וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באופן מיידי: אילו אופניים כדאי לכם לקנות?

3.10.2011 / 15:04

לקראת יום כיפור, שבשביל חלקנו הוא גם "חג האופניים" של ישראל, לפניכם המלצות לקניית אופניים לכל גיל - מילדים שרוצים להרגיש מבוגרים, ועד הורים שרוצים להרגיש צעירים

בכל פעם מחדש, בארוחת החג של ערב ראש השנה, עולה אותה שאלה במשפחות חילוניות: מה עושים ביום כיפור? לצום זה פאסה, ממרתון סרטים מתעייפים אחרי שניים, ואף אחד עוד לא הוכיח שאפשר לראות עונה שלמה של "24" ב-24 שעות. וכך, אנו נשארים, גדולים כקטנים, עם הברירה היחידה הטבעית, שיום כיפור כבר הפך לשם הנרדף שלה: צאת החוצה ולרכב על אופניים. גם השנה, כמו בכל יום כיפור, ייאו המוני עם ישראל אל כבישי הארץ, במטרה לנצל את היום האחד והמיוחד הזה, בו בו הכבישים ריקים ממכוניות (חוץ ממשטרה, מגן דוד אדום, מכבי אש ועוד כמה אנשים שמתכחשים למוסכמות ומפחידים את רוכבי איילון).

לכבוד "חג האופניים", המומחים הגדולים בתחום מציעים כאן שלל עצות בעזרתן תוכלו להתאים לעצמכם את זוג האופניים הכי נכון ולקרוע איתו את הדרכים ביום כיפור, גם אם הידע שלכם באופניים מסתכם בקושי בלאנס ארמסטרונג, ואתם משוכנעים שהאחים שלק הם שני החבר'ה שהעבירו לכם את הדירה ולא שניים מטובי הרוכבים בעולם היום. סוגי האופניים המפורטים כאן הם מהפשוטים יותר ועד המורכבים יותר - לילדים, נערים או הורים.

אנדי שלק רוכב אופניים מלוקסמבורג (שמאל) עם אחיו פרנק. Laurent Cipriani, AP
זהירות עם הארגזים השבירים, טוב? האחים אנדי ופרנק שלק/AP, Laurent Cipriani

לילדים:

ניסו רווח, מנהל חנות "מצמן את מרוץ" בתל אביב, מסביר: "אופני ילדים מתחילים כבר בגיל שלוש. מדובר באופניים מסוג BMX, בלי הילוכים ועם גלגלי עזר. בגיל הזה חשוב להקפיד שקוטר הגלגל יהיה 12-14 אינץ', אחרת הילד יתקשה לשמור על שיווי המשקל. בגילאים הנמוכים, הילד גדל במהירות וצריך זוג אופניים חדש בתוך שנתיים שלוש בדרך כלל, לכן אין טעם להשקיע סכומי כסף גבוהים מדי. אופניים לילדים עד גיל שש לא צריכות לעלות יותר מ-400 שקלים".

רווח ממליץ על שתי חברות המתמחות באופני BMX: חברת Winner וחברת Diamondback. חיים כהן, מנהל חנות TREK ישראל, אף היא בתל אביב, מוסיף את דגם הבית שלו, TREK MT 220, כדגם מוצלח מאוד לילדים. דגם זה הוא בעל שילדה מאלומיניום, כך שהאופניים קלים מאוד ולילד נוח לסחוב אותם במידת הצורך. אופני ה-MT 220 , מתאימים לילדים קצת יותר גדולים, בגילאי 8-10, הם נחשבים לאיכותיים יותר ומחירם 1,400 שקלים.

טווח גילאים: 3-10

טווח מחירים: 250-1,400 שקל

דגמים מומלצים: BMX של חברות WINNER ו- DIAMONDBACK. אופני TREK MT 220

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגם IPPON של חברת WINNER/מערכת וואלה!, צילום מסך

לנערים:

לגילאי 10 עד 16, החל מקוטר גלגל של 20 אינץ', ניתן למצוא אופניים עם הילוכים. רווח ממליץ על חברות כמו Haro ו-Raliegh כמובילות בתחום הזה. כהן מציע אופניים פשוטים יותר של חברת Evoke או מתקדמים יותר של חברת Trek, בהם יש 21 הילוכים והחברה אף מציעה אחריות לכל החיים על שלדת האופניים.

הבדיקה החשובה ביותר שיש לבצע בקניית אופניים לילדים או נערים היא גובה האופניים ביחס לרוכב. כדי לדעת שהאופניים בגובה מתאים, צריך להוריד את המושב למצב נמוך ולוודא שהרוכב נוגע עם שתי רגליו ברצפה, אך לא נוגע עם ברכיו בכידון. חברת ההילוכים המומלצת בשוק היא Shimano, חברה יפנית איכותית, שאת מוצריה אפשר למצוא גם על זוגות האופניים הכי משוכללים שיש.

טווח גילאים: 10-16

טווח מחירים: 800-2,000 שקל

דגמים מומלצים: חברות Raleigh, Evoke, Haro, Trek. הילוכים של חברת Shimano

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דגם TEAM של חברת RALEIGH/מערכת וואלה!, צילום מסך

למבוגרים:

אם כבר החלטתם לקנות אופניים לילדים לכבוד יום כיפור, למה שלא תצאו איתם לאיזה סיבוב בשכונה. טוב לכושר, טוב לקשר עם הילדים ובטח שטוב לפוזה שלכם בתור צעירים לנצח. קוטר הגלגל הנכון לרוכבים מבוגרים, כשהכוונה היא לאנשים שסיימו לגדול, הוא 26 אינץ'. משם ואילך ההתאמה היא בין מידת השלדה לבין גודל הרוכב.

קיימות שתי אפשרויות בתחום האופניים למבוגרים. האופציה הראשונה היא אופני עיר-שטח. הכוונה בעיר היא כבישים ומדרכות ואילו השטח מסתכם בשבילים כבושים בלבד, כמו בפארק הירקון. האופניים האלה לא מותאמות לקפיצות או פעלולים - ראו הוזהרתם! הדגם המומלץ של רווח לאופני עיר-שטח הוא של חברת Specialized, כשטווח המחירים נע מ-1,300 שקלים לזוגות הפשוטים ועד 2,500 שקלים לזוגות מתקדמים יותר.

האפשרות השנייה, והמעניינת יותר, היא אופני סיטיבייק, כשכאן המובילה בתחום היא חברת Norco. מדובר באופניים נהדרים, העולים כ-2,000 שקלים, אך בהחלט מחזירים את ההשקעה. הם קלים מאוד, בעלי צמיגים צרים יותר משל אופני הרים, מה שמקטין את החיכוך עם הכביש ומגביר את מהירות הנסיעה, קוטר הגלגל הוא 28 אינץ', כך שהדיווש מהיר יותר, היציבות גבוהה יותר ותנוחת הרכיבה יותר זקופה ופחות ספורטיבית. אלו אופניים קלאסיים למי שמתכנן להגיע איתם לעבודה בכל בוקר.

כהן ממליץ לנו על דגם נוסף, Trek4300, עליהם הוא אומר: "זה אחד הדגמים המבוקשים בעולם כיום, טוב גם לשטח וגם לעיר, ללא הגבלת משקל". הדגם הזה עולה 1,800-2,600 שקלים.

טווח גילאים: 16 ומעלה

טווח מחירים: 1,300-2,600 שקל

דגמים מומלצים: אופני עיר- שטח של חברת Specialized. אופני סיטיבייק של חברת Norco. אופניים לכל משטח TREK 4300.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אופניים מדגם TREK4300/מערכת וואלה!, צילום מסך

עזרים נלווים:

כמובן שנסיעה על אופניים לא מסתכמת בלשים את הישבן על המושב, שתי רגליים על הדוושות ויאללה, אל האופק. העזרים הנלווים חשובים לא פחות לרוכב, בעיקר למי שפחות מנוסה ברכיבה ממושכת על אופניים ומעוניין לצאת לטיול של כמה שעות ביום כיפור. הנה חלק מהדברים שאסור לשכוח:

קסדה: ראשית, חובה לבדוק שלקסדה יש תו תקן ומומלץ שלא לקנות אחת בחנויות שאינן מתמחות באופניים. רווח אומר: "הקסדה הכי טובה היא של חברת Cycle Pro. היא מאווררת וקלה והיתרון הגדול שלה הוא הפנס שמותקן בחלק האחורי. כשקונים קסדה צריך לשים אותה על הראש, לכוון בעזרת הגלגל הקטן עד שהיא מתהדקת לראש ולבדוק שמצד אחד היא לא צמודה מדי או חונקת ומצד שני היא לא תחליק במקרה של נפילה. הרווח הנכון בין התופסן לסנטר הוא של אצבע אחת".

מיגון: מלבד הקסדה, מומלץ כמובן להוסיף אמצעי מיגון לשאר חלקי הגוף. נכון שזה לא תמיד נראה מגניב במיוחד, אבל נפילה מאופניים היא דבר מסוכן, בטח שבזמן נסיעה מהירה או כשסביבך עשרות רוכבים נוספים. מגיני מרפקים וברכיים קיימים לכל הגילאים והגדלים ומחירם נע בין 40 ל-200 שקלים. כפפות הן דבר ממנו נוטים להתעלם בדרך כלל, אך בסופו של יום, כשאנו נופלים אנו שולחים את הידיים קדימה ולכל אחד מאיתנו כבר יש איזה שיפשוף כביש בחיים אחרי נפילה. אגב, גם פעמון הוא אמצעי מיגון לכל דבר, בוודאי שבצפיפות שקיימת ביום כיפור במקומות המרכזיים.

תאורה: כהן מזכיר לנו שביום כיפור החושך יורד כבר בשעה מוקדמת ולכן תאורה היא אמצעי חשוב ביותר. ניתן לחבר לכל זוג אופניים תאורה קדמית ואחורית, כשעלותו של כל פנס נעה סביב 25 שקלים בלבד.

שתייה: קודם כל, חשוב שתזכרו שזה בכל זאת יום כיפור, ואת הפסקות השתייה שלכם רצוי לעשות במקום מבודד ולא מול בית הכנסת הראשי. מה שכן, אם החלטתם לצאת לרכיבה מתמשכת בחום, חשוב מאוד לא להזניח את נושא השתייה. לכל זוג אופניים ניתן לחבר מתקן לנשיאת בקבוק ולמתקדמים יותר קיימים גם תיקי גב, בהם אפשר לשאת עד שלושה ליטרים. רווח ממליץ על בקבוקים של חברת Zefalהצרפתית, שמגיעים בגודל של חצי ליטר או ליטר ויש בהם שכבת בידוד ששומרת על המים קרים.

לבסוף, רווח שולח אותנו לדרך עם המלצה אחרונה: "הישראלים נוטים להיזכר שהם רוצים אופניים חדשות רגע לפני יום כיפור. ביום האחרון נמכרים בחנות אלפי זוגות אופניים, מה שיוצר עומס מטורף וגורם לכך שהלקוח לא יכול לבחור בשקט את האופניים המתאימות לו. קניית אופניים נכונה היא דבר מורכב וצריך לעשות אותה לאט לאט ועם הדרכה, לכן מומלץ להגיע כמה שיותר מוקדם".

לרכישת אופניים בוואלה! שופס

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא לדחוף, יש מספיק אופניים לכולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully