף השבוע תביעה ייצוגית בגובה של כ-1.4 מיליארד שקל נגד ארבע חברות הדלק הגדולות בישראל – פז, דלק, סונול ודור אלון, בטענה שהן מוכרות את הדלק בתחנות התדלוק ברחבי הארץ בטמפרטורה הגבוהה מזו שבה הן רוכשות את הדלק, וכתוצאה מכך הציבור מפסיד עשרות מיליוני שקלים בשנה.

על פי התביעה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין ברק רון ממשרד אדם, חברות הדלק רוכשות את הדלקים שהן משווקות בחוזים במסגרתם מוגדרת יחידת המכר בטמפרטורה קבועה של 15 מעלות צלסיוס. אולם, הן מוכרות את הדלק בטמפרטורת הסביבה, שלרוב חמה יותר. הדלק מתרחב בחום ותופס יותר נפח, והוא "שווה" פחות מבחינת התכונות שלו ככל שהטמפרטורה שלו גבוהה יותר.

"חברות הדלק מבצעות את מכירת הדלקים לצרכנים באופן פסול הגובל בפלילים, תוך ידיעה שהמוצר אותו הן רוכשות בתנאים קבועים ומוסדרים בסטנדרטים בינלאומיים שמטרתם ליצור אחידות ולהגן עליהן במועד הרכישה, נמכר לצרכן הקצה (אנחנו הלקוחות), באופן פרוץ ופסול ותוך שימוש בתרגילים המעוותים את כמות האנרגיה הנמכרת לצרכנים", נכתב בתביעה. "חברות הדלק, מנצלות את בורות הצרכנים על מנת לגזול מהם כסף על ידי מכירת מוצר נחות מזה שקנו, הכל על חשבון הצרכנים שאינם מודעים לכללי הענף".

לטענת התובעים, חברות הדלק מאכסנות בכוונה את הדלקים בדרכים שיחממו את הנוזלים, וגם נמנעות מהתקנת "מפצה טמפרטורה" על משאבות הדלק, שממיר את כמות הדלק הנמכרת באופן שיקבע אותה לטמפרטורה של 15 מעלות. מכשירים כאלה מותקנים על משאבות הדלק בקנדה, שם הטמפרטורה הממוצעת ברוב ימות השנה וברוב שעות היום נופלת מ-15 מעלות. עוד נטען, כי תביעה דומה הוכרה לפני כשנה בארה"ב.

מהחברות דלק ופז נמסר כי הן לומדות את פרטי התביעה ויגיבו בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully