וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפוקליפסה לייט

למרות עלילה טפשית להפליא, Motorstorm: Apocalypse מצליח להיראות טוב ולהיות משחק כייפי בסך הכל

ברוכים הבאים לאפוקליפסה. בביקורת על Fallout 3 המעולה נכתב כאן בזמנו שבנוף העכשווי אין מספיק משחקים פוסט-אפוקליפטיים או אפוקליפטיים. והנה, מגיע לו Motorstorm: Apocalypse כדי למלא את הנישה הזאת. היי, אפילו יש לו את המלה "אפוקליפסה" בשם.

למעשה, מדובר בטענה רחוקה מהאמת. האפוקליפסה היחידה שמתרחשת סביב המשחק היא מותם המחריד של תאי מוח בניסיון לעכל את מה שמפתחיו מחשיבים לעלילה. אין דרך להדגיש זאת מספיק: מדובר באחת העלילות המטומטמות, לא-מובנות וביזאריות שהופיעו בעולם המשחקים בשנים האחרונות. עזבו טמטום, העלילה הזאת מעליבה אתכם פעם אחר פעם בזריקת ציורים ומלל לא קוהרנטי באוויר. נראה כי זה נעשה בניסיון להפוך את עלילת המשחק למגניבה, אדג'ית, או – כמה שעות לאחר שמד הטמטום התחיל להעלות עשן והעדיף להתאבד מאשר לראות עוד סרטון מעבר – מרגשת.

מאחורי כל עיקול עורבת סכנה

מה שמדהים בכל הסיפור הזה, הוא שהעלילה לגמרי לא רלוונטית. היא זוכה לאזכור כאן רק על מנת שתבינו כי אין סיבה לראות את הסרטונים בין השלבים השונים של קמפיין לשחקן בודד. כל מה שאתם צריכים לדעת זה שמדובר במשחק Motorstorm חדש – כותר מרוצים שמציב את השחקן על מסלול אחד עם המון הסתעפויות ופיצולים, יחד עם מגוון רחב של כלי רכב. אופנועי שטח וסופרבייקים, באגי, מכוניות מרוץ, אפילו מונסטר טראק ואופנוע דמוי הארלי דייווידסון – כולם מתחרים בכולם, ולכל אחד יש סיכוי לנצח.

הפעם, המרוצים מתרחשים בעיר שנמצאת על סף קריסה בעקבות רעשי אדמה שעלולים לבלוע אותה בכל רגע. העיר פונתה כמעט לחלוטין, כששארית התושבים שסירבו להתפנות נלחמים בחברת שמירה פרטית, בדרך כלל קרוב למסלול המרוצים. הם יזרקו עליכם בקבוקי תבערה, יירו טילים ובאופן כללי ינסו לגרום למכונית שלכם להתפוצץ.

סכנה נוספת מגיעה מכיוון המסלולים עצמם. בדומה ל-Split Second - אלה משתנים כל הזמן, באדיבות אירועים כמו קריסת בניינים וגשרים, רעידות אדמה שמרימות את הקרקע ופיצוצים של תחנות דלק. כמו שאומרים: מאחורי כל עיקול אורבת סכנה. אך הסכנה הזו היא גם הזדמנות, כיוון שכל אירוע כזה משנה את המסלול, ופותח דרכים חדשות.

רואים שזה מוטורסטורם

הדבר הראשון אליו תשימו לב במשחק הוא שלמרות הלוקיישן המאוד-שונה, ה”מוטורסטורמיות” של הכותר ניכרת היטב. המסלולים המסועפים מאפשרים לכם לבחור את הדרך הטובה ביותר עבור כלי הרכב בו אתם נוהגים, כך שלעולם לא תרגישו כי כל המסלול נותן עדיפות לכלי רכב מתחרים ומשאיר אתכם מאחור.

גם מערכת ההאצה עברה מספר שינויים. שימוש יתר עדיין יגרום לרכב שלכם להתפוצץ, אך הפעם הסביבה משפיעה על המערכת יותר. כך, לא רק נהיגה במים תקרר את המערכת מהר יותר, כי אם גם עזיבה של דוושת הגז בזמן שהרכב נמצא באוויר. מנגד, אם בקבוק תבערה פוגע ברכב שלכם, או שנהגתם דרך אש, עדיף שתעזבו את הכפתור לכמה שניות, פן תתפוצצו מהר מאוד.

בנוסף למצב העלילתי, יש ל-Motorstorm: Apocalypse מצב משחק "חופשי", בו אתם נלחמים אונליין, נגד אנשים אחרים או אופליין נגד הפלייסטיישן 3 – כדי לצבור נקודות ולפתוח שדרוגים לכלי הרכב שלכם. המצב הזה פתוח הרבה יותר מהקמפיין לשחקן יחיד, כשהוא מאפשר לכם לבחור את כל הפרטים של המרוץ. ניתן לשחק בו אונליין עם 16 שחקנים, או במסך מפוצל עם 4.

עושה את העבודה לחובבי המירוצים

המצב הזה הוא זה שאמור לספק למוטורסטורם את הערך שלו לאורך זמן – הרבה אחרי שסיימתם את כל המרוצים העלילתיים. ואם אתם נהנים ממרוצי מוטורסטורם - אין ספק שהוא עושה את העבודה, פשוט כי כל מה שהוא עושה זה לפתוח את עולם המשחק בפניכם ולתת לכם להשתולל בו.

בנוסף לכל מה שהזכרנו עד עכשיו, Motorstorm: Apocalypse הוא גם משחק שנראה טוב. רמת הפירוט בשלבים מרשימה, כשהאירועים האפוקליפטיים מצליחים לפעמים להשאיר אתכם עם פה פעור. שווה לציין כי אם יש ברשותכם מסך התומך בהצגת 3D, המשחק יתמוך בו, אך גם ייראה הרבה פחות טוב במצב זה.

בסופו של יום, לא מדובר במשחק שמתיימר להיות יותר ממה שהוא. זה לא כותר המרוצים המקיף ביותר, הריאליסטי (או הלא-ריאליסטי) ביותר, היפה ביותר או הקשה ביותר. Motorstorm: Apocalypse הוא "סתם" כותר מרוצים כיפי ומגוון מספיק כדי לאפשר לכם להעביר מולו כמה עשרות שעות בכיף. ולפעמים, זה מספיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully