וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אדרעי: "הושעינו כי הבענו את עמדותינו"

לאחר החלטת יו"ר האגף לאיגוד מקצועי להשעותה מתפקידה כיו"ר ועד עובדי הרכבת, הבטיחה אדרעי לעובדים כי "נעשה כל שביכולתנו כדי לשמור על האינטרסים שלכם ולנצח במאבק"

לאחר שהושעתה מתפקידה בשל "התנהלותה הבעייתית", יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, שיגרה (אמש) מכתב לעובדי הרכבת. אדרעי, שהושעתה מתפקידה יחד עם שלושה חברי ועד ארצי נוספים, הסבירה במכתב את סיבת ההשעיה, לראייתה. "לאור חילוקי הדעות שהתגלו בינינו ובין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בדבר העמידה וההקפדה על עיקרון ההדדיות
בקיום ההסכם ובשמירה על אינטרס העובדים במשא ומתן, הוחלט להשעות מספר חברי ועד - וזאת פשוט כי היו שם להביע עמדתם", כתבה.

"בשבועות האחרונים, נציגות העובדים פעלה לשימור מעמד הסכם ההבנות, אשר הושג עם החברה לאחר מאבק קשה אשר בחזיתו עמדו עובדי החברה", כתבה אדרעי. "מאז חתימתו, הסכם ההבנות מיושם חד-צדדית על ידי החברה. כך, מופרות ההבנות בנושא מכרזים פנימיים והפסקת העסקת עובדים בחוזים אישיים, מוקמות חברות בנות, מיקור החוץ של התחזוקה קורם עור וגידים בקצב מואץ ועוד כהנה וכהנה".

"מאידך, אנו נדרשים לעמוד מהצד כאילו מאומה לא קורה ולהיכנס למשא ומתן ארוך ולא פשוט, ללא יישום מלא של התחייבויות החברה כלפי העובדים", המשיכה אדרעי שביקשה להרגיע את העובדים: "אנו פונים אליכם היום על מנת להרגיע ולבקש מכם להמשיך ולהישמע לנציגי העובדים אשר בתפקיד ולהבטיח כי נעשה כל אשר ביכולתנו לשמור עליכם ועל האינטרסים שלכם".

"האחדות מחייבת אותנו היום, יותר מתמיד"

"אנא, אל תיגררו לשמועות ולוויכוחים, וכאלו קיימים כבר ויתגברו בימים הקרובים", הפצירה בעובדים. "האחדות מחייבת אותנו היום, יותר מתמיד. המשיכו בעבודתכם הנאמנה, בשמירה על הבטיחות, רמת הדיוק, השירות ללקוחות החברה והקפידו לבצע פעילותכם על פי הנהלים. בטוחני כי עובדי החברה, מלוכדים ומאוחדים, יוכלו לשעת משבר זו וינצחו במאבקם הצודק" .

במטה המאבק להפרטת הרכבת הביעו תמיכה באדרעי, ומתחו ביקורת חריפה על ההחלטה להדיחה מתפקידה. "הדחת אדרעי, נציגת עובדים נבחרת, על ידי עופר עיני היא פשיטת רגל מוסרית מצדו ומתן פרס לשר ישראל כץ ולשאר תומכי ההפרטה ברכבת", אמר תומר רזניק, יו"ר צעירי מרצ ומראשי המטה.

כאמור, אמש החליט יו"ר האגף לאיגוד מקצועי, אבי ניסנקורן, להדיח את אדרעי מתפקידה. "במהלך השנה האחרונה חצתה אדרעי כל גבול אפשרי המקובל ביחסי עבודה", הסביר ניסנקורן את המהלך. "למרות התנהלותה הושג הסכם עם עובדי הרכבת, אולם המשך התנהלותה הבעייתית, הסירוב להופיע בדיונים בבית הדין ובישיבות המשא ומתן לגיבוש ההסכם הקיבוצי שהושגו והפרות נוספות תוך הודעה כי לא תקבל עליה שום מרות של ההסתדרות - לא הותירה לי שום ברירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully