וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי הדלק מזנקים, הרכבת מעלה תעריפים

הלילה בחצות יתייקרו שוב מחירי הדלק, הפעם ב-12 אגורות לליטר. עם זאת, במשרד התחבורה לא מעודדים במקביל נסיעה בתחבורה ציבורית ומייקרים את תעריפי הנסיעה הרכבת ב-3%

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק. עריכת וידאו: דורון שטיין)

הלילה בחצות (שלישי), עם תחילת חודש פברואר, יעלה מחיר הדלק ויגיע לשיא חדש. מחירו של בנזין 95 אוקטן יעמוד על 7.26 שקלים לליטר - עלייה של 12 אגורות לליטר. כזכור, עלייה זו, המושפעת מעדכון המחירים התקופתי ומעליית מחירי הנפט בעולם ועליית שער הדולר, נוספת לעלייה של 20 אגורות לליטר בתחילת השנה, בעקבות העלאת מס הבלו הממשלתי.

עם זאת, ולמרות השבתת הקווים ובעיות הבטיחות, משרד התחבורה יעלה מחר את מחירי הרכבת, בשיעור של 3%. זאת, בהתאם להחלטת הממשלה לעדכן את תעריפים הנסיעה פעמיים בשנה, בהתאם למדד המחירים לצרכן. כזכור, גם הנסיעה באוטובוסים התייקרה לאחרונה, לאחר שבתחילת ינואר עלו מחירי הנסיעה בתחבורה ציבורית.

במקביל, החליטו במשרד התחבורה לאפשר רכישת מנוי "חופשי חודשי" בכל קווי הרכבת, ולא רק בקווים עירוניים ופרבריים כפי שהדבר מתבצע היום. במשרד התחבורה טוענים כי כרטיס המנוי שיונהג ממחר בכל הקווים ברכבת מגלם הנחה של 25% לפחות בתעריף הנסיעה הבינעירוני ו-35% הנחה לפחות בקווי הרכבת העירוניים והפרבריים.

אנשי המאבק במחירי הדלק הודיעו הערב, כי לקראת עליית המחירים מטה המאבק הכריז על חרם צרכנים, במסגרתו יקרא לציבור שלא למלא דלק כמחאה על עליית המחיר חסרת הפרופורציות בשנתיים האחרונות. לפי הודעת המטה, יפעלו אנשיהם וינסו למנוע מנהגי ישראל לתדלק בתחנות השונות, מצוידים בכרזות שיסבירו את פעולותיהם בנושא. לדברי ראשי המאבק, "ביום שלישי לא נכנסים לתחנות הדלק!! העלייה נובעת בעקבות שער הדולר ומחירה של חבית נפט. ביום שלישי אנחנו לא ממלאים דלק!".

אילוסטרציה. ShutterStock
מרכיבי מחיר הדלק, טרם העלייה החדשה/ShutterStock

"אזרחים ייצאו לרחובות"

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר היום במהלך דיון של הוועדה כי "מה שקורה במצרים לא יקרה כאן, כי אנחנו מדינה דמוקרטית, אך יש לשים לב לכך שאזרחים יצאו לרחובות כי השלטון שם הלך עד הקצה וגם אצלנו, מתחילים ללכת עד הקצה - מעלים את מחירי המים, הדלק ומגבירים את הנטל הכלכלי על האזרחים".

לדברי גפני, "לא היה צריך להעלות את מחיר הדלק, אם לא היו מפחיתים את מס החברות ואת המסים הישירים. לדבריו, על ממשלת ישראל לשנות את מדיניות המס ובכך למנוע התייקרויות של הדלק ומוצרים אחרים וכן על מנת למנוע קיצוצים רוחביים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully